GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Tom bombadil vraagje  (gelezen 446 keer)

Flame of the West

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 643
Tom bombadil vraagje
« Gepost op: maart 04, 2019, 11:45:58 am »

Gezien Tom Bombadil in sommige rulepacks niet langer verboden is, zat ik eraan te denken om hem in een fellowship lijst to gebruiken. Toen dacht in aan het volgende:

In de 'Tom is master' special rule staat dat vijandelijke modellen om geen enkele reden in Tom's control zone mogen komen, tenzij de speler het toestaat. Nu is een standaard infantry base net kleiner dan 1'', zou dit betekenen dat je rondom Tom Bombadil een bubbel van modellen kunt hebben die niet gechargeerd mogen worden? En zou dit niet wat overpowered zijn voor bijv. all hero lijsten? Zo ja, moet Tom Bombadil dan weer verbannen worden?
Gelogd
''Leaver dea as slaef''

morbal

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1175
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Tom bombadil vraagje
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2019, 12:52:56 pm »

Ja dat lijkt inderdaad te kloppen, lijkt me inderdaad handig om bepaalde modellen save te houden. maar spectres, compel/ command overstijgen dat weer. Zodra je zelf  begint te chargen word het allemaal wat moeilijker om die modellen in de bubbel te houden.

Ik denk dat Tom hoe dan ook te duur blijft voor wat hij kan, om van fluff nog maar te zwijgen.

Ik vind persoonlijk in scenarios waar een objective moet rond gedragen worden dat Tom dat niet zou mogen opgraven/ dragen. Veder ben ik redelijk tegen het bannen van modellen op tornooien
Gelogd
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3673
  • lotr fanaat
Re: Tom bombadil vraagje
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2019, 12:56:00 pm »

Tom kon eerst bij alle legers en werd daarom in rulespack vermeld. Toen mocht hij in eerdere editie alleen in zijn eigen streek vechten en was hij dus nergens mee te combineren en verdween hij uit rulepack.

Nu met deze editie is hij convenient ally en kun je hem dus weer gebruiken maar verlies je army bonus.
Nu heeft army bonus soms bijna geen effect dus dan zou Tom prima kunnen.

Base is dacht ik net een inch of word zo gerekend. Bubbel maken zodat modellen niet gecharged worden kan dus denk ik niet.  Was 1 inch niet 2.54cm officieel

Regell over dragen van objective is wel geregeld. Die mag hij niet dragen.
Gelogd

morbal

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1175
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Tom bombadil vraagje
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2019, 06:00:47 pm »

Regeltechish kon tom al i elk goed leger allien geloof ik. maar omdat hij onspeelbaar was werd hij gebaned dacht ik.

bases worden allesinds verkocht als zijnde 25mm en niet als 1" ik ben ze nu nog niet gaan nameten.

Army  bonus is inderdaad redelijk afhankelijk van het leger. en tegenstander.Tgen army of the dead ben je blij met de minias bonus, anders is die maar redelijk op zijn best. Andere bonusen zijn dan weer zeer goed. denk aan rohan. dus daar moet je wel altijd de overweging maken inderdaad. Is de bonus Tom waard of niet.
Gelogd
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3673
  • lotr fanaat
Re: Tom bombadil vraagje
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2019, 10:38:05 pm »

Voor Lome kon hij bij alles dacht ik en was hij te invloedrijk en werd hij geband. Lome is legions of middle earth geweest waar alles zeer themed  werd.
Tijdens lome tijdperk mocht hij niet meer gecombineerd worden en verdween hij uit rulepack. Rulepack op gwhobby bedoel ik dan wat ik steeds bijhield in die tijd.( wel in samenspraak met anderen en ook kijkend naar buitenland)
Heb vandaag nog even LOME doorgebladerd en Tom en zijn vrouw stonden er zelfs niet eens in.

Mochten er nu modellen zijn die echt te veel invloed hebben en dit ook blijkt op internationale sites dan kan huidig rulepack ook aangepast worden
Maar zijn nu ook modellen die schreeuwen om extra uitleg via faq van gw.

Volgens mij is inch inderdaad 2.54..... nog wat.
Base is dan (zonder zandrandjes lol) 2.5 precies.
0.04... is bijna niet te meten en modellen tegen tom aan mogen daarom denk ik wel gecharged worden.
« Laatste verandering: maart 05, 2019, 08:56:44 am door Arabog »
Gelogd

Arabog

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3673
  • lotr fanaat
Re: Tom bombadil vraagje
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2019, 01:23:36 pm »

Wel grappig zou het zijn als Fl oi zijn regel op Tom zou doen. Wat word effect dan? Telt complete regel niet en verliest hij en ? wonden dus van tafel. lol.
Gelogd
Pagina's: [1]