GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Magic: The Gathering  (gelezen 1635 keer)

Lionhammer

• Full Member
Magic: The Gathering
« Gepost op: mei 06, 2019, 09:53:12 pm »

Zijn er ook mensen die MtG spelen? Hier kunnen we trucs, tips en andere dingen bespreken rondom de cardgame ;D.

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
Re: Magic: The Gathering
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2019, 09:03:06 am »

Ik heb er ooit een paar potjes van gespeeld, maar ik werd niet super enthousiast, voornamelijk omdat ik een beginners deck kreeg en speelde tegen iemand met een deck waar diegene jaren aan kaarten voor verzameld en gekocht had. Nu had ik sowieso wel tegen hem verloren door het skill verschil, maar het was me ook direct duidelijk dat het een pay2win spel is, en dat deed voor mij direct de das om. Nu zag ik laatst reclame voor de digitale variant, en dat leek me dan wel weer interessant genoeg om eens naar te kijken.
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2019, 10:21:13 am »

Ik heb er ooit een paar potjes van gespeeld, maar ik werd niet super enthousiast, voornamelijk omdat ik een beginners deck kreeg en speelde tegen iemand met een deck waar diegene jaren aan kaarten voor verzameld en gekocht had. Nu had ik sowieso wel tegen hem verloren door het skill verschil, maar het was me ook direct duidelijk dat het een pay2win spel is, en dat deed voor mij direct de das om. Nu zag ik laatst reclame voor de digitale variant, en dat leek me dan wel weer interessant genoeg om eens naar te kijken.

Jammer dat je het zo hebt meegemaakt. Ik had zelf ook een Dominaria planeswalker deck en won de eerste keer niet vaak.
Dat het helemaal pay2win is, waaronder ik versta dat nieuwe releases is altijd beter zijn, ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb zelf wat oude kaarrten, waaronder die van Amonkhet en de Return to Ravnica block, die nog steeds goed zijn. Het ligt ook hoe de kaarten in jee deck met elkaar functioneren (synergy).

Ik heb tijdens een War of The Spark draft thuis tegen een blue/black milling/zombie deck gespeeld en verloor, maar met de ervaring van de duel (als ze dat zo ook noemen) kan ik een nieuwe deck bouwen ;D. Daarbij denk ik aan green/black of red/white.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2019, 10:30:42 am »

Dat het helemaal pay2win is, waaronder ik versta dat nieuwe releases is altijd beter zijn...

Dit is niet wat Possible heeft geclaimd en is ook niet wat ik uit zijn woorden kan halen.

Ik ben het zeker wel eens met Possible, hetzelfde zie ik bij Yu-Gi-Oh, waarbij echt goed bruikbare kaarten nauwelijks beschikbaar zijn en voor hele hoge prijzen verkocht worden. Of je moet ontzettend veel mazzel hebben bij het kopen van boosters. Dan is het toch echt wel, wie heeft het grootste budget en is bereid dat te betalen. Uiteraard zegt dit ook iets over de groep van spelers waar je bij terecht komt, maar dit is wel duidelijk het concept pay to win (vergelijkbaar met online spellen, waarbij degen wint die het meest bereid is veel geld er in te steken).

Het enige kaartspel waarbij ik dit (nog) niet heb ondervonden is Dragonball Super TCG. Ik kom prima weg met een starterdeck en de spelers die hun decks hebben aangepast, hebben dat thematisch gedaan. 8)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2019, 11:11:40 am »

Ik bedoelde inderdaad niet dat nieuwere releases altijd beter zijn, maar dat je gewoon een ontzettende hoeveelheid geld moet uitgeven. Dat geld overigens voor heel veel TCG, zoals WD ook zegt.

Edit; Dat is overigens ook de reden dat ik afgestapt ben van HearthStone. Toen ik eenmaal PvP ging spelen merkte ik dat ik na de initiele fase waarin je tegen andere noobs speelt werd weggeblazen door decks die extreem goed in elkaar zaten. Dan waren die kaarten afzonderlijk misschien niet heel sterk, maar de synergy was wel erg goed. Om zo'n specifiek deck te krijgen moet je echt ofwel honderden uren in het spel steken om de gratis boosters te krijgen, ofwel honderden euros er tegen aan gooien om die kaarten te kopen. Dan gaat de lol er toch een beetje vanaf... 
« Laatste verandering: mei 07, 2019, 11:24:52 am door Possible »
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2019, 01:04:16 pm »

het klopt idd dat je dure kaarten hebt die moeilijk te verkrijgen zijn, en dit geldt ook voor diverse goedkopere kaarten.
Maar voor sommige abilities heb je zowel dure kaarten (Crucible of Worlds) als goedkopere varianten (Molderhulk). De eerste kan je in meerdere decks gebruiken voor als je dat echt nodig vindt.

MtG Arena is idd F2P, maar wel handig om ook de regels van de game te begrijpen. Plus als iemand Primal Hunger (12/12 Trample) speelt is diegene niet gelijk de winnaar. Laatste keer heb ik die vernietigd en teruggebracht aan mijn kant als een zombie dino ;D.
« Laatste verandering: mei 22, 2019, 01:32:20 pm door Lionhammer »

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2019, 07:58:26 pm »

Ik heb van 1994 tot 1997 fanatiek gespeeld, god cards verkocht, maar wel een paar decks altijd gehouden en heel sporadisch nog wel eens wat gekocht (na 2000 - 2003) zelden meer.
Maand of twee geleden voor het eerst in jaren een avondje gespeeld en dat ging best aardig met de enge decks die ik nog heb. (Rood/zwart, zwart, rood aggro goblins maar voornamelijk land destruction, kaarten laten weggooien en alle vieze combi's daar omheen).
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2019, 11:12:52 pm »

Ingestapt bij Ice Age/4th edition, fanatiek ook toernooien gespeeld van wat toen type 2 was, vooral in het Mirage blok, dus van 1995-1997. Nog bij de eerste Europese Pro Tour in Parijs als toeschouwer geweest. Daarna werd het me te duur en speelde ik alleen nog maar casual, had lang nog een rood/groen type 1.5 deck stand 1997 (Kird Apes, Ernham Djinns, Juggernauts en direct damage). In de loop der tijd de waardevolle kaarten (dual lands enzo) verkocht, een paar jaar geleden dan de rest voor €125 weggedaan. Ik mis het niet, veel te druk met poppetjes.  ;D
3D printen en meer: www.dreid.nl

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2019, 01:37:52 pm »

Zelf vind ik het anders niet zo duur ::).

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2019, 03:05:02 pm »

Vind het wel jammer dat er toch mensen zijn gestopt met de game. Maar, om ff zeker te weten, hebben de meeste mensen hier alleen standard format gespeeld, of ook Modern, Vintage en EDH (commander)?

Helm

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2019, 10:53:01 am »

Ik ga toevallig binnenkort Commander spelen.

Middle-Earth SBG 2019:

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2019, 11:24:56 am »

Ik ga toevallig binnenkort Commander spelen.
Erg leuk dat je ermee gaat beginnen ;D. Ik heb zelf een Grixis Pirates (red/blue/black) en Esper Zombies (blue/black/white) deck voor Commander.
« Laatste verandering: juni 12, 2019, 11:28:56 am door Lionhammer »

Helm

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2019, 07:11:23 am »

Met mijn oldskool kaarten heb ik nu een deck met een Elder Dragon gemaakt, Vae Victus Asmadi. Ik verwacht er niet veel van, lol.

Middle-Earth SBG 2019:

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2019, 01:51:19 pm »

Met mijn oldskool kaarten heb ik nu een deck met een Elder Dragon gemaakt, Vae Victus Asmadi. Ik verwacht er niet veel van, lol.
Je weet maar nooit ;). Ik heb weer een reeks kaarten gekocht, waaronder Teneb, The Harvester, Nissa, Stewart of Elements en Ajani Vengeant met kaarten van de Theros block en Modern Horizons (modern kaarten los kopen is veel goedkoper). Over een aantal dagen ga ik met andere spelers voor het eerst Oathbreaker format spelen.
« Laatste verandering: juni 20, 2019, 05:54:45 pm door Lionhammer »

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2019, 09:57:05 am »

Ik speel een paar keer per jaar met collega's, basically iedere keer als er een nieuwe set uit komt 1xDraft en 1xSealed. Afgelopen vrijdag ging het op het laatste moment niet door, maar niet iedereen had dat mee gekregen, dus hebben we sealed met 3 man gedaan, ook dat was erg leuk (stiekem zelfs leuker dan met 6 man iedere keer 1v1 en punten tellen).

Wat ik hoor is dat het nadeel van het spel is dat als je bv hier in de local scene mee wilt doen, dat je al snel grote bedragen in de kaarten moet steken om niet altijd kansloos te zijn. Maar ok, daarom spelen wij altijd met een level playing field. Deze laatste MTG sets, met in ieder pack een planeswalker, is echt een enorm leuke bijvoorbeeld. Het is geen wargaming natuurlijk, maar ok, daarom heb ik ook daar een ietsiepietsie meer van dan van MTG.

En heel af en toe speel ik bij iemand met de echte eerste sets en hoewel dat bijzonder is natuurlijk, maakt het voor het spel an sich weinig uit. De kaarten zijn alleen erg OP, maar relatief erg basic, al was het maar omdat je moderne dubbellandjes niet domweg op kunt gooien. Het spel is dus alleen maar een stuk eenvoudiger en 1 dimensionaler met die dure shizzle, dus de "magie" van die oude kaarten ontgaat me altijd een beetje.
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)
Pagina's: [1] 2