GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 2482 keer)

Galvainn

• Full Member
Re: Game of Thrones
« Reactie #30 Gepost op: mei 21, 2019, 09:38:33 am »

Ik vond het einde beter dan verwacht, vooral na de nogal afgeraffelde eindes van de laatste twee seizoenen vond ik deze aflevering een stuk minder gerushed. Geen maffe teleportaties of megasnelle reizen op draken...ik kon hier wel vrede mee hebben.

Het gevoel van "had iets meer kunnen zijn" komt wat mij betreft niet zo zeer van deze ene aflevering, maar van de manier waarop de verhaallijnen in de laatste drie seizoenen werden afgeraffeld of zelfs volledig genegeerd. Ik snap dat je niet alles kunt uitleggen in een dergelijke serie, maar wat the *bleep* is het nut van Bran's three-eyed raven superpower? Hij is de hele Battle of Winterfell afwezig, maar blijkbaar heeft hij in die tijd bloemetjes geplukt ofzo, want verder kom je er helemaal niets over te weten. >:(

En zo zijn er nog wel een aantal vragen die te makkelijk onbeantwoord blijven, waardoor de naar mijn idee best sterke laatste aflevering vooral een goed fundament mist. De opbouw ernaartoe was te slordig en te weinig uitgewerkt helaas.

starwars

• Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: mei 21, 2019, 10:46:38 am »

Voor mij was de aflevering minder slecht dan verwacht, dus wat dat betreft positief ;p

Volgens mij werkt het seizoen wel beter als je het binged, ipv per week kijkt. Ik heb nu het gevoel dat sommige verhaallijnen wat raar zijn verdeeld over de afleveringen (lange setup aan het eind van een aflevering, snelle payoff aan het begin van de volgende) dat misschien wat minder storend is als je het allemaal achter elkaar kijkt.

Maargoed, we zijn er klaar mee. En nu op naar de onvermijdelijke spinoffs. En dan weer allemaal klagen als een stel Star Wars nerds...

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #32 Gepost op: mei 21, 2019, 11:13:38 am »

Natuurlijk klagen! :D

Vreemd genoeg heb ik nagenoeg geen slecht woord voor star wars ^_^

Wat me vooral irriteerde aan de laatste aflevering was de meeting of the lords. 7 seizoenen lang schemen en plotten, iemand roept: "Laten we brandon koning maken!" en iedereen doet: "yolo, lol, goed idee". Sansa is de enige die tegengas geeft, en vervolgens zegt nog steeds iedereen vertrouwen te hebben in dat eene jochie zonder wat voor track-record van ruling whatsoever.

Break the wheel. Maar nu heb je een koning met twee wheels.

Galvainn

• Full Member
« Reactie #33 Gepost op: mei 22, 2019, 09:21:06 am »

Natuurlijk klagen! :D

Vreemd genoeg heb ik nagenoeg geen slecht woord voor star wars ^_^

Wat me vooral irriteerde aan de laatste aflevering was de meeting of the lords. 7 seizoenen lang schemen en plotten, iemand roept: "Laten we brandon koning maken!" en iedereen doet: "yolo, lol, goed idee". Sansa is de enige die tegengas geeft, en vervolgens zegt nog steeds iedereen vertrouwen te hebben in dat eene jochie zonder wat voor track-record van ruling whatsoever.

Die meeting vond ik juist wel een mooie symbolische waarde hebben, al helpt het natuurlijk niet dat er geen enkele opbouw of uitleg omheen is gegeven. Zoals ik het zag, waren de 6+1 kingdoms klaar met alle oorlogen. De lords en ladies die er zitten hebben allemaal zwaar geleden in de afgelopen jaren en zijn daarom al die oorlogen zat. En al die eerdere koningen die wel een track-record hadden, zorgden alleen maar voor meer bloedvergieten. Of het een goede keuze is, is vers twee, maar ze zijn bereid om het te proberen.

Maar goed, dat is mijn interpretatie ervan. Zoals met zoveel dingen in de laatste paar seizoenen, zou wat meer uitleg of achtergrond veel geholpen hebben. Nu komt deze vergadering uit de lucht vallen, terwijl hij met een goede uitwerking een prima afsluiting had kunnen zijn.

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: mei 22, 2019, 11:55:29 am »

Idee is natuurlijk dat Bran longlivety heeft, en alle geschiedenis bevat waardoor hij mogelijk betere keuzes kan maken voor het volk.

Dan nog vorige raven had zich buiten society geplaatst, er is blijkbaar iets tussen de walkers en het willen uitwissen van kennis over hoe hun te verslaan en de raven als keeper.

Maar dan nog..... ben je dan geschikt als ruler.... terwijl Jon vertrouwen en bewezen heeft in vele groepen.
Waarom dan alle opbouw en belang van afkomst.

Voor de serie zoals deze ontwikkeld heeft opzich prima eind. En open voor spin offs.

Maar ik hoop dat de boeken een andere weg nemen en ooit wel uitkomen..... ik vond 6 jaar wachten op dance of dragons als veel....

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #35 Gepost op: mei 24, 2019, 11:35:01 am »

;D ;D ;D

Verder volledig eens met wat je verder zegt. Wat een bullshit was het allemaal zeg. Ik ben niet perse teleurgesteld door waar het verhaal geëindigd is, maar wel hoe het daar geëindigd is. Ik probeer het maar beter voor mezelf te maken door te doen alsof Bran in iedereen gewarged is op bepaalde key moments en zodanig de toekomst gevormd heeft die hij als beste zag. Dan heeft zijn hele 3-eyed-raven story arc nog wat zin.

Verder zijn er zoveel vragen die niet beantwoord zijn, en zoveel plot-holes en onlogische dingen, dat ik eigenlijk niet echt kon genieten van de laatste aflevering. Big fucking disappointment. Gelukkig had ik me er al redelijk op voorbereid.
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #36 Gepost op: mei 24, 2019, 11:44:15 am »

We zitten hier als vriendengroep bij seizoen 3 en net 5,6 en 7 gezien daarvan. Met wat ik gezien heb en wat ik hier gelezen heb lijkt alles vrij logisch nog. Zijn elk seizoen wel nieuwe personages die wel of niet iets toevoegen.
Al bij seizoen 1 duidelijk dat draken ooit groot worden en aan een grote slag zullen deelnemen in eindseizoen

Je ziet Bran vallen na de seksscene, zijn visioenen steeds wat sterker worden. Dus al vrij snel wel een hoofdrol richtin eind.

Elk seizoen weer ook ontbrekkende stukken die nog voor mij vaag blijven. Vermoed dat dat wel zal blijven.
Pagina's: 1 2 [3]