GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 809 keer)

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
Re: Game of Thrones
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2019, 12:22:52 pm »

Ik moet zeggen dat ik de tijdlijn een beetje uit het oog ben geraakt, maar ik heb het idee dat tussen het uitkomen van Danys eieren en het moment dat Drogon tijdelijk verdween wel ongeveer evenveel tijd zou kunnen zitten als het moment dat Drogon verdween en nu. Dus dan zouden ze misschien niet gigantisch zijn, maar wel groot genoeg om een probleem te vormen. Maar ik gok dat het waarschijnlijk iets simpelers is, ik heb niet het idee dat ze nu nog zulke grote veranderingen gaan introduceren in de laatste twee afleveringen.

Wat betreft het "magic returns with the dragons" heb je een goed punt, dan zou het inderdaad vreemd zijn dat er nog een ancient draak ergens leeft.
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: mei 13, 2019, 10:20:21 am »

Wat betreft het "magic returns with the dragons" heb je een goed punt, dan zou het inderdaad vreemd zijn dat er nog een ancient draak ergens leeft.
Precies.
En het boek 'Fire and Blood' beschrijft ook dat die drie oude draken (de 3e sneuvelde in de dance of dragons) heel bekend waren rond de Dragonount, dus "in de buurt" waren ze iig niet. Plus, Balerion was niet vooruit te branden op latere leeftijd, zelfs al amper toen Aerea hem wist te claimen en met hem naar Valerya vloog. Zou een beetje apart zijn als bv Sheepstealer op nog hogere leeftijd op eigen initiatief ineens aan zou komen vliegen.
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #17 Gepost op: mei 14, 2019, 02:19:51 pm »

Zou wel een super vette spin-off zijn, de periode waarin draken nog niet zo goed als uitgestorven waren. Maar gezien de CGI kosten gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.

Aflevering van afgelopen zondag vond ik zelf best aardig. Misschien omdat ik m'n verwachtingen bij gesteld heb, misschien omdat hij gewoon wat beter in elkaar steekt. Sure, er was nog steeds crappy writing aanwezig (This patch we decide to buff dragons and nerf balistas), maar deze keer was er iig voldoende zichtbare actie om dat goed te maken.

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Arabog

• Elderlings
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #18 Gepost op: mei 14, 2019, 03:31:03 pm »

Komt er stiekum toch niet een oude draak ,bedekt met goud, en dat iemand met een speciale zwarte pijl hem toch nog weet te treffen vanwege een oude wond.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #19 Gepost op: mei 14, 2019, 03:33:50 pm »

En de laatste aflevering... Ik wil hem zograag leuk vinden.

Spoiler voor Episode 5;

- Maar Dany die compleet rampage ging zonder, naar wat het lijkt, een echt goede catalyst vond ik maar raar. Tuurlijk, ze is shaken, maar dit leek op een adrenaline fueled descent into madness. Ze was redelijk stabiel, maar Missandei weg, en knak? Geen kusje van Johnnie, en knak? Why?

- Ook de dood van Jamie en Cercei op zo'n knullige manier? Kom op zeg, dat had ook beter gekund. Joffrey en Bolton kregen nog een 'waardig' Game of Thrones afscheid.

- Vorige aflevering: One Shot a dragon van een paar mijl ver weg, auto-reload en meteen weer knallen. Maar nu, hele vloot mist alles, altijd, en alles op de muur mist ook, want plot armor. Hele battle is over binnen 5 minuten naar wat het voelt, en daarna nog een uur lang dragon-goes-wild. Ultieme Dragon Slaying Weapon, dat faalt in het slayen van dragons.

- Arya die super determined was, tegen d'r wordt gezegd: "joh, does nie", en she goes like: "ok, lol".

- Ik vond dan wel de Battle tussen de Hound en de Mountain super gaaf gedaan. Epische setting, mooi uiteinde, precies hoe het hoort!

- Wildfire: Leuk detail!

- John probeert de boel te sussen. Goed! Maar ik ben de afscheid van Ghost nog niet vergeten. De ****.

- Ik had het idee dat de Unsullied bijna tot de laatste man waren uitgeroeid. Hoe komt het in de teaser dat er nog zoveel over zijn?

Al met al: Betere aflevering dan Battle of Winterfell, en qua spektakel zat het leuk in mekaar. Ik ben entertained, maar heb toch weer een hoop "Mweh" en "wtf" momentjes er aan over gehouden. Jammer.

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: mei 14, 2019, 04:21:04 pm »

Zou wel een super vette spin-off zijn, de periode waarin draken nog niet zo goed als uitgestorven waren. Maar gezien de CGI kosten gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.
Zowel de dance of Dragons, als de Blackfyre rebellion zijn prachtige onderwerpen, maar ze zijn idd wel erg "op de centen", zelfs met een mega-geld-machine als GOT. Dus die 2e is een stuk goedkoper.

Aflevering van afgelopen zondag vond ik zelf best aardig. Misschien omdat ik m'n verwachtingen bij gesteld heb, misschien omdat hij gewoon wat beter in elkaar steekt. Sure, er was nog steeds crappy writing aanwezig (This patch we decide to buff dragons and nerf balistas), maar deze keer was er iig voldoende zichtbare actie om dat goed te maken.
Yuck idd. Het plot-armour zat er duimendik bovenop en de insta-insane was..., maddening. Ruikt dus naar een einde van de Targaryens  (danny zal wel dood gemaakt worden door arya of john & john zal wel terug naar de muur gaan) en dus nooit meer dragon-riders. Zou me niet verbazen als ze dat nog accentueren door bv een set eieren te vinden en te scrappen.
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #21 Gepost op: mei 14, 2019, 04:50:37 pm »

SPOILERS

@ Arabog: Lol, ja, de Hobbit was ook zeker niet perfect.

@ CB: Ik vond de dood van Jamie en Cersei ok. Niet fantastisch, maar wel ok. Hetgeen dat me het meest irriteert is dat Cersei een zeer intelligente en cunning vrouw is, maar blijkbaar geen back up plan bedacht had voor het geval er iets mis zou gaan. Beetje jammer. Arya was inderdaad ook vrij makkelijk om, daar had best wel even een wat langer gesprek in mogen zitten.

Dany haar decent into madness vind ik vergelijkbaar met de turn van Anakin in SW3. Het zat er duidelijk aan te komen, maar boy that went from 0 to 100 quickly. Of beter gezegd, er zat een dipje tussendoor wat het misschien wat vreemd maakte. De opbouw van haar egocentrische waanzin en machtsgeilheid was mooi weergegeven in de laatste seizoenen, en het flippen en niet willen eten na de dood van Missandei vond ik ook mooi gedaan. Maar daarna werd ze opeens juist weer kil en berekenend, en leek er van die gekte vrij weinig meer over te zijn. Geen wallen, geen geratel, gewoon een hele harde heerster. Eigenlijk dus een stapje terug van insane. En dan slaan die bellen en dan gaat ze opeens full out? Dat vond ik bizar. Had er net een beetje meer aanleiding ingezeten, dan was het zoveel logischer geweest. Stel de volgende situatie voor: Lannister army legt wapens neer, Dany kijkt toe. Bellen beginnen te luiden. Grey Worm laat zijn guard zakken. Greyworm kijkt op naar Dany, je ziet wat van de woede in haar gezicht weg ebben. Een Lannister dude (of misschien beter Aeron die naar de kant gezwommen is en is gaan vechten in de stad, veel logischer dan toevallig bij Jamie uit te komen) pakt een zwaard op en steekt Grey Worm in de rug net terwijl hij en Dany oogcontact maken. Grey Worm sterft. En dan knapt het in Dany. Fuck die bellen, burn them all! Goede afsluiting voor Grey Worm, en een natuurlijkere manier voor Dany om gek te worden. 

@ Kaleb: Dat van die eieren zou wel vet zijn. Een heel duidelijke statement dat het niet meer wordt geaccepteerd dat iemand Dragons of Mass Destruction heeft. Jon die terug keert naar North of the Wall is zeker passend, volgens mij is haar daar veel beter op zijn plek. Maar ik ben toch bang dat er niet meer de tijd is om iedereen zulke verdiende afwikkelingen van hun plot te geven. Hoe lang duurde Return of the King nog nadat de ring vernietigd was? Ongeveer de duur van een halve aflevering? En dan moet GoT nog veel meer personages afzwaaien nadat de Big Bitch gedogend wordt...

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: mei 15, 2019, 11:20:54 am »

SPOILERS

Dany haar decent into madness vind ik vergelijkbaar met de turn van Anakin in SW3. Het zat er duidelijk aan te komen, maar boy that went from 0 to 100 quickly. Of beter gezegd, er zat een dipje tussendoor wat het misschien wat vreemd maakte.

om TOCH even een lans te breken voor Star Wars: Dat dipje was inderdaad gebasseerd op de films erg onduidelijk aanwezig. Maarrrrr, Clone Wars gekeken te hebben, is die descent wel een heul stuk beter weergegeven.

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #23 Gepost op: mei 15, 2019, 10:16:24 pm »

Clone Wars is die animatie serie rond Anakin en Obi Wan, toch? Is dat de moeite waard om te kijken als een niet-die-hard-star-wars-fan?

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: mei 16, 2019, 11:38:05 pm »

Ik vond hem fantastisch.

Dat gezegd te hebben komt de show moeilijk op gang. Vooral vanaf het derde seizoen gaat het kinderlijke er een beetje van af en wordt het echt een spannende en goeie show. Je weet ergens natuurlijk hoe het gaat aflopen, maar toch is het zo verpakt dat het je meezuigt.

PS: de film van Clone Wars kun je gerust overslaan. Die slaat mijns inziens iets te ver door in kinderlijkheid

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: mei 17, 2019, 07:48:55 pm »

Is er al duidelijkheid over de rol van die rode komeet
Terugkeer magie en draken
En power van Lord of Light.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #26 Gepost op: mei 19, 2019, 12:30:46 am »

Eerste keer dat ik wat teleurgesteld ben. De deeod van Varus? Triest... Die had meer verdiend.

Cersei en Jamie? Te makkelijk.

Dany on a rampage? Logisch, maar te makkelijk.

Mijn voorspellling? Arya, of house Stark" first of her name.

Bij de weg: waar waren de rest of de Starks deze aflevering?
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Arabog

• Elderlings
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #27 Gepost op: mei 19, 2019, 09:13:53 am »

Gisteren op ducosim was er wel een vrij grote groep die met de mini's speelden. Die hadden nu contact met elkaar via what app. Spel wat hier wat onderbelicht is nog. .

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: mei 20, 2019, 08:34:32 pm »

En wat vonden jullie van end.

Vond het wel afronden. Had iets meer kunnen zijn
Acteurs denk klaar mee
Maar had nog wel meer uitgediept mogen worden

Ik hoop dat de boeken volgens.

Maar eindigd zoals begon
Stark(ish) in Nightwatch die beyond de wall uitrijd.

Smaakt naar meer
Spin offs.....

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 08:15:50 am »

onwaardig einde. Ik had graag gewild dat het anders was, maar was het gewoon niet.

Script, vooral in vergelijking met seizoenen 1-6 was bar slecht, onderontwikkelde karakters doen dingen die maar weinig logica bevatten, onwaardig afscheid van teveel karakters...

Enige redeemende factor was toch wel dat Davos opeens literair loopt te doen. Kuddos!
En Jon die toch z'n hond nog even een goeie aai geeft. Hond > rest.

Verder bleef ik achter met een behoorlijk "mweh" gevoel.
Pagina's: 1 [2] 3