GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Spider leger 750 punten  (gelezen 233 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Spider leger 750 punten
« Gepost op: mei 19, 2019, 12:46:16 pm »

Gisteren op Ducosim met het volgende spinnen leger gespeeld.

Warband 1 Spider queen
2 bat swarm en 2 fell warg.

Warband 2 Shelob

Warband 3 druzag
Drummers met 10 warriors scild/ speer

Warband 4 ashrak
2 venom spiders met 10 warriors

Warband 5 goblin captain met boog
12 goblins met boog.

Kwam 3 keer uit tegen elfen legers. Taktiek was focus op scenario en bij objective drummer of goblins achterlaten.
En fell warg opofferen om ruimte te maken voor de grote spinnen die dan door spreuken nog sterker konden worden.
Sneuvelden wel veel goblins door elfen pijlen maar ze mikten niet op de spinnen.
1ste pot kon Spider queen met enrage beast rumil chargen. Rumil kon nog heroic defence maar aantal zessen was net te veel. Focus lag echter op scenarrio en mijn drmmuers bleven verstopt in eigen kamp en een bat kon naar zijn kamp vliegen.
Celeborn en Shelob deden vrij weinig. Gingen wel zat goblins dood.
2e pot tegen high elf cavalry was het lastig om pijlen met re rools te ontwijken. Goblins stierven snel. Aragorn trok wel iets te ver weg van de elven en werd vastgezet door Shelob spider queen en broodlings. Met channeled shrod of shadow kon Aragorn alleen heroic defence maar tegen zoveel poisoned re roolls was dat niet genoeg. Zelfs legols werd later nog prooii voor Spider Queen. Door te veel dode goblins verloor ik wel controlle over objectives. Verloor slag hierdoor wel.
3e pot weer tegen elven schutters, nu wel dichterbij en ik kon snel aanvallen. Door drum nu wel in buurt ook te hebben eens wat meer geluk met re roll. Enrage beast op spider Queen tegen Elrond die al snel döor zijn macht heen was. Maar Elrond overleefde ner door zijn ring met re roll op fate.
Shelob vocht tegen Gil galad en verloor wel maar kon niet worden gedood. Bat swarms lukte het niet om Shelob te helpen. Omdat tegenstander eerst alles bij elkaar zette om van cirdan en shooting te profiteren kon ik vanaf begin objectives al claimen en was hij te laat om er nog genoeg terug te pakken.

Shroud of shadows en enrage beast zijn echte gevaarlijke spreuken op de grote spinnen. Hero killers. Ook gevaarlijk leger om snel objective te halen. Bat swarms en fell warg en giant spiders komen snel ergens.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Spider leger 750 punten
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2019, 09:07:33 pm »

Ik heb de laatste tijd ook met spider legers gespeeld. maar full spider, of eventueel met batsswarm en druzag.
Een mirkwood spider of 2 is ook een verschrikking met zijn paralize (met een redelijke dosis geluk)

Voor jouw lijst: ik zou geen drum hebben meegenomen en meer basic giant spiders.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Re: Spider leger 750 punten
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2019, 09:30:45 pm »

Drum lijkt inderdaad duur. Maar veel re rools en extra courage for the goblins. En tegenstander moet meer courage gooien om Spiders queen of Shelob aan te vallen.
Nu dan 3 keer tegen elfen leger maar toch wel aardig wat elfen die stil moesten staan door drum.
Pagina's: [1]