GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: GWHobby 2.0: niet lang meer (nee, echt....)  (gelezen 488 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
GWHobby 2.0: niet lang meer (nee, echt....)
« Gepost op: juni 20, 2019, 10:07:23 am »

=/\= Status Report. =/\=

Eerst even wat meer informatie. De ideeën voor een GWHobby 2.0 gaan al meer dan vijf jaar terug. Prioriteit hierbij was niet alleen het forum, maar ook het in ere herstellen van mainsite. De toenmalige Admins hebben hier veel over gebrainstormd, plannen opgesteld en een eerste aanzet gedaan. And then life happened.

Ongeveer twee jaar terug was er een eerste aanzet tot een nieuwe site en forum. Maar vanwege communicatiefouten (maker wachtte op groen licht van het bestuur, bestuur op groen licht van de maker) liep het project toen op de klippen.

Besloten is om het toen over een andere boeg te werpen en zowel site als forum vanaf de grond extern te laten ontwerpen. We hebben ons daarvoor gewend tot Avans Hogescholen waar studenten in ongeveer  1 1/2 jaar dit project opgezet hebben.
Dit bracht ons naar de zomer van 2018. Er was een site, er was een compleet leeg forum en verder was er vooral niets.

Uiteindelijk was het dus aan mij en Aragorn om dit alles te vullen en vooral de techniek van de site onder de knie te krijgen. Ondertussen ook de oproep om kopij voor de mainsite. Tot nu toe best veel enthousiasme, maar helaas nog niets in mijn postvak.

En dan zitten we in 2019.

We hebben een main site, met spelersbase en pagina's voor winkeliers en clubs, die goed functioneert maar nog leeg is.
We hebben een forum dat vanaf de grond opgebouwd is, maar nog aan veranderingen onderhevig is (indeling etc.).
Ongeveer een maand geleden hebben we site en forum geopenbaard aan de nog actieve moderators hier voor feedback. Dit bracht veel bruikbare (forumskin oogt saai, wat doe je met spellen zonder fabrikant?) kritiek, maar ook minder bruikbare (mijn spelletje is nu niet meer zo dominant aanwezig, wat moet ik nu?).
Die bruikbare kritiek ben ik nu aan het verwerken - en dat kost even tijd. Een forum beheren qua subfora instellen en zo is één ding, de techniek erachter (skins installeren, alles vanaf de grond instellen) is even wat anders.
Daarnaast heeft Aragorn zich op een nieuw logo gestort, dat nog geïnstalleerd moet worden: we willen jullie geen WIP-site voorschotelen.
Maar ik ga er nu echt vanuit dat alles voor de zomer rond is.

Wat kan je dan van verwachten van de nieuwe site?

Wel... ten eerste: Wat is GWHobby 2.0 niet?
Om kort te gaan: GWHobby 2.0 is geen GWHobby 2.0. Miniaturen hebben deze site en dit forum altijd gedomineerd, en hoewel de GW altijd heeft gestaan voor Gaming en Warfare is er toch een duidelijke associatie met Grandma Wendy uit Nottingham.
Die associatie heeft voordelen gehad (we waren dé ontmoetingsplek voor Warhammerend Nederland), maar ook nadelen: andere Wargamers liepen vaak met een grote boog om het forum heen (kan dat op het internet), hoewel daar gelukkig de laatste jaren veel verandering in kwam. Privateer Press, Battletech, Infinity en Star Wars: X-Wing en Legion vonden hun plaats hier op het forum.

De nieuwe hobby-site zal al deze systemen en fabrikanten evenveel ruimte bieden, waarbij de subfora makkelijker te vinden zullen zijn (praktisch gezien: stond het eerst onder non-GW, dan staat het nu 'gewoon' onder miniaturen).

Maar dat is niet alles: de nieuwe site gaat niet alleen de diepte, maar vooral ook de breedte in. Miniaturenspellen zijn niet het enige aspect van de hobby, want wie trekt er niet eens een bordspel uit de kast. En ja, dan heb ik het enerzijds over een spelletje Monopoly, maar anderzijds zijn er ook mensen wiens collectie Arkham Horror opgestapeld hoger is dan zijzelf. Ook daar is ruimte voor, net als voor de laatste RPG's. En kaartspellen worden ook niet vergeten.

De marktplaats wordt flink herzien en wordt hopelijk daarmee een stuk overzichtelijker en aantrekkelijker (al zijn we nog steeds geen plek om je Marktplaats-advertenties te dumpen).

Kortom, de nieuwe site wordt hopelijk een thuishaven voor heel spellenminnend Nederland en België.

Waar is het wachten dan op? Wel zoals ik zei, een aantal kleine aanpassingen nog.
Kopij is nog steeds welkom, maar als de site open is zal je zien dat je vrij snel en makkelijk zelf artikelen kunt plaatsen op de main site (wel onder redactie, ik ken het internet...), dus ik ga ervan uit dat dat gaat lopen als mensen zien wáár ze op publiceren.

En natuurlijk hebben we jullie ook nodig. Een nieuw, breder forum vraagt om nieuwe, breed ingestelde mods. Heb je interesse in die functie, realiseer je dan wel dat je een mod wordt die niet alleen "40K" onder zich heeft, maar bijvoorbeeld alle miniaturen-spellen. Nog niet afgeschrikt? PM mij of Aragorn voor verdere details.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

borkbork

• Hero Member
Re: GWHobby 2.0: niet lang meer (nee, echt....)
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2019, 10:51:38 am »

And there was much rejoiching  ;D

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2019, 11:37:10 am »

Klinkt goed. Ben benieuwd  :).
Very 'Eavy,
Very Metal!

aunknorrie

• Hero Member
  • Hallo, ik ben aK en ik ben verslaafd aan mindfoks.
    • Volg me op twitter...
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2019, 12:01:48 pm »

Dag LoD, IC

Tsa ... met het voortschrijden der tijd begint de zoektocht naar verloren tijden.
Ik houd het in de gaten.

aK
En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

(zo komt een man wel aan een reputatie)

Ramors

• Hero Member
  • Er moet toch iemand de prijzenpot spekken?
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2019, 05:17:36 pm »

Ben benieuwd.  Bedankt voor alle moeite!
Fantasy: Empire, Orcs 'n gobbies, Ogre's
40K: Imperial Guard, DKoK, TAU, Marines, Inquisition, Skitarii, Aeldari
FoW: Mid-war German DAK, British 8th army
Infinity: Haqqislam

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2019, 05:35:50 pm »

Get on with it already!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4
Pagina's: [1]