GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: GWHobby 2.0: niet lang meer (nee, echt....)  (gelezen 3712 keer)

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
Re: GWHobby 2.0: niet lang meer (nee, echt....)
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2019, 10:38:05 am »

Dat is begrijpelijk, en veel bezoekers zijn ook 45 met andere verplichtingen (zoals mij eigen club  en 'oh wonder' een echt leven).

Ik ben er zelf van overtuigd dat dit soort dingen komen en gaan. Toen ik met mijn club begon en het de eerste tijd allemaal precair was, dacht ik: als het met een paar maanden of een jaartje doodbloedt, heeft het ook zijn functie gehad. Een club (of een forum) is ook maar een middel, geen doel op zichzelf.

Misschien is dat hier ook zo. Maar ik kom hier nog steeds dagelijks even kijken en ik  krijg nog steeds af en toe reactie op posts over de club. En ik heb laatst nog iets gekocht.'t Is ook maar hoe je het bekijkt.

Maar hoe langer het in 'limbo' ligt, hoe meer mensen het wachten beu worden en hoe meer het een stap wordt bij te dragen. Het is een soort stasis waarin ook niet iets nieuws kan opbloeien. 'Dus gooi erop wat er nu is, kijk of het iets wordt en mensen het oppikken. Dan kunnen we van daaruit verder. Of het gaat weer leven, of we kunnen gerust zijn dat 'final death' is ingetreden. Dan gaan we alleen of gezamelijk ons weegs, zodat er weer nieuwe dingen kunnen ontstaan.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2019, 11:50:03 am »

Yup, reden te meer dat GWH ook veel breder wordt. Dit forum heeft de naam erg gericht te zijn op Games Workshop, waardoor het door veel ouderen gemeden wordt. Veel jongeren weten het forum niet meer te vinden.

De nieuwe site krijgt dan ook een andere invalshoek, richt zich op een breder publiek en niet alleen op spelers.

We beginnen dus niet met een leeg, nieuw forum, maar er zit een groter geheel achter, en dat kost tijd als je het goed wilt neerzetten.
Dat gezegd hebbend word ik nu ook wel een beetje ongeduldig....  :P
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #17 Gepost op: september 09, 2019, 12:00:27 pm »

Het is bij meesten niet het ontbreken van drive maar diverse omstandigheden dat oude team bijna geen tijd meer heeft.
Ernstige ziekten of aandoeningen.
Verhuizingen
Kinderen
Werk
Groep die in hun jonge jaren tijd had voor de miniaturen zijn nu gemiddeld rond de 45 met alles wat er bij komt kijken.

Ontheven uit functie en nieuwe mensen erop zetten om activiteit te verhogen?

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #18 Gepost op: september 09, 2019, 12:12:09 pm »

Ik ben het met verhaal van Ic niet eens. Maar komt denk ik ook omdat ik games workshop spel speel.
Andere miniatuurgames zijn nog kleiner en trekt denk ik ook geen nieuwe spelers. Bordspellen en kaartgames erbij vind ik persoonlijk niet aamtrekkelijk
Maar voor elk soort community heb je natuurlijk actieve mensen nodig en die zijn er nu niet bijna meer.

Crackbone, klopt eigenlijk zouden we alle admins en moderators die gestopt zijn uit lijst kunnen verwijderen.
Situatie word dan wel duidelijk. Als er nu mensen zijn die nog gedeelte weer leuk actief willen maken kan dat altojd.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #19 Gepost op: september 09, 2019, 12:27:18 pm »

@Arabog: Dat over die andere minigames zou je nog eens kunnen verbazen. Er is volgens mij wel aanwas, juist vanuit mensen die GW-hebben gespeeld en het erbij gaan doen of in plaats daarvan. Dat is bijna zonder uitzondering wat later. Daarom wil niemand GW kwijt: het is de perfecte broedplaats voor nieuwe spelers. Bij mijn club gaan er een paar fanatieke GW-spelers ook aan de Gaslands. Er is alleen ontzettend veel, dus er zijn van heel veel spellen een paar spelers.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
« Reactie #20 Gepost op: september 22, 2019, 05:58:19 pm »

1) Facebook en andere social media hebben veel oude fora weggeconcurreerd. Gewoon omdat het simpel en grafisch is en vanuit je mobiele telefoon kan. Tegenspelers of clubs vind ik ook op FB. Vandaar dat GWHobby het moeilijk heeft. Kun je niks aan doen.
2) GWHobby heeft het zichzelf niet gemakkelijker gemaakt door niet te veranderen. Niets beslissen is ook een beslissing.
3) De naam had al veel langer veranderd moeten worden. Hij moet nog steeds veranderd worden. Misschien kun je beter automatisch doorlinken naar bordspelmania en met de redactie daar afstemmen dat je wargame-mod wordt. De stille ambitie om de Nederlandse BGG te worden (zo lees ik het) lijkt me te hoog gegrepen
4) er zijn veel meer nieuws- en recensieblogs tegenwoordig, als ik een indruk wil krijgen van Warcry of Aeronef vind ik zo een aantal blogs op internet. 10 jaar geleden was ik denk ik meer afhankelijk van een Nederlander die het spel had gekocht en een stukje schreef op GWHobby.
5) Als je echt wil heropstarten, verander je de naam en ga met wat enthousiastelingen een soort little wars tv blog maken in het Nederlands (maar dan zonder die sullige ratingshttps://amsterdamwar.game.blog/2019/09/04/what-littlewarstv-is-doing-wrong/). De toekomst ligt in vlotte filmpjes, niet in verouderde fora.

Als GWHobby stopt tussen nu en twee jaar (het lijkt me onvermijdelijk) dan vind ik dat best jammer, een forum kan een goed doorzoekbare structuur en archief hebben, zie BGG of Lead Adventure. Maar Hyves bestaat ook niet meer.
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon
Pagina's: 1 [2]