GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Beginnen met 15mm WW2  (gelezen 3763 keer)

arloid

• Newbie
  • *
Beginnen met 15mm WW2
« Gepost op: oktober 14, 2019, 01:29:28 pm »

Hoi allemaal,

Ben weer een tijdje inactief geweest maar ben nu van plan om met Flames of War en Chain of Command te beginnen. Ben nu min of meer aan het zoeken naar iemand om de Hit the Beach doos mee te delen liefst 2 dozen. Een vriend van me heeft wellicht wel/niet interesse en een medespeler van een spel kent wellicht nog wat FoW spelers in Rotterdam die mischien ook interesse hebben.

Zit op dit moment vooral te kijken naar de Duitse kant van de doos, maar ook de US kant lijkt mij wel interessant dus eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit waar ik mee eindig.

Ben vooral benieuwd of 15mm WW2 een beetje leeft, ik weet dat er in Utrecht nog wel gespeeld wordt en dat in Amsterdam een klubje zit. Utrecht is wel goed te doen maar ben vooral wel geïnteresseerd of in Den Haag wat speelt.

Dr. Rockso

• Sr. Member
Re: Beginnen met 15mm WW2
« Reactie #1 Gepost op: oktober 14, 2019, 02:20:20 pm »

Hoi! In Den Haag weet ik niet wat er zit. Ik weet dat er wat mensen in omgeving Dordrecht actief waren. Maar in Utrecht is er in ieder geval 4 x per jaar een toernooitje (axis vs allies is het uitgangspunt altijd, soms ook met een thema). November de 17de is er een Normandië thema toernooi, misschien dat je dan zin hebt om te komen kijken.

Op Nlfow.nl zitten wat spelers die actief zijn.

Ook kan je in de volgende FB groepen kijken;

- Flames of war: Utrecht
- Flames of the low lands

Ik zelf zit in omgeving Middelburg. Daar zitten we met zijn 3en maar we gaan naar de meeste evenementen in Utrecht omdat we ook met de mensen daar bevriend zijn.
Het is een zeer gemoedelijke groep spelers, al die 15mm gamers.
The truth is relative.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #2 Gepost op: oktober 14, 2019, 03:56:56 pm »

Bij de Amsterdam6Shooters komt FOW met enige regelmaat op tafel. Vanwege de afstand is het vermoedelijk inderdaad niet ideaal, maar als je een keertje langs wil komen kan ik je wel in contact brengen met een paar spelers.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: oktober 14, 2019, 04:36:58 pm »

Zeeland, Middelburg...voor een keertje misschien leuk, maar helaas kan de NS geen fatsoenlijk landelijke spoorlijn trekken, althans niet hier in de buurt, maar goed woon zelf in een gat.

Amsterdam is net als Utrecht met het openbaar vervoer redelijk te doen, beide zoals Rotterdam met een ander half uur uit Schiedam met de bustijd uit deze Achterhoek meegerekend.

Nlfow.nl heeft helaas de beheerder de registratie functie er uit gegooid, heb contact gezocht met de beheerder, maar wacht sinds gisteren op antwoord.

Flames of the low lands kan ik met geen mogelijkheid vinden...

Zit op dit moment een beetje te kijken naar basing en verf, ik zou graag m’n modellen voor meerdere systemen willen gebruiken, zat te denken aan 10mm ferriet magneten en washers, maar ik hoor van mensen die ik ken dat 250g trekkracht wellicht te veel is, misschien toch alles multibasen en later een doosje infanterie voor Chain of Command en Bolt Action.

Jip

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2019, 08:15:17 pm »

Ik heb wel interesse om een keer een game te spelen. Ik heb een Duits late war leger en was ooit begonnen aan een brits early / mid war leger. Ow en ik woon in Rotterdam.

Twee jaar geleden begonnen met flames of war, een aantal potjes gespeeld met iemand ook uit Rotterdam. Daarna laten verstoffen omdat we niemand in de buurt konden vinden die het ook speelde.
« Laatste verandering: oktober 14, 2019, 08:20:21 pm door Jip »
40k
X Wing miniatures game
Flames of war

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: oktober 14, 2019, 08:27:24 pm »

Hoi Jip, ik moet zelf nog even kijken wat ik allemaal nog nodig heb om de bases mee te versieren en aan verf.
Ik wacht nog steeds een beetje op antwoord van een vriend of die interesse heeft, maar ik denk dat het m niet wordt.
Moet ook nog even kijken waar ik/wij de minis kunnen kopen, kan natuurlijk via Wayland, maar ik heb eerlijk gezegd niet zo zin om nog een winkel te zien sluiten omdat er te weinig verkocht wordt en daarnaast komt nog dat Wayland t niet op vooraad heeft wat zal gaan betekenen dat de doos met de brexit ellende nog een maand of 2 in Engeland blijft (overdreven gesproken).
Ik stuur je nog een pb'tje.

Hoe zit het eigenlijk met speelplek in Rotterdam? Ik weet vanuit de Infinity crowd dat West als winkel niet meer is en dat de vereniging waar de Infinity spelers zitten tussen wal en schip zit kwa speelplek, maar goed anders gaan we wel richting Den Haag of Leiden als het moet en anders is er altijd nog Utrecht.

Edit: Excuus Jip, iets te snel gelezen, dacht dat je interesse had om een starter doos te delen, stom van me.  :-X
« Laatste verandering: oktober 14, 2019, 08:46:54 pm door arloid »

borkbork

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2019, 09:25:14 pm »

Bij Murphy's Heroes in Delft zitten op zeker wat mensen met 15 mm

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: oktober 15, 2019, 11:06:39 am »

Ik heb inderdaad gehoord dat er bij Murphy wat mensen zitten, maar hoor ook dat FoW niet echt van de grond komt, vriend van me komt uit Delft maar gaat toch altijd naar Utrecht.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #8 Gepost op: oktober 15, 2019, 03:17:49 pm »

15mm ww2 speel ik zelf ook, maar dan enkel Mini Bolt-Action: dus Flames of War, op kleinere bases, maar met de regelset van Bolt Action. Was het wel van plan te spelen in Den Haag :)

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: oktober 15, 2019, 03:27:53 pm »

15mm ww2 speel ik zelf ook, maar dan enkel Mini Bolt-Action: dus Flames of War, op kleinere bases, maar met de regelset van Bolt Action. Was het wel van plan te spelen in Den Haag :)

Is that you Daniel?

Als ik voor zaterdag nog niemand heb gevonden om 2 dozen te splitsen hou ik het op 1 doos en base ik de US helft voor Chain of Command en Bolt Action  ;D
Liefst heb ik toch wat extra Duitsers, maar CoC en Bolt Action zijn ook leuk.
« Laatste verandering: oktober 15, 2019, 03:38:58 pm door arloid »

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: oktober 16, 2019, 09:51:26 am »

Is that you Daniel?

Als ik voor zaterdag nog niemand heb gevonden om 2 dozen te splitsen hou ik het op 1 doos en base ik de US helft voor Chain of Command en Bolt Action  ;D
Liefst heb ik toch wat extra Duitsers, maar CoC en Bolt Action zijn ook leuk.

Aye it be me.

Succes iig met iemand vinden! Ik hou ook even mn oren open

arloid

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: oktober 16, 2019, 04:08:07 pm »

Dat is niet meer nodig, heb voor de Amerikanen al kopers gevonden, alleen nog een Parachute rifle platoon over wat ik ga gebruiken voor Bolt Action en Chain of Command, kan ik toch nog een potje Bolt Action met je spelen  ;)

Edit:
Weet iemand nog toevallig of er tussen de Panzergrenadiers in Hit the Beach er nog modellen tussen zitten met Poncho's en Smok met camouflage print?
Probeer een beeld te krijgen wat ik aan verf nodig heb.
« Laatste verandering: oktober 16, 2019, 07:56:42 pm door arloid »

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: oktober 17, 2019, 08:18:34 am »

Er zitten een paar in de set, maar het aantal is relatief verwaarloosbaar.
Pagina's: [1]