GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: GWHobby 2.0: het aftellen begint.  (gelezen 1857 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: GWHobby 2.0: het aftellen begint.
« Reactie #15 Gepost op: december 02, 2019, 01:26:54 pm »

Je kan kijken naar verschillende boardgames en diverse cardgames zoals magic The Gathering, aangezien de player base best groot is.

Dit vind je zeker op de nieuwe site en het forum.

Citaat
Wat ik ook graag zie is dat op het nieuwe form ook ruimte is voor homebrewed en door hobbyist gecreëerde content. Voor een hobby site is het ook leuk dat leden hun eigengemaakte spullen kunnen laten zien of delen zodat ook nog meer mensen aan willen meedoen ;).

Hoe bedoel je dit? Dat mensen hun eigen ontwikkelde spellen laten zien?

Citaat
Laatste is een beetje off-topic voor een hobbby-site, maar misschien is het ook mogelijk om open te staan voor videogame programmering hobbyisten, denk maar aan bijvoorbeeld Tabletop Simulator.

Die ruimte is er hier al (Computer hoekje). Voor het nieuwe forum heb ik hier een beetje dubbel gevoel bij. Aan de ene kant willen ons vooral op de niet-digitale spellen richten, aan de andere kant wil ik het ook niet uitsluiten. Dus als hier -binnen het computerhoekje dat er is- echt behoefte aan is, valt hier zeker over te denken.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #16 Gepost op: december 02, 2019, 02:34:49 pm »

Ik zou me als community zo breed mogelijk opstellen. Zit in de gaming wereld sowieso veel overlap tussen de diverse genres en mensen raken daardoor ook bekend met een ander vorm van de hobby. Enfin, we gaan het zien.  :)
Very 'Eavy,
Very Metal!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #17 Gepost op: december 03, 2019, 10:09:34 am »

Update: nieuwe teaser:

We ruilen de Blauwe Draak dus in voor een Rode Draak.  ;)

En voordat de vraag komt: we gaan niet direct terug naar het roodzwarte forum. Technisch gezien moet het mogelijk zijn om ieder zijn thema te laten kiezen, maar om één of andere reden lukt het mij niet om daarvoor de benodigde bestanden toe te voegen en ben ik afhankelijk van een ander teamlid dat een stuk minder tijd heeft. Ik kan letterlijk alles op de nieuwe site, maar niet dit soort technische dingetjes, heeft waarschijnlijk iets met de server te maken.

En de tweede vraag: wanneer? Soontm;)

Nee, ik ga geen concrete datum geven. Waarom niet? Omdat ik mijn agenda nog niet weet voor het einde van dit jaar.
Om de nieuwe site te vrijwaren willen we het inschrijven van de leden goed monitoren. Op dit moment krijg ik op deze site 5-20 inschrijvingen van spamaccounts binnen. Vragen naar de kleur van een gele banaan is niet voldoende om ze buiten te houden, dus moet ik alle leden handmatig goed of afkeuren. Op de nieuwe site moet de inschrijvingsprocedure beter beveiligd zijn, maar de eerste dagen wil ik dit goed in de gaten kunnen houden om te voorkomen dat 3/4 van de posts straks over Vape-,  gok- en andere, minder kindvriendelijke, sites gaat.

Maar, meer concreet: reken op een launch tussen Yule en Oudjaar. 2019, voor de goede orde.  ;)

@ MacDane: de nieuwe site staat open voor bordspellen, kaartspellen, miniaturenspellen, rollenspellen. Nog iets vergeten?
Could you be there

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: december 03, 2019, 10:45:39 am »

Ik heb er zin in! Facebook is leuk; een forum handiger.

DJ

Yos-T

• Newbie
  • *
    • boardgamegeek profile
« Reactie #19 Gepost op: december 03, 2019, 11:22:12 am »

Iemand heeft alvast jullie logo geleend: https://www.facebook.com/Welshelsom/
(Of andersom, natuurlijk....)

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #20 Gepost op: december 03, 2019, 12:05:41 pm »

Als ik een beetje google kom ik een image stock shop tegen waar je het design kan kopen. Dus ofwel de designer van GWhobby moet rechtzakelijke stappen gaan ondernemen, of heeft een design gejat, of heeft wat budget vrij gemaakt om een ontwerp te kopen. Ik gok / hoop het laatste.
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #21 Gepost op: december 03, 2019, 12:13:13 pm »

Iets anders, maar het lijkt er wel op. Tijd om eens met de externe ontwerper te gaan praten...   >:(

of heeft wat budget vrij gemaakt om een ontwerp te kopen. Ik gok / hoop het laatste.

Dat dus, maar schijnbaar is de ontwerper wat minder exclusief geweest dan we dachten.
« Laatste verandering: december 03, 2019, 12:20:34 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #22 Gepost op: december 03, 2019, 01:37:52 pm »

Dat is inderdaad niet erg netjes vanuit de kant van de ontwerper. Wat jammer is, want het design is wel erg vet.

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Duncan McDane

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: december 03, 2019, 03:26:28 pm »

@IC: Computerspellen. Zou het dan wel wargame/rpg gerelateerd houden maar zeker ook omdat er rond GW diverse spellen zijn gemaakt hoort dat er m.i. gewoon bij. En nee, ik speel ze zelf niet, dus geen eigen parochie  ;).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #24 Gepost op: december 03, 2019, 04:10:32 pm »

Tja... computerspellen zijn een discussiepunt.

Aan de ene kant snap ik je argument (Wargame gerelateerd, GW-spellen, etc.), aan de andere kant willen we ook niet het platform worden voor Fortnight-minnend Nederland (en België). Waar leg je dan de grens?
Could you be there

Duncan McDane

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: december 03, 2019, 05:53:18 pm »

Zit er niet zo in maar als er ook een miniatuur wargame, een bordspel of een rpg van is mag het en anders niet? Lijkt me een prima werkbare regel.
Very 'Eavy,
Very Metal!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #26 Gepost op: december 04, 2019, 06:43:08 am »

Zou een goede regel zijn, maar de laatste tijd zijn er ook digitale varianten uitgebracht van bekende spellen als Civilization en Europa Universalis. Die passen dan nog wel bij het forum. Maar Italeri brengt bijvoorbeeld weer plastic tanks uit van World of Tanks, die met hun spel ook in een Wargame gebruikt kunnen worden.

Het lijkt me dus een vaag gebied, maar aan de andere kant ook wel interessant.

Dus, open vraag aan iedereen: welke digitale spellen zouden volgens jullie een eigen hoekje verdienen op het nieuwe forum?
Could you be there

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #27 Gepost op: december 04, 2019, 07:45:08 am »

Zie het als kaf van het koren scheiden. Als er een offtopic gedeelte komt, zou je daar ook over video games kunnen praten. Of je maakt er een apart bakje van.

Ik zou beginnen met zo min mogelijk grote onderwerpen op een forum. Zoals het op dit moment is, zijn het er veel te veel. Alles van bv Warhammer Fantasy kan makkelijk onder een kopje: Warhammer Fantasy, en niet apart Taktieken, Regels, AoS, Algemeen. Geen reden om het allemaal tot in den treuren te destileren.

Zelf zou ik dus zeggen: Helemaal GEEN hoofdonderwerp "Videogaming", en als je er iets over kwijt wilt: Offtopic.

Blijkt het na verloop van tijd dusdanig populair, kun je altijd nog een apart blok er van maken.

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #28 Gepost op: december 04, 2019, 09:12:10 am »

Zie het als kaf van het koren scheiden. Als er een offtopic gedeelte komt, zou je daar ook over video games kunnen praten. Of je maakt er een apart bakje van.

Ik zou beginnen met zo min mogelijk grote onderwerpen op een forum. Zoals het op dit moment is, zijn het er veel te veel. Alles van bv Warhammer Fantasy kan makkelijk onder een kopje: Warhammer Fantasy, en niet apart Taktieken, Regels, AoS, Algemeen. Geen reden om het allemaal tot in den treuren te destileren.

Zelf zou ik dus zeggen: Helemaal GEEN hoofdonderwerp "Videogaming", en als je er iets over kwijt wilt: Offtopic.

Blijkt het na verloop van tijd dusdanig populair, kun je altijd nog een apart blok er van maken.

Hear, hear!

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #29 Gepost op: december 04, 2019, 10:29:12 am »

Ook mee eens. Langdurig inactieve subfora zien er een beetje armoedig uit.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl
Pagina's: 1 [2] 3