GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 206

Auteur Topic: Bespreek de film die je hebt bekeken :)  (gelezen 150274 keer)

Lord Raven

• Full Member
  • I ain't no white trash
Re: Bespreek de film die je hebt bekeken :)
« Reactie #765 Gepost op: januari 27, 2010, 11:52:19 am »

Catching flies in his mouth
Tasting freedom while he dares
Then crawling back to the top of the stairs
He won't see the sun again for years to come
He's broken out in love

Like a cat without a care
Roaming freely through the streets
You could find him in amongst the pigeons in the square
But he won

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #766 Gepost op: januari 27, 2010, 11:55:41 am »

Ik denk altijd over alles na en inheemse stammen trekken nu eenmaal mijn aandacht. Ook erover nagedacht of ik misschien cultureel antropoloog zou worden.

Daarom vind ik deze film ook geweldig. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. 8)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

leonjong

• Hero Member
« Reactie #767 Gepost op: januari 27, 2010, 12:30:22 pm »

@ Wicked Dwarf: Goed dat je nadenkt  :P . Dat is altijd goed. Maar zelfs het thema dat "de mens vernietigd alles waarmee het in aanraking komt, vanwege hebzucht" is gejat van Dancing with the Wolves.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #768 Gepost op: januari 27, 2010, 12:38:57 pm »

@ Wicked Dwarf: Goed dat je nadenkt  :P . Dat is altijd goed. Maar zelfs het thema dat "de mens vernietigd alles waarmee het in aanraking komt, vanwege hebzucht" is gejat van Dancing with the Wolves.

Maakt niet uit waar het van gejat is, het is ook zo gebeurd. Pocahontas en Dances With Wolves, zo ook Little Big Man (voor degene die dat kennen), dat zijn films die allemaal gebaseerd zijn op gebeurtenissen die echt plaats hebben gevonden. Daarom vind ik het wel sterk, zeker omdat heel veel mensen er blijkbaar nog steeds niet van leren. Of een zwak verhaal, maar sterk onderwerp? :P
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #769 Gepost op: januari 27, 2010, 12:44:10 pm »

Als het om originaliteit gaat, kun je een groot deel van de westerse, zowel moderne als klassieke kunst en literatuur wel uit het raam gooien. Er wordt continu bij elkaar gejat. Niet alleen in Hollywood maar ook veel boeken, toneelstukken en noem maar op zijn variaties op een aantal klassieke thema's. In het geval van Avatar valt dat misschien net iets meer op, maar veel moderne klassiekers zijn herinterpretaties van bijvoorbeeld Shakespeariaanse of Grieks/Romeinse verhalen, die zelf vaak ook weer terugvoeren op oudere motieven. Alle fantasy-literatuur is direct of indirect op Tolkien gebaseerd en die heeft zich weer gebaseerd op oud-Germaanse verhalen. En Star Wars, met z'n republiek, senaat een dictator die met militaire macht dit allemaal ten val brengt, waar hebben we dat eerder gezien?
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Lord Raven

• Full Member
  • I ain't no white trash
« Reactie #770 Gepost op: januari 27, 2010, 01:18:12 pm »

Als het om originaliteit gaat, kun je een groot deel van de westerse, zowel moderne als klassieke kunst en literatuur wel uit het raam gooien. Er wordt continu bij elkaar gejat. Niet alleen in Hollywood maar ook veel boeken, toneelstukken en noem maar op zijn variaties op een aantal klassieke thema's. In het geval van Avatar valt dat misschien net iets meer op, maar veel moderne klassiekers zijn herinterpretaties van bijvoorbeeld Shakespeariaanse of Grieks/Romeinse verhalen, die zelf vaak ook weer terugvoeren op oudere motieven. Alle fantasy-literatuur is direct of indirect op Tolkien gebaseerd en die heeft zich weer gebaseerd op oud-Germaanse verhalen. En Star Wars, met z'n republiek, senaat een dictator die met militaire macht dit allemaal ten val brengt, waar hebben we dat eerder gezien?
Het probleem is niet dat hij het gejat heeft (beter goed gejat dan slecht bedacht, ik houd evenveel als welke andere (waarschijnlijk meer) van films zoals  Spartacus, the ten Commandments, Ben Hur etc.) Maar ik heb liever dat een film iets goeds ermee doet, iets anders dan normaal. En dat dat onderwerp en het verhaal ten minste sterk staat en daar heb ik zeer grote twijfels bij in het geval van Avatar. Ook is het van belang dat er zeer goede acteurs staan en dat deze ook compleet overtuigend zijn in hun spelen en acteren (iets waar ik nog altijd CGI, green screen en alles voor haat, vooral indien het complete personages zijn die hieruit zijn opgebouwd, alhoewel het ook heel goed kan uitpakken.) Een goed verhaal, goede acteurs en vooral een goede dialoog kan een film maken of breken in mijn optiek. Maar ja mijn smaak is ook een beetje anders dan de meeste, daar mijn favorieten films van de afgelopen paar jaar bijna allemaal Charlie Kaufman films zijn
He's broken out in love

But he won

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #771 Gepost op: januari 30, 2010, 09:21:39 am »

Wij hebben de Volkskrant FFR (filmfestival) box binnengekregen en gisteren "Milk" gezien over de Californische politicus en homorechtenactivist Harvey Milk, die in 1978 werd doodgeschoten.
Zowel stylistisch als qua acteerprestaties (Sean Penn is werkelijkwaar briljant!) een fantastische film.
De jaren '70 worden goed weergegeven, de kleding en styling is perfect (ben een groot fan van de jaren '70 ), de film is met een mooie filter geschoten zodat het zelfs lijkt alsof het in de 70's is gefilmd.
Milk wordt zeer innemend en integer neergezet door Penn, die naar mijn mening de grootste acteur is van zijn generatie.
Ook de zaak waar Milk voor vocht wordt recht aangedaan zonder dat de film helemaal een pamflet voor mensenrechten/homorechten wordt.

Gaan er van jullie nog mensen naar het FFR?
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Lord Raven

• Full Member
  • I ain't no white trash
« Reactie #772 Gepost op: januari 30, 2010, 02:27:05 pm »

Zit deze milk quote er ook, een van de beste quotes ooit volgens mij
http://www.youtube.com/watch?v=MbWDNM0wuAc
He's broken out in love

But he won

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #773 Gepost op: januari 30, 2010, 10:49:50 pm »

Net Lesbian Vampire Killers gezien. Foute film. Geen sex ofzo maar het is een film die niet series bedoeld is. Wel vermakelijk maar geen hoogstaande film. Gewoon prima te doen met een biertje en verstand op nul.

Helm

• Hero Member
« Reactie #774 Gepost op: januari 31, 2010, 12:50:30 am »

Zit deze milk quote er ook, een van de beste quotes ooit volgens mij
http://www.youtube.com/watch?v=MbWDNM0wuAc

Dat was de strekking van de hele film, inderdaad.

Middle-Earth SBG 2019:

11th company

• Hero Member
« Reactie #775 Gepost op: januari 31, 2010, 12:52:52 am »

Net Sherlock Holmes gezien. Wat een ontzettend heerlijke film in een ontzettend heerlijk sfeertje. De droge humor past precies bij mij, heb er van genoten!

Helm

• Hero Member
« Reactie #776 Gepost op: februari 02, 2010, 09:44:34 am »

Ik zal jullie alle vage films die ik op het Internationale Film Festival Rotterdam (gaat er heen!) onthouden...

Gisteren wel "De Vrouw die met Vuur Speelde"  (Flickan som lekte med elden) gezien.
Oftewel deel 2 uit de Milennium trilogie, minder naargeestig dan deel 1, in zijn genre een fantastische film.
Op het eind wat over the top naar mijn mening, maar gewoon een aanradert!

Middle-Earth SBG 2019:

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #777 Gepost op: februari 13, 2010, 06:00:20 pm »

BOONDOCK SAINTS 2! All saints day.

Meer van hetzelfde, maar zo veel grappiger.
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Wandelaar

• Hero Member
« Reactie #778 Gepost op: februari 13, 2010, 06:23:27 pm »

Citaat van: aunknorrie
Wel AR, het was leuk je gekend te hebben. Moet ik nog iets zeggen aan jouw familie of vrienden?

#geenhellevuurzofelalseenversmadevrouw

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #779 Gepost op: februari 14, 2010, 10:25:23 pm »

Vanmiddag Percy Jackson gezien. Beroerd acteerwerk maar verder eigenlijk beter dan verwacht. Verhaal kon mij wel bekoren en het thema is natuurlijk wel leuk. Het plot is vrij zwak en het is na een half uur wel duidelijk hoe alles in elkaar steekt.
Toch benieuwd naar een vervolg.
Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 206