GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 206

Auteur Topic: Bespreek de film die je hebt bekeken :)  (gelezen 149382 keer)

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
Re: Bespreek de film die je hebt bekeken :)
« Reactie #1140 Gepost op: september 29, 2010, 03:37:28 pm »

Book of Eli vond ik dus geen ene **** aan. Ligt mischien aan mij maar kon het niet zo goed volgen.

Overigens, gisteren nog even predator 2 gekeken. Die is ook erg tof om te zien!!! Nu maar wachten tot predators uit is op dvd
Tjah, Book of Eli is ook een heel andere film dan Predator 2. Heel wat intelligenter ook.

Hmm, misschien is dat het verschil!!!  ;D
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

vanguard

• Hero Member
  • angus spear hunter(engir krakendoom successer)
    • blogje over mijn in aanbouw zijnde guard leger
« Reactie #1141 Gepost op: september 29, 2010, 08:46:20 pm »

gister kong-fu husstle zitten kijken

gaat helemaal nergens over maar wel leuk
om ff hersenloos te staren
http://the1thbetalis3heavyairborneregiment.blogspot.nl/

bison* under constuction

*multi purpose light armoured drop verhicle

Nagash

• Full Member
  • You starded this war but i will end it.........
« Reactie #1142 Gepost op: september 29, 2010, 10:44:03 pm »

Net samen met de vriendin "10 things i hate about you" gekeken.......
Heaven is there where hell is ,and hell is down on earth......

Can i play with madness ,the prophet looked and laughed at me........

Faerun

• Full Member
« Reactie #1143 Gepost op: september 29, 2010, 11:49:21 pm »

Net "How to train you Dragon" gezien.

Erg vermakelijk! Leuke karakters, de draak doet me een beetje denken aan Stitch, wat goed is :]

Prometheus

• Sr. Member
  • oorah!
« Reactie #1144 Gepost op: september 30, 2010, 12:10:21 pm »

@wicked dwarf:
Yipman 1 & 2 zijn vermakelijke kung fu films over de mentor van bruce lee
Meer in de lijn van three kingdoms is red cliff, moet je wel even voor zitten.
"Democracy means permanent rule!"
-Muammar Gaddafi
Nerd the f*ck up!

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #1145 Gepost op: september 30, 2010, 12:35:08 pm »

Book of Eli vond ik ook niet zo heel boeiend. De post apo wereld is wel weer ok gedaan maar daar hield het voor mij wel een beetje op.

Of ik mis de diepere betekenis erachter? Iemand die het even in een paar zinnen kan uitleggen.

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
« Reactie #1146 Gepost op: september 30, 2010, 01:07:54 pm »

Book of Eli vond ik ook niet zo heel boeiend. De post apo wereld is wel weer ok gedaan maar daar hield het voor mij wel een beetje op.

Of ik mis de diepere betekenis erachter? Iemand die het even in een paar zinnen kan uitleggen.
+1
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #1147 Gepost op: september 30, 2010, 03:04:39 pm »

@wicked dwarf:
Yipman 1 & 2 zijn vermakelijke kung fu films over de mentor van bruce lee
Meer in de lijn van three kingdoms is red cliff, moet je wel even voor zitten.

Alleen Yipman 2 heb ik nog niet, die andere wel (ook Red Cliff 2). Maar echt tijd heb ik er nog niet voor gehad. Maar komt wel goed vandaag of morgen. :P

Aeschere en Whiteridder: Nee, Book of Eli is niet in een paar zinnen uit te leggen. Net als bij Aziatische films, of je ziet/begrijpt het of niet. Uitleggen werkt niet, want dan moet je alsnog de film helemaal zien. :P
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #1148 Gepost op: september 30, 2010, 03:08:11 pm »

+1
Eli is bad ass. Daarna kom je er achter dat hij dat alles doet, en blind is. Wat alleen maar toevoegd aan zijn, bad assery.

Verder ga ik over 2 uur kijken of ik de film in een paar zinnen kan samenvatten.
« Laatste verandering: september 30, 2010, 03:13:00 pm door wraith 2.0 »
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #1149 Gepost op: september 30, 2010, 03:37:56 pm »

+1
Eli is bad ass. Daarna kom je er achter dat hij dat alles doet, en blind is. Wat alleen maar toevoegd aan zijn, bad assery.

Verder ga ik over 2 uur kijken of ik de film in een paar zinnen kan samenvatten.

Succes. Mocht het je lukken, dan ga ik het schaamteloos gebruiken als iemand het weer vraagt. :D Zal uiteraard jouw naam erbij zeggen Mark. ;)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #1150 Gepost op: september 30, 2010, 04:10:00 pm »

Wat het denk ik is, en dit is even puur op speculatie. Eli draagt een boek bij zich, waar van we weten dat het een bijbel is. De bad guy van de film, zegt op een gegeven moment tegen hem "They burned them all after the War." Daarvan uitgaande, is de oorlog waar hij op doelt, denk ik begonnen uit een religieuze kwastie. Met zo'n gevolg, wil men wel eens drastische dingen doen, zoals geloof afschaffen.

Eli is blind, waardoor hij de bijbel in braille moet lezen. In deze context, ziet men Braille als een geheimschrift, omdat buiten blinde mensen, niet heel veel dit kunnen lezen, waardoor Eli de persoon bij uitstek word, om in deze wereld de bijbel naar zijn bestemming te brengen. Omdat hij 1 van de weinig is die kan lezen, en al helemaal in braille, zou het boek in de handen van een ander niets betekenen.

Eli is dus een boodschapper, die eigenlijk religie, de boodschap van hoop, aan een verloren wereld moet teruggeven.
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

starwars

• Hero Member
« Reactie #1151 Gepost op: september 30, 2010, 04:29:31 pm »

Wat het denk ik is, en dit is even puur op speculatie. Eli draagt een boek bij zich, waar van we weten dat het een bijbel is. De bad guy van de film, zegt op een gegeven moment tegen hem "They burned them all after the War." Daarvan uitgaande, is de oorlog waar hij op doelt, denk ik begonnen uit een religieuze kwastie. Met zo'n gevolg, wil men wel eens drastische dingen doen, zoals geloof afschaffen.

Eli is blind, waardoor hij de bijbel in braille moet lezen. In deze context, ziet men Braille als een geheimschrift, omdat buiten blinde mensen, niet heel veel dit kunnen lezen, waardoor Eli de persoon bij uitstek word, om in deze wereld de bijbel naar zijn bestemming te brengen. Omdat hij 1 van de weinig is die kan lezen, en al helemaal in braille, zou het boek in de handen van een ander niets betekenen.

Eli is dus een boodschapper, die eigenlijk religie, de boodschap van hoop, aan een verloren wereld moet teruggeven.

En nu de diepere betekenis? Want dit was allemaal best duidelijk geloof ik.. ;p

Ik vond de film zelf trouwens wel ok, maar dat hele religieverhaal vond ik juist erg matig. Voor de rest is het namelijk een prima popcornfilm, waar ze op het einde nog even heel graag een diepere betekenis aan willen geven...

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #1152 Gepost op: september 30, 2010, 04:31:22 pm »

En nu de diepere betekenis? Want dit was allemaal best duidelijk geloof ik.. ;p

Ik vond de film zelf trouwens wel ok, maar dat hele religieverhaal vond ik juist erg matig. Voor de rest is het namelijk een prima popcornfilm, waar ze op het einde nog even heel graag een diepere betekenis aan willen geven...
Ook niet bij iedereen hoor Bas :P

Maargoed, ik vond de film zelf wel erg vet, maar ja, ik ben dan ook een fan van het hele post-apoc gebeuren.

En kwa diepere betekenis. Dat is nogal discutabel. Maar wat ik er uit haalde, was dat je 2 mensen hebt, je goed een je slechte die religie op hun eigen manier willen gebruiken om mensen te beinvloeden. ( Hoop verspreiden, of juist mensen onderdrukken ) Ik denk dat het ook een manier is, om te laten zien dat geloof voor zowel positieve als negatieve doeleinde te gebruiken valt, en dat het niet maar 1 toepassing heeft.
« Laatste verandering: september 30, 2010, 04:34:01 pm door wraith 2.0 »

starwars

• Hero Member
« Reactie #1153 Gepost op: september 30, 2010, 06:42:00 pm »

Ik vind post-apocalyptische films ook erg tof hoor. Misschien lag het er ook aan dat ik Eli een dag na The Road had gezien.. Dus ik zal m binnenkort nog eens herzien na de positieve reacties hier!

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #1154 Gepost op: september 30, 2010, 06:59:56 pm »

Ik heb, The Road dan weer niet gezien, dus ga ik die even opzoeken.
Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 206