GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 206

Auteur Topic: Bespreek de film die je hebt bekeken :)  (gelezen 150236 keer)

Edzard

• Hero Member
  • "Blaken en branden is het sieraad van de oorlog"
Re: Bespreek de film die je hebt bekeken :)
« Reactie #180 Gepost op: februari 22, 2008, 11:14:41 pm »

Hmm, ik verwachte een met bloed doorgoten actiefilm. Ik vond het geen slechte film, rollen waren goed en alles vond ik redelijk logisch. De film is inderdaad echt afgelopen wanneer je denkt 'ooeeeh het spannende einde'

Niet geweldig, maar zeker niet slecht is mijn oordeel.

SOT

• Jr. Member
  • **
  • Takk
« Reactie #181 Gepost op: februari 23, 2008, 01:37:28 pm »

Ik vond het einde wel mooi anti-climax, iedereen verwacht dat die gast doodgaat, maar dat gaat hij niet. Dat maakt voor mij een film unieker, maar zoiets is niet voor iedereen weggelegd. Sommige mensen willen gewoon dat er een standaard einde komt, maar dat vind ik persoonlijk niets.
All you touch and all you see,
Is all your life will ever be.

Edzard

• Hero Member
  • "Blaken en branden is het sieraad van de oorlog"
« Reactie #182 Gepost op: februari 23, 2008, 10:32:53 pm »

Ik moet zeggen dat een 'anti-climax' ook een redelijk standaard einde is.

Ik hoopte telkens dat het omsloeg a la From Dusk till Dawn, ik denk dat ik ook een beetje met verkeerde verwachtingen erheen ging. Vriend van mij prees die film helemaal de hemel in, en vergeleek het met andere films terwijl het juist een film is die niet makkelijk laat vergelijken.

Anyways, niet geweldig, maar zeker niet slecht.  :P

Pil

• Hero Member
  • Hell's Last Survivor
« Reactie #183 Gepost op: februari 28, 2008, 02:15:07 pm »

Prototype
Een oude videofilm die compleet inclusief ruis, ondertiteling en slecht geluid is overgezet op DVD, voor twee euro gekocht en best vermakelijk, als je van slechte post apocalyptische films houdt.

De overheid heeft supermensen (Omega's) gemaakt die de vervallen samenleving moeten heropbouwen, vervolgens besloten ze dat het toch geen goed plan was en maakten ze cyborgs ("Prototypes") die de Omega's moesten uitschakelen. De film begint wanneer de laatste Omega vernietigd wordt, vlak nadat hij zijn babydochter naar een veilig heenkomen heeft gestuurd (de prototype heeft zijn missie volbracht en schakelt zichzelf uit). We maken een sprong van 20 jaar, de dochter heeft een geslachtsrijpe leeftijd bereikt en doet verder weinig behalve lastig gevallen worden door gespierde mannen, en rondhangen met twee vrienden: een puber en een invalide.

Intussen onderzoekt een wetenschapper het hele Prototype gebeuren (inclusief de gevallen Prototype). Uiteindelijk ronselt ze de invalide vriend om de Prototype te bemannen, blijft dochter van de Omega ook een Omega te zijn en moet de nieuwe Prototype dus zijn vriendin vermoorden. Al met al een vermakelijke film, voor 2 euro wel de moeite waard, er zat een klein beetje inspiratie in en verder was het gewoon een erg goedkope productie, maar het idee vond ik wel leuk :)

Cypher
Erg gaaf! Een man wordt ingelijfd als spion van een bedrijf en wordt door een vrouw benaderd die beweerd dat hij door dat bedrijf gehersenspoeld wordt. Als hij die hersenspoeling weet te omzeilen komt wordt hij snel door een ander bedrijf als dubbelspion ingezet, terwijl er ook nog een derde bedrijf achter hem aan zit. Ik ga er niet teveel van verklappen want dan is de lol eraf, maar je vraagt je de hele film wel af wie hij kan vertrouwen en wie niet. De ontknoping is ook erg leuk :) De regisseur is dezelfde als die van Cube en de sfeer lijkt er ook wel op, wel een aanrader dus :)
There were demons with guns
Who marched through this place
Killing everything that breathed
They're an inhuman race

the chosen one

• Full Member
  • Forgotten tales
« Reactie #184 Gepost op: maart 01, 2008, 12:30:42 am »

De verfilming van "All Quiet on the west front" uit 1979 - Tja, benadrukt maar weer eens hoe gruwelijk, zinloos en ranzig het allemaal was. Het abrupte einde vond ik wel passend.

Schitterende verfilming van het boek. Voor fans van oorlogsfilms kan ik die zeker aanraden.

Een niet te vergeten detail: een ferme acteerprestratie van Ian Holm als korporaal Himmelstoss!
\"The other night I laid sleeping<br />And I woke from a terrible dream<br />So I caught up my pal Jack Daniel\'s<br />And his partner Jimmy Beam<br />And we drank alone, yeah\"<br /><br />George Thorogood - I drink alone

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #185 Gepost op: maart 02, 2008, 05:12:09 pm »

Hoewel ik geen echte fan ben van oorlogsfilms, ga ik die dan zeker bekijken. Ik wist niet eens dat het verfilms was en vond het boek echt super! In het Duits dan natuurlijk, want om dat boek in Nederland 'All quiet on the western front' te noemen, is natuurlijk not done ;) Zoiets lees je in de originele taal of in het Nederlands. Waarom zou je hem in de Engelse vertaling lezen?

Training Day: Wel aardig. Een lesje in goed - kwaad en ethiek. Veel geschiet en weinig woorden, maar toch goed neergezet door vooral Denzel Washington.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #186 Gepost op: maart 03, 2008, 12:36:23 am »

Gisteravond Gorki Park gezien.
Helemaal niet onaardig, en toch wel heerlijk nostalgisch, Koude Oorlogsfilms uit de tijd dat er nog echt een Koude Oorlog was  :).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Lexy

• Hero Member
  • De nummer 4 van de wereld
« Reactie #187 Gepost op: maart 03, 2008, 09:05:45 am »

Niet echt een film, maar de pilot van knightrider gezien.
Het plot is niet veel anders dan de oude serie, maar het is een millenium verder.
Kitt wordt door Val Kilmer gesproken en de 'onverklaarbare' dingen worden nu wel verklaard.

Ik denk dat ik de serie wel zal gaan volgen.
And I'm not afraid to show it.....
I'm Lexy and I know it!
Alex is de cruiff van warhammer.
Absoluut!

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #188 Gepost op: maart 07, 2008, 03:25:46 pm »

No country for old men: Oh... my... God.
Zeer indrukwekkend en bloedstollend spannend. Ik denk dat de meeste aan deze film uitgereikte oscars terecht zijn. Hoewel het verhaal (toevallige voorbijganger vindt een koffer met geld die overgebleven is bij een uit de hand gelopen drugsdeal en wordt daarom achtervolgd door een psychopatische moordenaar) nogal dun en simpel is, is het vooral indrukwekkend wat de filmmakers met dit materiaal hebben gedaan. Vooral het ontbreken van muziek bij 'stille' scenes geeft de film een hele aparte sfeer en zorgt voor veel schrikmomenten. Zeker een aanrader!
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Lexy

• Hero Member
  • De nummer 4 van de wereld
« Reactie #189 Gepost op: maart 07, 2008, 03:31:43 pm »

Hmm, ik vond no country for old men een beetje een "The good, the bad and the ugly" wannabe.
Best wel de zelfde stijl, maar dan moderner.
Moet eerlijk zeggen, dat de film me niet echt kon boeien.
And I'm not afraid to show it.....
I'm Lexy and I know it!
Alex is de cruiff van warhammer.
Absoluut!

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #190 Gepost op: maart 07, 2008, 05:41:26 pm »

Net Dawn of the Dead gezien (de 2004 versie). Wel vermakelijk, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het origineel. Toch maar eens bij de boudisque snuffelen. Heeft iemand nog andere horror/zombie films die de moeite waard zijn?

SOT

• Jr. Member
  • **
  • Takk
« Reactie #191 Gepost op: maart 08, 2008, 01:50:22 pm »

Snatch

Wie deze niet kent, nu kijken!

American Beauty

Requiem for a Dream

American History X

Ik denk dat menig film liefhebber het met mij eens is. :)
All you touch and all you see,
Is all your life will ever be.

JeNs

• Sr. Member
  • Member since 23-03-04
« Reactie #192 Gepost op: maart 09, 2008, 02:18:30 pm »

Net Dawn of the Dead gezien (de 2004 versie). Wel vermakelijk, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het origineel. Toch maar eens bij de boudisque snuffelen. Heeft iemand nog andere horror/zombie films die de moeite waard zijn?

Erm..ik heb een heel lijstje voor je. Niet allemaal even goed, maar als je liefhebber bent, who cares ey;)?
Het origineel van DotD is echt gaaf. Beetje langdradig maar je moet 'm wel een keer gezien hebben.
Verder uit de George Romero serie: Night of the Living Dead (Zwart-wit), Dawn of the Dead (origineel is van Romero, remake van Snyder) en Day of the Dead.
Verder heb ik nog een heeeeele slechte thuis staan: The Dead Next Door.
Dan heb je nog House of the Dead 1 en 2, Resident Evil 1,2,3 en moet ik nog even doorgaan...?
Sja, ik hou van zombiefilms :D
Neuh, bed was gammel en die doos zette het elke keer weer tegen de drempel aan, dus het was inderdaad een drumroffel...  :-\

Ravi

• Sr. Member
« Reactie #193 Gepost op: maart 09, 2008, 03:21:27 pm »

Die DotD wil ik best wel eens zien.. heb nu I am Legend gezien en Dead Rising best wel kapot gespeeld, en loop inmiddels met de gedachte rond "Me loves Zombies!!". Filmpjes op youtube zien er ook wel leuk uit :P
The following pieces of paper blew into the Carrol Gardens neighbourhood in Brooklyn, New York.

Blue Man Group - Exhibit 13

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #194 Gepost op: maart 09, 2008, 03:40:29 pm »

Snatch

American Beauty

Requiem for a Dream

American History X

Ik denk dat menig film liefhebber het met mij eens is. :)

3 van de 4 gezien en wat die betreft ben ik het zeker met je eens! (alleen AB nog)
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 206