GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2 3 ... 8

Auteur Topic: Regeltopic/regelvragen.  (gelezen 57794 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Regeltopic/regelvragen.
« Gepost op: maart 05, 2009, 09:33:15 am »

Hier in dit topic komen alle vragen betreft de regels.
Hier alvast wat eerste links naar regels:
Hier vast een link met de eerste regels en volgorde om te spelen:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m2110074_WOTR_quickstart.pdf

quick start regels:
http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?categoryId=cat1290003&aId=11400003

Organisation chart:
http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?aId=14100005

Als het boek eenmaal uit is en het aanwezig is zal ik meer en precieser alles kunnen beantwoorden.

Het profiel van een company zal denk ik als volgt zijn:
M=move: hoeveel inch company mag bewegen.
F= fightvaleu en schietwaarde: zelfde als nu.
S= Strenght : ook zelfde als nu.
D= defence: hier verandert de defence wel van als formatie in front word aangevallen. Voor de rest hetzelfde.
A= attacks: hier worden alle attacks van in de groep bij elkaar opgeteld. een voetcompany zonder held heeft dus 8 attacks.
R=Resilience: vervangt de wond per model.
C=courage : blijft ook gelijk.

Verder valt het mij op dat er diverse modellen al een andere move hebben dan het sbg spel. de Uruk-hai scout hebben standaard 7" ipv 6. High elfs en woodelfs zelfs 8".

« Laatste verandering: maart 05, 2009, 09:52:29 am door Arabog »

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2009, 09:44:04 pm »

jeej ik heb de eerste vraag  :D waarom staat er bij de epic heros enkel hun F, R, C en Mt? pakken ze de rest over van de compagnie waar ze inzitten? Want ik vind het niet meteen.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2009, 09:27:10 am »

ja, die krijgen ze hetzelfde als de rest van de formatie waar ze inzitten.

morbal

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2009, 11:13:23 am »

aa, oke, toch, ik wou eventjes zeker zijn.

nu een andere vraag: de balrog, draak en nog enkele andere zijn extremly hard to kill, als ik het goed begrijp mag je als je zijn R aantal wonden smijt (2) dat je dan op de tabel moet smijten met een (hoeveel kantige?) dobelsteen. maar dan zijn ze eigelijk toch redelijk snel dood? of vergis ik mij? want als het zo is alsi k denk zijn ze echt hun punten niet waard volgens mij.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2009, 11:15:33 am »

je moet dan een D6 gooien. en woundcounters zijn wat je bij je volgende worp erbij op krijgt. vb: Mumak heeft 5 wound counters, je gooit 1 een, dan telt het als een 6.

morbal

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2009, 11:28:04 am »

dus als ik het goed begrijp moet je telkens 1 D6 gooien, maar pas als je 9 wonden al hebt en dan een 6 gooit dan pas is hij dood?
nu snap ik het!
dank u wel

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2009, 04:50:20 pm »

Ik heb sinds gisteren het boek ook dus ik ben ook wat meer nu op de hoogte en kan het ook opzoeken.
Je hebt nu wel wat verschil tusen hard to kill and very hard to kill.
Hard to kill is bij veel grotere wezens en als je inderdaad genoeg wonden hebt veroorzaakt voor de resilience moet je nog dobbelstenen extra gooien om te zien of het monster ook echt dood gaat. Je gooit dan het aantal dobbelstenen waarmee je verwond hebt nog een keer en kijkt dan op de tabel die erbij hoort.
1 geen effect
2-3: 1 wound counter
4-5: 2 wound counters
6 monster sterft.
Het aantal wound counters dat een monster al heeft tel je op bij je gegooide dobbelsteen en daarmee verhoog je dus de kans op een zes.

Bij very hard to kill heb je dezelfde tagbel maar dan word er eerst een -1 van de gegooide dobbelsteen gehaald. Je hebt dus dan minimaal al een eerdere wond counter nodig om hem met 1 steen op tabel uit te schakelen.

Daarnaast zijn er oko nog speciale wezens met extremely hard to kill, deze wezens hebben bij hun eigen profiel hun eigen tabel die de standaard tabel vervangt. ze krijgen bv pas de eerste echte vleeswond bij een 4+.

morbal

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2009, 08:50:36 pm »

het was mij bij de uitleg van yde al duidelijk maar toch nog eens bedankt om het zo uitgebreid uit te leggen

fetsan

• Hero Member
  • Baruk Khazâd! Khazâd ai-mênu!
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2009, 07:09:41 pm »

Welke continenten heb je eigenlijk bij wotr?

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2009, 07:51:23 pm »

good:
Gondor, rohan, dwerg ,elf en forgotton kingdoms

Evil:
Mordor, Misty mountains, Isengard, fallen realms(harad en the east) en Angmar

totaal dus maar 10 contigenten. scheelt wel met LOME.

fetsan

• Hero Member
  • Baruk Khazâd! Khazâd ai-mênu!
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2009, 08:34:52 pm »

Dat zijn er wel heel weinig, maar bedankt.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2009, 08:48:36 am »

Ik heb gister het boek gekregen en heb er vluchtig doorheen gebladerd. Ik heb dus nog niet heel veel gelezen. Ik heb wel een brandende vraag waar ik zo snel geen antwoord op kon vinden.
Als ik de profielen van de hero's bekijk staat er overal (behalve bij F, R, C en Mt) streepjes. Ik neem aan dat de andere onderdelen van het profiel ook een waarde hebben, maar wat is dit?

Ik denk dat de waardes die ontbreken overgenomen worden van de waardes die een formatie heeft, maar van de andere kant zijn de hero zelfstandig in te zetten en zullen er dus toch waarden voor die onderdelen moeten zijn.

Wellicht moeten de waarden overgenomen worden van de supplementboeken, maar elke hero heeft zijn eigen specifieke kenmerken. Deze zijn anders dan in het WotR-boek. Komen deze dan te vervallen of zijn de specifieke eigenschappen een toevoeging op de reeds bekende eigenschappen in het supplementboek. Echter lijkt me dit niet waar.

Ik heb dus nog bijna niets gelezen, maar deze vraag brandde echt.....
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

Anjo

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: april 09, 2009, 09:36:27 am »

Heros zijn helaas niet afzonderlijk in te zetten, je laat ze altijd met een formatie meelopen.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #13 Gepost op: april 09, 2009, 09:47:27 am »

Maar er staat toch een symbool bij (rondje)? Bij formations staat een rechthoekje, dus een tray.

Maar als ik het dus goed begrijp zet je een hero in je formatie, waarbij hij de gegevens van die formatie overneemt. De gegevens die bij een hero staan overrulen dan de gegevens van de formatie, vaak is dit de Fightvalue.
Als dit zo is heeft de hero dus ook vaak maar 1 attack?

Ik zag ook dat b.v. Aragorn of Imrahil te voet was afgebeeld. Zijn zij duurder als ze mounted zijn?

Wat kost een formatie met een held dan? is dat de held (bv imrahil: 135 punten (geloof ik)) + de kosten van een formatie (bv 45 punten voor KofDA te voet (geloof ik)) of kost de hele formatie, dus b.v. 7 warrior te voet plus de hero, de kosten van een hero?
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

Anjo

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: april 09, 2009, 10:12:11 am »

Ze kunnen tussen formaties switchen, je hoeft ze dus niet constant in dezelfde te houden. Als je ze in een mounted formation plaatst hebben ze ergens een paard vandaan getoverd.

Wat helden toevoegen is inderdaad hun fight value. Die zorgt ook voor extra aanvallen aangezien het verschil in F tussen de tegenstander en jou uitgedrukt wordt in dobbelstenen. Verder voegen ze allemaal wat speciale regeltjes toe en kunnen ze heroic actions uitvoeren.
Pagina's: [1] 2 3 ... 8