GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8

Auteur Topic: Regeltopic/regelvragen.  (gelezen 57793 keer)

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #30 Gepost op: april 10, 2009, 07:23:15 pm »

Dat leek mij ook het logiche, maar dan lee ik het kadertje epic heroes and special rules op p 69 : als het niet expleciet gezegt is kijgen compagnies nooit de speciale regels van de held, of heb ik iets niet gelezen?
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #31 Gepost op: april 10, 2009, 09:25:11 pm »

Het stuk in het kader gaat specifiek over de epic hero special rules zoals Counsellor, inspiring leader, overlord en touched by destiny. Deze eigenschappen blijven bij die held.
Staan er bij een epic hero regels die betrekking hebben op company special rules zoals goblinbane dan krijgt de complete company wel deze regel.

morbal

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: april 11, 2009, 10:59:45 am »

Aa oke, ik vond het al zo vreemd dat je dan eigelijk niet bent met een held met bane.
Bedankt voor de uitleg.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #33 Gepost op: april 11, 2009, 05:45:22 pm »

Hoe zit het eigenlijk met allies?

Als ik b.v. gondor als hoofdleger neem kan ik dan 25% van alleen de dwergen erbij zetten of kan ik 25% verdelen over dwergen, elven enz.?
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

soldaan

• Sr. Member
« Reactie #34 Gepost op: april 12, 2009, 11:48:05 am »

hagg

• Newbie
  • *
« Reactie #35 Gepost op: april 12, 2009, 02:14:47 pm »

Hoe zit het eigenlijk met magie?  ???
Kan je nog toveren als je al in gevecht staat?
« Laatste verandering: april 12, 2009, 02:20:06 pm door hagg »

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #36 Gepost op: april 13, 2009, 02:16:44 pm »

Dus ik kan bijvoorbeeld Elrond een companie van gondor laten aanvoeren?

Of gimli: elven  ;D
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #37 Gepost op: april 13, 2009, 02:19:45 pm »

Hoe zit het eigenlijk met magie?  ???
Kan je nog toveren als je al in gevecht staat?

Volgens mij niet, je kan magie alleen gebruiken in de movefase, dus dan sta je nog niet in combat. Als je wel in combat staat (doordat de tegenstander je ge-charged heeft), lijkt het me sterk dat je nog magie kunt gebruiken. Je namelijk te druk bezig met vechten en kan geen concentratie opbrengen om magie te casten.
« Laatste verandering: april 13, 2009, 10:33:28 pm door ibanezmark »

morbal

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: april 13, 2009, 08:56:21 pm »

Anderzijds staat het wel niet in het boek dat het niet kan hoe onlogich het ook klinkt (en ja gimli kan een compagnie elfen joinen :p)

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #39 Gepost op: april 13, 2009, 10:33:47 pm »

Arabog weet vast het antwoord  ;)

morbal

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: april 14, 2009, 10:53:27 am »

Waarschijnelijk wel, maar ik heb hem hier al weer enkele dagen niet meer gezien.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #41 Gepost op: april 14, 2009, 06:07:29 pm »

Ik was inderdaad een paar dagen afwezig vanwege oa Zuiderspel, daar was een lord of the rings toernooi en ik waar daar gehele weekend, ik had daar geen internetverbinding en ook boek had ik thuisgelaten omdat dat sbg toernooi was.

Hier dus nog wat antwoorden:
Ibanezmark: 75% moet bestaan uit je hoofdfractie, de rest maakt totaal niets uit.

Hagg: magie word gedaan in de move fase. in de move fase kun je nog niet in gevecht komen te staan dus magie kun je altijd proberen te spellen. Pas in de charge fase kom je in gevecht te staan en na de gevechten worden alle formaties weer uit elkaar gezet.

Ibanez mark: er word inderdaad niet gezegd dat je epic heroes inderdaad bij je eigen alliantie moet opstellen/ houden. Gimli bv kan gerust worden opgesteld bij een formatie van Rohan. Veel voordeel heb je dan misschien niet omdat je alleen profiteerd van sommige epic actions en bij gimli heb je dus niets meer aan zijn inspiring hero voor de dwarves.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #42 Gepost op: april 14, 2009, 10:13:34 pm »

Ibanez mark: er word inderdaad niet gezegd dat je epic heroes inderdaad bij je eigen alliantie moet opstellen/ houden. Gimli bv kan gerust worden opgesteld bij een formatie van Rohan. Veel voordeel heb je dan misschien niet omdat je alleen profiteerd van sommige epic actions en bij gimli heb je dus niets meer aan zijn inspiring hero voor de dwarves.

Ik heb wat ideeen, maar ik moet nog proberen.

Ibanezmark: 75% moet bestaan uit je hoofdfractie, de rest maakt totaal niets uit.

Ik neem aan dat dit aantal modellen zijn en niet punten. Dus van de 100 modellen 25 modellen ally en niet van de 100 punten 25 punten ally.

Pas in de charge fase kom je in gevecht te staan en na de gevechten worden alle formaties weer uit elkaar gezet.

Was ik inderdaad vergeten, ik ben nog SBG gewend. Daar kom je wel in de move-phase in combat te staan.
« Laatste verandering: april 14, 2009, 10:16:01 pm door ibanezmark »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #43 Gepost op: april 15, 2009, 02:43:56 pm »

Het gaat hier voor de 75% van je leger juist wel om de punten.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #44 Gepost op: april 15, 2009, 02:56:04 pm »

Het gaat hier voor de 75% van je leger juist wel om de punten.

Dat bedoel ik, anders kun je alleen maar hero allies inzetten zonder dat je over je limiet gaat.
(was erg vroeg gister toen ik de opmerking
Ik neem aan dat dit aantal modellen zijn en niet punten. Dus van de 100 modellen 25 modellen ally en niet van de 100 punten 25 punten ally.
plaatste.... :D)
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8