GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Review: Pegasus 1/72 T-34/85 Soviet Battle Tank  (gelezen 663 keer)

Gunbird

• Hero Member
Review: Pegasus 1/72 T-34/85 Soviet Battle Tank
« Gepost op: augustus 09, 2009, 09:18:59 pm »

Ik zou toch zweren dat we vroeger hier een topic voor hadden?  ???

De niewe releases van Pegasus liegen er niet om, de T-34/85, de BT-7, de kv1 en kv2 early (2 hulls , 2 kv1 turrets , 2 kv 2 turrets,) de kv1 late, de ba6 armoured car, je zou bijna gaan denken waar doen ze het van. Iedereen heeft er wel iets aan, van Early, Mid tot Late War speler

Maar vandaag de T-34/85 dus. Aangezien ze hier niet te krijgen zijn, en mijn vaste seller in de UK ze ook nog niet had ben ik ervoor op zoek gegaan op eBay en vondt ze daar voor een heel net prijsje, te weten 9 dollar en 9 cent per doosje in de USA met een schappelijke shiping van 13 dollar (voor de 5 dozen die ik besteld had). Als je dan bedenkt dat je daarvoor 2 tanks per doosje krijgt is het een koopje  ;D

Na het openen van de doos zien we een aantal sprues in duplo en de ietwat summiere handleiding, die simpel maar duidelijk aangeeft wat je moet doen. Bekend ondertussen is dat de loopwielen en tracks uit 1 deel bestaan, maar wat anders dan ik normaal gewend ben is dat de buitenste loopwielen apart worden meegeleverd om ze dan op het bestaande loopwerk te plaatsen. Ongewoon, maar ongetwijfeld gedaan om ze meer details mee  te kunnen geven, en het biedt de mogelijkheid om makkelijker wielen van andere sets te gebruiken hiervoor (iets wat ik later van plan ben om wat Kroatische T-34's mee te maken).

Op deze manier is de hull en het loopwerk zo in elkaar, waarna de de haken voor de ketting, de fuelcells, de uitlaten en de koplamp en kisten erop gelijmd kunnen worden, en alles slot zo in de daarvoor bestemde holtes zonder problemen.

De turret zit ook zo in elkaar, en wordt geleverd met een open en een gesloten turret hatch, welke naar keuze in te zetten is. De holte daarvoor is dicht aan de onderkant zodat je je tankcommander er zo in kunt pinnen zonder eerst de opening weer dicht te gaan moeten plakken met plasticcard. De loop is ook zo geplaatst, alleen vondt ik de holte waar deze in moet net wat te wijd voor de loop, dus tijdens het drogen goed in de gaten houden dat deze wel recht droogt.

En daarmee is de tank al klaar, recht uit de doos is het 30 minuten werk om de 2 in elkaar te zetten.

De tank is echt een wereld van verschil tov mijn oude T-34/85's van HaT, zozeer zelfs dat ze eigenlijk niet te vergelijken zijn, Het detail hiervan is stukken beter, zelfs aan de onderkant van de tank zit er detail. En dat voor een prijs die nagenoeg gelijk is aan de HaT

Mijn mening: 8

+ Betaalbaar door 2 stuks in de doos, omgerekend kosten ze me nu, incl shipping, 4 euro per model.
+ Snel te bouwen
+ Gericht op wargamers

- Pasvorm van de loop in de mantel

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: Review: Pegasus 1/72 T-34/85 Soviet Battle Tank
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2009, 09:32:39 pm »

Ik zou toch zweren dat we vroeger hier een topic voor hadden?  ???

Bedoel je deze?

http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=4330.0
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Gunbird

• Hero Member
Re: Review: Pegasus 1/72 T-34/85 Soviet Battle Tank
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2009, 10:26:02 pm »

Hmm,. nee dat was een topic met reviews van kits, niet dat topic.
Pagina's: [1]