GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: 2000 punten Gondor  (gelezen 9060 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
2000 punten Gondor
« Gepost op: september 06, 2009, 03:14:30 pm »

Met dit leger ben ik de laatste tijd bezig om dit langzaam compleet te krijgen:
2000 Punten Gondor.

Common Formations:
1. 3 companies Warriors of Minas Tirith met captain and banner.
2. 4 companies Warriors of Minas Tirith met banner.
3. 3 companies Warriors of Minas Tirith met bogen.
4. 4 companies Knights of Minas Tirith met banner.
5. 1 companie knight of Dol Amroth te voet met banner.
6. 4 Companies knights of Dol Amroth mounted met banner.

Rare Formations:
7. 2 companies avengers Bolt trowers
8. trebuchet.

Legendary formations:
9. 1 companie axeman of lossarnach met Forlong.
10. 4 companies rangers of ithilien.(damrod en madril)
11. 4 companies Osgiliath Veterans met Hornblower.

Epic Heroes:
Faramir en Aragorn.

Fortune army banner.

Faramir komt bij de knight van Minas tirith en Aragron bij de formatie van 4 companies Womt. Deze formatie krijgt ook de Army banner. Hierdoor kan ik de vrije machtpunt van Aragorn steeds besteden aan een heroic advanced. Vooral de ruiters moeten hiervan optimaal kunnen profiteren. Bijna elke grote groep heeft hierom ook een banner zodat alle groepen mee kunnen chargen met de heroic advance.
Verder veel schietmogelijkheden met totaal 11 compagnies met bogen en 3 siege weapons. Osgiliath veterans zijn denk ik vrij goed met defence 5(7) terwijl ze zelf wel schieten kunnen. Zelf bijna niet te verwonden dus door vijandelijke pijlen.
Tegen echte grote monsters en tovenaars zijn er de 3 siege weapons. Natuurlijk ook goed in te zetten tegen grote formaties.

Losse companies axeman en Koda zijn om mijn grotere formaties te ondersteunen. Axeman kunnen ook vijandelijk cavalry goed opvangen.

mr. me

• Newbie
  • *
  • ''Oh no, the Nine are abroad again!''
Re: 2000 punten Gondor
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2009, 03:37:55 pm »

Arabog als ik het zo tel zie ik maar 7 compagnies met bows... :-\

EDIT: Inderdaad Morbal, das het probleem aan slechte ogen he... ;D
« Laatste verandering: september 06, 2009, 04:45:14 pm door mr. me »

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2009, 04:00:09 pm »

ik ben geen fan van compagnies alleen en van de Komt, persoenlijk zou ik Komt ontbinde en de punten gebruiken om de axemen aan te vullen met minsten 1 compagnie en de Koda zou ik ook gewoon wegdoen en die punten voor de axemen gebruiken

ik zou nemen:
Common Formations:
1. 3 companies Warriors of Minas Tirith met captain and banner.
2. 4 companies Warriors of Minas Tirith met banner.
3. 3 companies Warriors of Minas Tirith met bogen.
4. 4 companies Knights of Minas Tirith met banner.
5. 1 companie knight of Dol Amroth te voet met banner.
6. 4 Companies knights of Dol Amroth mounted met banner.

Rare Formations:
7. 2 companies avengers Bolt trowers
8. trebuchet.

Legendary formations:
9. 4 companie axeman of lossarnach met Forlong.
10. 6 companies rangers of ithilien.(damrod en madril)
11. 6 companies Osgiliath Veterans met Hornblower.

Epic Heroes:
Faramir en Aragorn.

Fortune army banner.

is de dit de banner of the free people?

En dan heb je nog 45 punten over die ik aan 3muzikanten zou uitgeven, omdat 1 units Koda on foot te zwak is die zouden direct centraal mikpunt worden van alles wat de tegenstander aan afstand heeft.

@mr me: hij had als boog zijn minias tirith bogen, rangers en veteranen
« Laatste verandering: september 06, 2009, 04:34:25 pm door morbal »
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2009, 05:56:57 pm »

Mr me: Je moet inderdaad weten dat Osgiliath veterans standaard ok een boog hebben.

Morbal: Twee groepen cavalry met daarbij banner en army banner in de buurt lijkt mij toch wel vrij sterk. De KoMT krijgen toch ook nog de +1 op de worp door de lansen.
En ik heb nog geen genoeg modellen voor meerdere companies axemen. waarschijnlijk zal een losse companie snel sneuvelen maar in het begin zal ik hem wel achter grotere formaties houden zodat hij puur de flanken van die formatie kan beschermen. Mocht een formatie cavalry dan mijn grotere formatie in de flank aanvallen dan vallen de axeman die cavalry troep aan.

De Foot knight of Dol amroth blijven zo ook achter de troepen om eventuele ambushers te chargen en mijn ruiters te beschermen tegen aanvallen in de rug.

morbal

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2009, 06:13:33 pm »

ja ze zijn sterk, maar ze sneuvelen wel snel, V 5 is niet zo denderend voor een unit waar ge op vertrouwd, ik denk niet dat er veel zullen aankomen. of het lang zullen uithouden, het is natuurlijk wel handig dat zij eerste slaan tegen infanterie.

1 unit axeman met forlong is 100 punten. voor die prijs kan je je womt elk nog 2 extra compagnies geven
je kan je ru ook beschermen met de bogen tegen eventuele ambushers.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2009, 10:39:41 pm »

Klopt maar met zoveel ander schietgeweld zullen de knights vat niet het eerste doel zijn voor vijandelijk geschut. Eerst zal de tegenstander toch de 3 siege weapons en alle andere boogschutters willen raken voor ze in de buurt komen van de Knights.

Met grotere formaties Womt bereik je niet zo veel extra denk ik. vaak kunnen ze hooguit 1 extra support geven bij de charge. wel zijn ze meer riskant als de tegenstander ook siege weapons heeft.
Met de groep van Forlong kun je net die ene groep van de tegenstander een ronde bezighouden of een heroic duel proberen tegen kleine captain van de tegenpartij.
De bogen die ik nu heb zijn meer voor de aanval. die zijn niet bedoeld om halverwege de partij nog een keer om te gaan draaien. De rangers of ithilien zijn zelf al ambushers en de veterans zijn ook voor combat bedoeld.

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2009, 05:30:14 pm »

Formations van 1 compagnie zijn imo gewoon te snel weg om ooit rendabel te zijn. Ik denk dat AoL zeker de beste troepen van Gondor zijn samen  met GC. Ik zou de AoL dus wat meer compagnies geven. Met hun 2handed weapens hebben ze veel aanvalskracht en tegen cavalry zijn ze ook uitstekend met hun pikes.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2009, 10:26:49 pm »

Mocht er tijdens komende ducosim tijd voor zijn dan zal ik een gedeelte van dit leger gaan inzetten.

Dan zal ik voornamelijk de Osgiliath troepen gaan gebruiken voor 1000 punten.
Dus grote groep veterans (vooral leuk omdat het bijna allemaal unieke conversies zijn)
grote groep Rangers of osgiliath. (leuk als ambush maar ook zo los goed in te zetten)
1 of 2 avengers bolt trowers samen met groep Womt onder leiding van Boromir of Faramir.
Dan kom ik denk ik al aardig richting de 1000 punten.

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #8 Gepost op: oktober 01, 2009, 11:19:17 pm »

Formations van 1 compagnie zijn imo gewoon te snel weg om ooit rendabel te zijn. Ik denk dat AoL zeker de beste troepen van Gondor zijn samen  met GC. Ik zou de AoL dus wat meer compagnies geven. Met hun 2handed weapens hebben ze veel aanvalskracht en tegen cavalry zijn ze ook uitstekend met hun pikes.

De enige unit die wel met 1 companie loont in mijn ogen zijn de Ruffians, deze zijn zo spotgoedkoop dat de meeste ze niet zien als dreiging en zo iedere beurt toch zorgen voor 1 a 2 casualties ;D  (He Mark)
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

morbal

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:22:21 am »

dara slaag je de nagel op de kop, soms worden bepaalde formaties van 1 compagnie gewoon niet als bedreigin gezien, maar axemen, lijkem ij wel gevaarlijk en daardoor zou ik daarop schieten, zelf gebruik ik regelmatig de strategie van 1 compagnie wargs op elke flank samen met een troll, maar in het midden staat een formatie van 6-9 goblin bogen met sjamaan en dat word dan wel als bedreigin ervaren waardoor mijn trollen en wargs gerust worden gelaten, en die vallen dan uiteidnelijk over de flank aan in de flank of achterkant van de vijand.

mijn ervaring zowel met als tegen, met seig waepons is dat die eigleijk enkel handig zijn tegenover grote formaties, verder heb ik nog nooit geweten dat iemand zijn punten daar heeft uitgehaald. dus ik zou dat persoonlijk op 1 houden Arabog en zeker op slechts 1000p.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #10 Gepost op: oktober 02, 2009, 11:42:47 am »

De enige unit die wel met 1 companie loont in mijn ogen zijn de Ruffians, deze zijn zo spotgoedkoop dat de meeste ze niet zien als dreiging en zo iedere beurt toch zorgen voor 1 a 2 casualties ;D  (He Mark)
:P
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #11 Gepost op: oktober 02, 2009, 12:03:36 pm »

Formaties van hobbits zijn nog goedkoper en kunnen ook schade toebrengen hoor. ;D

Losse companies: het hangt inderdaad wel af welke formatie en hoe je ze inzet. Een losse formatie axeman die in het begin vooral je rear beschermd en zo buiten schot blijft en dus je achterkant beschermd tegen vijandelijke cavalry lijkt mij nog wel handig.
Of die formatie alleen opstellen tegen de vijandelijk cavalry zonder afstandswapens. Ik heb verder zo veel schietgeweld dat je als vijand vast niet de axeman als doel gaat uitkiezen om op te gaan schieten. (trebuchet, 2 bolttrowers, grote formaties met boog(Womt, rangers en Veterans)

Bolt trowers voor 1000 punten: voor maar 50 punten heb je toch een machine dat met een 3+ al minimaal 5 hits strenght 6 toebrengt op een target. Toch iets van 3 slachtoffers als je nog slecht gooit. Met veel geluk kun je zelfs 14 schoten krijgen met strengt 6 waarmee je al veel schade toebrengt.
Met twee bolttrowers kun je met wat geluk 28 schoten krijgen en complete formaties wegvagen.
Ook tegen Monsters zijn zulke wapens zeer effectief. Wel de -1 maar bij elke 4+ wel vaak genoeg resultaat om te mogen gooien op een hard to kill table.
  Verder zijn ze natuurlijk ook goed om een eigen objective te verdedigen. Je zet ze voor het objective bij opstellen en met hun hoge defence zijn ze er bijna niet weg te krijgen terwijl ze in schietfase wel steeds eerst mogen schieten op formatie die hun wil aanvallen. Defense 8 is dan toch wel leuk.
Pagina's: [1]