GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Rulespack voor toernooien.  (gelezen 6731 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Rulespack voor toernooien.
« Gepost op: oktober 02, 2009, 12:25:37 pm »

Het is gebleken tijdens andere toernooien en oefenpotjes dat er een goed rulespack moet komen voor normale games in dit systeem. Er staan wel regesl voor legeropbouw in het boek maar voor toernooien moet dit toch worden aangepast.
Vandaar dit topic zodat wij samen tot een redelijk rulespack komen.
Ik zal ook een rulespack gaan opvragen van een al gespeeld toernooi om dat te vergelijken met wat ik voor ogen heb.

Enkele punten die denk ik vooral in het begin zeer belangrijk zijn.
-Limiet aan het aantal mastery level per leger. ik denk aan iets van 1 level per 200 punten als max.
-limiet aan het aantal helden in een leger: iets van 33% per leger aan punten mogen helden zijn? Helden in legendary formations tellen 25 punten per machtpunt dat ze hebben.
-Limiet aan grote monsters: voorstel is 25% aan punten mag je besteden aan monsters.(elk model waar Monster bij type staat)
-Allianties pas boven de 1000 punten.
-Elk leger minimaal 1 Banner.(voor een scenario Capture the banner en herkenbaarheid)

Kom graag met kritiek of verbeterpunten in het voorgaande zodat het op termijn een goed rulespack kan worden waar alle spelers zch in kunnen vinden.

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
Re: Rulespack voor toernooien.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 02, 2009, 01:22:55 pm »

Bij de regel met 25% monsters moet je denk ik wel een uitzondering maken bij bijv. misty mountains ( of hoe dat ook heet met die bats,spinnen enz....)

Ik denk dat er ook een punten Max. moet komen op de modellen die je kunt inzetten, dus bijv. een model mag maximaal 1/5 van je totale leger punten zijn, zo voorkom je dat je bij kleinere potjes vecht tegen enorm sterke helden/monsters
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #2 Gepost op: oktober 02, 2009, 02:05:57 pm »

Dia allies vanaf 1000 punten ben ik ook niet zo voor. Ik heb zelf een Ent bij Gondor en dat werkt wel erg prettig, als ik geen allies heb ik dus ook geen monster. Bijna ieder evil leger heeft wel monsters, terwijl er weinig good legers zijn met monster.

Ik gebruik geen banner  :-\, maar als het voor scenario's is dan wil ik er wel 1 inzetten. Ik vind ze nogal duur voor wat ze kunnen (vrij weinig).

Verder vind ik de "beperkingen" wel goed. Ik zou er wel rekening mee houden dat nog lang niet iedereen alle modellen heeft, laat staan geschilderd. (behalve Onimusha  :P)
Het is goed te spelen als je nog niet alles hebt, maar er moeten wel duidelijke afsrpaken over komen. Ik zou het schilderen dan niet meenemen in de puntentelling, of, zoals ik al eerder aangaf, alleen de command companies en helden beoordelen.
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

mr. me

• Newbie
  • *
  • ''Oh no, the Nine are abroad again!''
« Reactie #3 Gepost op: oktober 02, 2009, 04:17:33 pm »

Over die banners, ik gebruik Gothmog veel en die geldt als een army banner. en omdat ik met een grote basis groep speel is dat dus niet zo fijn als je dan nog 1 extra banner erbij moet zetten.

Verder heb ik hier in Enschede al eens een wotr tornooi gedaan en ik zal de rulespack wel ff opzoeken en naar je pm'en Arabog.

Greetz Me
« Laatste verandering: oktober 02, 2009, 04:21:50 pm door mr. me »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2009, 11:25:59 pm »

Onimusha: Misty mountain heeft inderdaad behoorlijk wat keuze betreft monsters in de vorm van spinnen en BAt swarm Maar vaa ktelt dit in het spel als Cavalry(bat swarm en Giant Spieder Brood)
Alleen Spider Queen en Cave troll zijn monsters en natuurlijk de echte grote jongens zolas draak en Balrog en Stone Giant. Die grote jongens wil ik de eerste toernooien proberen te vermijden. Pas als de scenario's goed lopen en er genoeg ervaren spelers zijn zullen de echte grote monsters ook welkom zijn. Dan weet een speler ook beter hoe ze zijn uit te schakelen.
-Punten max voor helden is voor een groot gedeelte al verwerkt in maximaal punten mastery level in combinatie van 33% punten van je leger. Bij 1000 punten kun je dus maximaal 330 punten inzetten aan helden. (sluit je al vrij veel uit en kun je ook niet onbeperkt captain erbij zetten.

Ibanezmark: Alliantie zou inderdaad er wel uit kunnen.
Banner wil ik eerst wel in elk leger om scenario er om heen te bouwen. staat voor bezoekers en kijker ook stuk interresanter.
Betreft Schilderen: ik heb er nog niets in gezet maar vind wel dat minimaal alle command companies volop aanwezig moeten zijn en ook geschilderd. Losse modellen als monsters moeten ook duidelijk aanwezig zijn.
Andere companies buiten de Command company mogen wel proxies of iets anders zijn maar het moet wel duidelijk zijn hoeveel slachtoffers er zijn. Als je eerst bv Orks inzet voor uruk-hai in companies is niet erg.
Beoordelen van het schilderen ga ik pas aan beginnen bij voldoende deelnemers. Komen er volledige toernooien dan zal ik degene met compleet geschilderde legers daarvoor ook belonen met meer punten.

Mr. Me: Over de toernooien in Enschede heb ik gelezen op hun website en ik heb het er ook ooit over gehad in hun zaak. Heb ooit meegedaan aan een megabattle WotR in die zaak. Iets van 6000 punten aan elke kant.
Heb daar bij dit rulepack al iets rekening mee gehouden en wou ook contact hebben met leviathan van die site. Net als met Walgers van LOtr groep Utrecht.

Gondolin

• Full Member
  • Great is the Fall of Gondolin
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2009, 12:01:36 pm »

Allianties kan er wel in blijven, maar dan mag je Forgotten Kingdoms er wel bij voegen bij 1000 punten of lager.

Ik zou die 33% aan helden alleen laten tellen voor de helden met een naam. Als je grotere battles speelt en je hebt niet zo veel modellen, kan dit heel lastig worden.

De Mastery-level-regel is nog wat lastig als je wilt spelen met Nazgul/White Council/Council of the Wizards. Die slokken meteen een heleboel levels op. Die regel zou nog wat beter uitgewerkt moeten worden dat bijv. een model/groep van meer dan Mastery level 5 ook als 5 telt.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #6 Gepost op: november 09, 2009, 01:02:03 pm »

BIj 1000 punten al denk al al snel het minimum word kun je al 2 nazgul gaan plaatsen met hun mastery level of 2 per nazgul daarnaast nog eventueel een shamaan met level 1. lijkt mij voor 1000 punten toch al heel wat. Bij de complete groep Nazgul ben je meer als de helft al kwijt aan 1 formatie en dan word het vooral tijdens eerste toernooien echt te overpowered of juist totaal niet.
White council, council of wizards ed zul je niet echt snel tegenkomen in toernooien van 1000 of 1500 punten. Alliantie is nog niet mogelijk nog met die punten.

Allianties pas boven 1000 punten heb ik er vooral ook bij gezet om niet van de "kazige" combinaties te krijgen van helden.
Pagina's: [1]