GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: 1000 punten Mordor.  (gelezen 4425 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
1000 punten Mordor.
« Gepost op: november 13, 2009, 04:21:06 pm »

Met dit leger ga ik het morgen proberen tegen een elven leger tijdens het spellenspektakel te Zwolle:

Shadowlord.
Shelob
3 companies wargruiters
4 companies Morannon orks met captain en Banner.
3 companies Morgul rats oa aanvoering van gorbag inclusief taskmaster.
2 companies orks met speer
1 companie met two handed weapons
1 companies met bows
1 companie orc trackers.

2 grotere speciale formaties, twee ambushers dus tegenstander kan van achteren genoeg verwachten.
Snelheid met magie van Shadowlord, warg ruiters en de groep ratten heeft de drum erbij en nog de speciale regels.
De losse companies zijn dan wat schietvoer voor de elven in het begin en ik verwacht hier vrij weinig van. ze kosten ook bijna geen punten maar misschien kunnen ze in de gevechen bijsluiten of voorkomen dat mijn grote formaties in de flank worden aangevallen.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Re: 1000 punten Mordor.
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2009, 02:14:25 pm »

Heb hier dus afgelopen weekend een potje mee gespeeld tegen het volgende elven leger.
Three hunters(legolas, gimli, Aragorn)
formatie van 3 high elf companies met boog
Formatie van 4 high elf companies met zwaard en daarbij Elrond en Elrohir.
Formatie van 2 companies high elf cohort met daarbij Elladan.

Zijn leger werd als eerste opgesteld.
Three hunters kwamen naast de Fomatie van 4 high elf terecht.
Formatie met schutters kwam in het midden te staan en en de formaite cohort kwam voor mij compleet rechts van het veld.

Mijn formatie morannon orks zette ik tegenover zijn Formatie high elf met zwaarden en Elrond.
Formatie van Morgul rats zette ik ongeveer tegenover de high elfs met boog. Met vooral snelle beweging hoopte ik zijn schutters snel aan te vallen.
Shelob was een ambush model in een bosje aan de rechterkant tussen de boogschutters en cohort in. De orc trackers zouden midden op het verd verschijnen in een bosje tussen de boogschutters en high elfs met zwaard in.
De rest van mijn kleinere formaties kwam overal wat bij en tussen in te staan.

Tijdens de battle had mijn ringwraith niet echt veel geluk met zijn spreuken, een keer zijn formatie schutters kon hij nog pall of night geven maar in de rest van de battle gooide hij regelmatig een 1 of hij haalde de focus niet.

Voor de rest even een overzicht per formatie wat ze ongeveer gedaan hebben:
Morranon orks: ze gingen vrij snel naar voren en door een heroic charge van the three hunters werden ze in de flank aangevallen. vervolgens vielen de high elfs met zwaarden ze van voren aan. In mijn charge lukte het nog om vervolgens de three hunters weer aan te vallen met een company warg ruiters in de flank.
In gevecht sneuvelden hierbij al wel veel orks, maar wist wel een paar high elfs uit te schakelen. In de volgende gevechten werd mijn groep wel compleet verslagen. vooral pech met de ringgeest en ik kon geen meerdere groepen meer in de buurt krijgen.

Morgul rats: ze gingen wel vol naar voren maar werden al snel in companies vermindert door de pijlen van de elven. Uiteindelijk bleef maar 1 companie over voor het gevecht. Dit gevecht was tegelijk ook het laatste.
totaal maar een of twee elfen gedood in het hele spel. De taskmaster deed zijn best ook niet want toen ze moesten gooien om te mogen chargen faalden ze zelfs.

Losse companies: wel handig voor de ondersteuning maar niet erg effectief als de hoofdgroepen al snel in aantal kleiner worden.
Warg ruiters werden eerst al kapot geschoten door de three hunters en hebben in de game maar een keer een charge kunnen doen.
De groep met speer hebben de elven met boog kunnen chargen en een paar slachtoffer gemaakt.
De groep met boog zette in in de eerste beurt in een ruine maar door een spreuk van Elrond werden ze al direct afgemaakt zonder maar 1 pijl te kunnen schieten.
De groep Orc trackers deed het niet eens zo slecht en hebben nog wel wat elfen met boog kunnen afschieten, maar ook hier was de spreuk van Elrond die het complete bosje even over de kop zette.

Mijn enige formatie die zijn punten echt waard was was Shelob. eenmaal uit de bosjes vocht ze eerst een heroic Duel met Elrohir. ze won en daar ging Elrohir van het veld. Vervolgens maakte ze de high elf cohort van achteren helemaal af. Daarna ging ze vrolijk verder met alle resterende High elf met boog.
Haar move en charge was hierbij zeer goed en re-roll om te verwonden is zeer handig. Het was ook het enige model wat extra bonus kregen vanwege de fightvalue.
Ze bleef echter wel in haar eentje over tegen de groep met Elrond en the three hunters.
Ze kon nog wel de groep met Elrond zo aanvallen dat de three hunters nog uit de buurt bleven. ze killde nog aardig wat elven maar de elfen konden nog terug slaan. Net genoeg wonden kreeg Shelob zodat Ar-pharazon mocht gooien op de hard to kill table. Hij gooide een 6 waardoor Shelob dus weg moest.

Pagina's: [1]