GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 108

Auteur Topic: What are you reading right now?  (gelezen 114755 keer)

Eagle

• Hero Member
  • Ultimate Pandora player
Re: What are you reading right now?
« Reactie #570 Gepost op: juli 22, 2009, 11:28:18 am »

Euh die van Coelho of van Haddon? Ze gaan alletwee over kleine mannekes. Maar waar het verhaal van Coelho( heet the Alchemist trouwens) me heel erg aan Ben Okri(the Famished road oa.) deed denken vond ik het boek van Haddon origineel en verfrissend. Plus als je ooit eens wilt weten hoe het er in het hoofd van een autist aan toe gaat is dit een redelijk getrouwe weergave.
Ik denk dus ik ben.......verward

aunknorrie

• Hero Member
  • Hallo, ik ben aK en ik ben verslaafd aan mindfoks.
    • Volg me op twitter...
« Reactie #571 Gepost op: juli 22, 2009, 01:22:14 pm »

En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

(zo komt een man wel aan een reputatie)

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #572 Gepost op: juli 27, 2009, 11:07:29 am »

Net "World War Z" uit, en ik moet zeggen dat het denk ik 1 van de meest intrigerende boeken is die ik in het afgelopen decennia heb gelezen.

Het is niet echt een daadwerkelijk verhaal, maar allerlei losse interviews, die de Zombie Apocalypse beschrijven, van de chinese dokter die bij de eerste besmette persoon was, betiteld, "subject zero" tot amerikaanse soldaten die de "befaamde" veldslagen bij Hope ( New Mexico ) en Yonkers ( Louisiana ) overleefde, tot een zuid afrikaanse huurling die gevangen werd genomen door de israelies op verdenking van infecties.

Het boek geeft denk ik goed weer hoe de wereld zou reageren op een dergelijke crisis, want het gaat vrij diep in op re-organisaties bij het leger ( niet alleen amerikaans, maar ook chinees, russisch en fins ), vluchtpatronen in alle werelddelen en daarbij verhalen van overlevende. Wat mooi in beeld word gebracht, dat een dergelijke crisis, zoals alle grote gebeurtenissen in heden en verleden, het beste en het slechtste bij mensen naar boven brengt.

Verder heeft het boek eigenlijk alles wat je wil in een verhaal; Fictie, humor helden die gemaakt en gebroken worden, antihelden die hetzelfde doen. Good en Bad guys ( hier meer in de vorm van Mercs en profiteurs, tot medische labs die placebo's ontwikklelen, om zo de bevolking misschien niet lichamlijk, maar geestelijk wel wat rust te geven tot generaals die hun troepen verlaten, of ze juist tegen onmogelijke omstandigheden in leven houden, en soms zelfs een kleine overwinning behalen. ) tot pure horror ( een Offshore duiker, die verteld over een aanval onderwater ) tot ware mysteries ( een neergestorte pilote die met iemand via de radio in verbinding dacht te zijn, maar diegene heeft volgens de records nooit bestaan. )

Wat ook erg mooi aan bod komt, is het falen van de regeringen in bijna ieder land, en de frustratie die daaruit voort komt in bijna iedere bevolkingslaag.

Dit boek is zeker niet geschreven vanuit het oogpunt waarin de "zombie survival guide" is geschreven. Van te voren dacht ik dat het boek vol met leuke woordgrappen zou zitten, en een erg komische grondslag zou hebben, maar na een interview met een russische vrouwelijk sodate, die vanwege een relletje in haar outfit ( dan bedoel ik haar unit, en niet haar ensamble ) de "Decimation" firsthand heeft meegemaakt, waarbij het russische generaals beslag met ijzere vuist de rellen neersloeg, door de companie van mevrouw in groepjes van 10 in te delen, en er binnen de groep gestemd most worden wie van de 10 he tniet zou overleven, was 1 ding. Dat ze daarna vertelde dat ze de "gelukkige" niet neer mochten schieten, maar met stenen dood moesten slaan, was dit beeld snel de wereld uitgeholpen.

Al met al, een vreselijk intrigerend boek, en zeker de moeite waard als je van fictie houdt, met een wetenschappelijke grondslag.
« Laatste verandering: juli 27, 2009, 11:11:28 am door wraith 2.0 »
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Eagle

• Hero Member
  • Ultimate Pandora player
« Reactie #573 Gepost op: juli 27, 2009, 03:24:20 pm »

Als je daarvan houd moet je Anathem van Neil Stephenson eens proberen. Gaat over een wereld waar alle technici in kloosters leven zodat ze geen atoombommen bouwen en mensen rustig worden gehouden doordat er kalmeringsmiddelen in het eten zitten. En dan komt er een Buitenaards schip langs........
Ik denk dus ik ben.......verward

Crasher

• Hero Member
  • Major Elim Fething Rawne
    • amaroth
« Reactie #574 Gepost op: juli 29, 2009, 06:11:35 pm »

Als je daarvan houd moet je Anathem van Neil Stephenson eens proberen. Gaat over een wereld waar alle technici in kloosters leven zodat ze geen atoombommen bouwen en mensen rustig worden gehouden doordat er kalmeringsmiddelen in het eten zitten. En dan komt er een Buitenaards schip langs........

Dat van die kalmeringsmiddelen lijkt erg op het onderwerp van de film Equilibrium!
This is the end for you, my friend.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #575 Gepost op: augustus 03, 2009, 11:56:00 pm »

Arthur Japin: De Overgave.

Apart boek. Verhaal is wel boeiend, maar ik vermoed dat de vertaler zich hier en daar wat vrijheden toestaat die het boek wat simpeler maken.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #576 Gepost op: augustus 04, 2009, 08:38:16 am »

Tolkien: Sigurd en Gudrun.

Morgarion

• Sr. Member
  • Feyenoord Till I die
« Reactie #577 Gepost op: augustus 12, 2009, 10:54:19 am »

Hoe bevalt de nieuwe Tolkien Arabog?

OT: Het laatste jurylid van John Grisham
Feyenoord Rotterdam
Sterker Door strijd

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #578 Gepost op: augustus 12, 2009, 02:23:52 pm »

Secret Window Secret Garden - Stephen King

Sinds ik The Dark Tower heb gelezen ben ik verslaafd aan Stephen King en lees ik alles wat samenhangt met The Dark Tower.
Voor de mensen die The Dark Tower niet kennen...een van de meest briljante series geschreven IMO. Meeslepend, goede actie, bizarre werelden en karakters en enorm veel diepgang.
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Thzzl

• Hero Member
« Reactie #579 Gepost op: augustus 12, 2009, 02:55:32 pm »

Arthur Japin: De Overgave.

Apart boek. Verhaal is wel boeiend, maar ik vermoed dat de vertaler zich hier en daar wat vrijheden toestaat die het boek wat simpeler maken.

Vertaler? In welke taal lees je het dan?
Sometimes the path you are on is not as important as the direction you are heading.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #580 Gepost op: augustus 12, 2009, 05:34:54 pm »

Nederlands.

Doh... Om een of andere reden dacht ik dat Japin een Fransman of een Engelsman was.... Mja, dat vind ik het dus een boeiend verhaal, maar niet zo geweldig geschreven. Ben zelf toch meer een Mulisch fan.
« Laatste verandering: augustus 12, 2009, 05:37:09 pm door Inquisitor Constantine »
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Voron

• The Promised One!
  • Hero Member
  • Wassuuuup!
« Reactie #581 Gepost op: augustus 12, 2009, 06:54:37 pm »

Soms zijn namen van schrijvers ook erg verwarrendXD

Zo is de schrijver Adrian Stone ook gewoon 100% nederlandsXD

Net klaar met zijn boek btw, Profeet van de Duivel. Een fantasy boek dat op best intressante wijze de handelingen en contact tussen verschillende geloven beschrijft.
In an age of darkness. At a time of evil. When the world needed a hero. What it got was me.

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #582 Gepost op: augustus 17, 2009, 11:21:18 am »

Nieuwe Space Marine novelle, "Salamander."
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Prometheus

• Sr. Member
  • oorah!
« Reactie #583 Gepost op: augustus 23, 2009, 09:24:42 pm »

Op moment lees ik "The Culture of War" om vreemde redenen ben ik de schrijven even vergeten, maar het is in ieder geval dezelfde als "The changing face of war" Een redelijk bekende in het historics honk =)

Wel intressant om de visie van de schrijver te lezen over de cultuur achter oorlog en millitairisme. Een van de dingen die wel ik nu wel kan beamen is dat het onthouden van seks voor militairen een positieve invloed heeft op de strijd... Verders wel boeiende feitjes (Over bijvoorbeeld een bepaalde waffen ss drill met een handgranaat op de helm)
"Democracy means permanent rule!"
-Muammar Gaddafi
Nerd the f*ck up!

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #584 Gepost op: augustus 23, 2009, 09:28:10 pm »

Heeft dat niet met testosteron en met discipline te maken? Kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk. Onder voetballers geldt dat credo ook, al gaan die er meestal iets minder gedisciplineerd mee om.

Ik lees In Europa van Geert Mak en de Ilias van Homeros, aangetroffen in het rommelhok bij het verhuizen van mijn ouders.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 108