GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 108

Auteur Topic: What are you reading right now?  (gelezen 104283 keer)

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
Re: What are you reading right now?
« Reactie #645 Gepost op: november 26, 2009, 11:44:44 am »

Bezig met American Soldier van Tommy Franks.
Zeer interessant om eens te lezen hoe het er "behind the screens" aan toe gaat en welke politieke en strategischestromingen er alemaal spelen rond een gewapend conflict.
Daarvoor 1421 van Gavin Menzies, voralsnog redelijk speculatief, maar hij komt met een aantal interessante stellingen ( dat niet de Portugezen de wereld hebben ontdekt, maar dat ze wisten waar ze naartoe gingen omdat 70 jaar eerder een Chinese vloot Kaap Hoorn, Kaap de Goede Hoop, Antarctica, De Amerika's, Groenland en de Noordkust van Siberiaal hadden verkend en in kaart gebracht ).
Heerlijk, zo'n rustige leesvakantie  :).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #646 Gepost op: november 26, 2009, 11:50:16 am »

Haha, dat geloof ik wel. 1421 wel in de winkel gezien maar laten liggen, vond het allemaal nogal speculatief en het past niet in mijn wereldbeeld :)

American Soldier klinkt interessant, zal het eens checken.

Nadat ik David Glantz zijn 'to the gates of Stalingrad' uit hebt en mijn beeld van de operaties in zuid Rusland in de zomer van '42 totaal herzien is.
En dat gaat niet zo snel tijdens het forensen elke dag...

enjoy je vakantie!
Miniature War Gamer

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #647 Gepost op: november 26, 2009, 05:41:56 pm »

Zeer interessant om eens te lezen hoe het er "behind the screens" aan toe gaat en welke politieke en strategischestromingen er alemaal spelen rond een gewapend conflict.
Daarvoor 1421 van Gavin Menzies, voralsnog redelijk speculatief, maar hij komt met een aantal interessante stellingen ( dat niet de Portugezen de wereld hebben ontdekt, maar dat ze wisten waar ze naartoe gingen omdat 70 jaar eerder een Chinese vloot Kaap Hoorn, Kaap de Goede Hoop, Antarctica, De Amerika's, Groenland en de Noordkust van Siberiaal hadden verkend en in kaart gebracht ).

Dat is niet eens onmogelijk, maar hoe komen de Portugezen dan aan die kennis? Dan zouden de Chinezen Lissabon moeten hebben aangedaan en dat staat er dan net niet bij. En wat was ook alweer de datum dat het Chinese rijk 'op slot' ging en zeereizen buiten een straal van een x aantal km verboden werden?
Inderaad erg speculatief.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

mr.black

• Full Member
  • For the Birds!
« Reactie #648 Gepost op: november 26, 2009, 07:24:50 pm »

Protectionism van Jagdish Bhagwati. Lastig om doorheen te lezen, maar ja je moet wat overhebben voor je profielwerkstuk.
Verder leest ik Robinson Crusoe voor Engels, een veel saaier boek als ik verwacht had, maar het is dan ook in een oude stijl geschreven.
Ook ben ik nog altijd bezig in Knielen op een bed violen, wel een boeiend boek vooral om te zien hoe iemand volledig kan doorslaan in zijn geloof.

Recentelijk ook nog Het Bacchus Offer gelezen, daar houd ik wel meer van.
Nu heb ik ook nog Verdeel En Heers van Tom Clancy voor me liggen, moet ik ook nog aan beginnen. :)
« Laatste verandering: november 26, 2009, 07:30:02 pm door mr.black »
Stop met je leven, het is weer wederwolf tijd :)

Lord Raven

• Full Member
  • I ain't no white trash
« Reactie #649 Gepost op: november 27, 2009, 12:07:02 pm »

Heerlijk, zo'n rustige leesvakantie  :).
Dat klinkt echt heel erg speculatief, wat is de basis van zijn redenering?

Martin Gilbert - Atlas of the Holocaust
Zeer informatief en zit goed in elakar, alleen jammer dat bij googlbooks zijn methodology er niet bij staat, zal daarvoor toch het boek even uit een bibliotheek moeten halen. Maar de wijze waarop hij de verschillende nummer per regio uit elkaar zet is erg goed, doet je echt in zien in welke regio's de jodenhaat het hoogst was en in welke regio de administratieve boekhouding het beste op orde was

BTW als iemand heir Lucy Dawidowicz haar boek heeft: The War Against the Jews, laat het a.u.b weten ik wil graag weten hoe zij bij haar cijfer is gekomen
Catching flies in his mouth
Tasting freedom while he dares
Then crawling back to the top of the stairs
He won't see the sun again for years to come
He's broken out in love

Like a cat without a care
Roaming freely through the streets
You could find him in amongst the pigeons in the square
But he won

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #650 Gepost op: november 27, 2009, 12:24:53 pm »

A.F. Kerenski - The Prelude to Bolshevism. The Kornilov Rebellion. Erg interessant om te lezen wat Kerenski hier zelf over heeft geschreven.

Benny Wijs

• Newbie
  • *
  • Dya like dags, London?
« Reactie #651 Gepost op: november 27, 2009, 03:06:25 pm »

Ook ben ik nog altijd bezig in Knielen op een bed violen, wel een boeiend boek vooral om te zien hoe iemand volledig kan doorslaan in zijn geloof.

Ik kan je wel melden dat Siebelink niet alles correct omschrijft, net als 't Hart het orthodox-protestantisme met de grond gelijk maakt. Beide heren staan redelijk rancuneus tegenover hun opvoeding en trekken een aantal zaken uit hun verband.

Dit neemt niet weg dat er altijd een kern van waarheid in zit en er wel degelijk mensen zijn die doorslaan. Maar het overbrengen alsof iedere orthodox-gelovige (even alle religies generaliserend) een doorgeslagen gek is, gaat veel te ver.
Citaat van: Poolloopvogol
Opzich is weerwolf gewoon een heel naar spelletje van manipulatie en bedrog, vol leugens en achterbakse smerigheden en dat is ook precies wat het zo leuk maakt.

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #652 Gepost op: november 27, 2009, 03:11:17 pm »

@Benny: Klopt maar boeken waarin iedereen redelijk doet zijn echt saai. :)

Nadeel van Glantz is dat ik al drie weken bezig ben en de komende twee weken ook niet verwacht aan iets nieuws te kunnen beginnen... Heb wel al weer een halve meter nieuwe dingen liggen, tijd voor een lange vakantie!
Miniature War Gamer

Benny Wijs

• Newbie
  • *
  • Dya like dags, London?
« Reactie #653 Gepost op: november 27, 2009, 03:22:36 pm »

Citaat van: Poolloopvogol
Opzich is weerwolf gewoon een heel naar spelletje van manipulatie en bedrog, vol leugens en achterbakse smerigheden en dat is ook precies wat het zo leuk maakt.

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #654 Gepost op: november 27, 2009, 03:44:04 pm »

Ik ken jouw ouders niet dus ik zal op jouw af moeten gaan. Maar je hebt wel gelijk dat het suf is om mensen die een ander idee hebben dan dat je zelf hebt (God bestaat wel/niet) daarmee dan te gaan kleineren. Beide kanten doen dat hoor, mensen die God niet kennen zouden iets missen en dat is zielig voor ze versus 'wie gelooft er nog in sprookjes'.

Nu ken ik dat boek niet (en dat blijft zo) dus ik weet niet hoe de schrijver dat aanpakt maar in mijn ervaring is idioterie iets wat in alle bevolkingsgroepen, meerder- en minderheden, leeftijden en whatever voorkomt en meer iets individueels is dan iets collectiefs.
Miniature War Gamer

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #655 Gepost op: november 30, 2009, 03:37:11 pm »

Gavin Menzies is een oud submarie commander en zijn hobby is het bestuderen van oude kaarten.
De kaarten die hij heeft gezien ( Piri Reis etc. begin 16e eeuw ) hebben landmassas die de Portugezen in die tijd nog niet verjkend hadden ( denk ook Ptolemaeus ), maar hij vond ze zeer nauwkeurig vanuit het oogpunt dat je vanaf een boot alles in kaart brengt ( zonder de zeestromingen te kennen ) en derhalve heeft hij geconcludeerd dat een andere beschavibng die heeft gemaakt. Er waren veel schepen voor nodig, de enige die dat konden waren de Chinesen, en in die periode waren er Chinese expedities, al ging het land idd op slot op het moment dat de laatste vloot op zee was. Tot zover klopt het redelijk, of kan het kloppen
Probleem met Menzies is dat hij zich dood op de Chineze staart, en er werkelijk alles bijhaalt om die stellin g te bewijzen, waar a en b nog rfedelijk aanneembaar zijn zit hij al bij h, i en j, en uit de legio opties kiest hij nou net diegene die precies in zijn straatje past.
Maar goed, toch het lezen waard, en er wordt momenteel geel onderzoek verricht naar zijn stellingen...
( dit even in het kort, internettijd zit erop )
Very 'Eavy,
Very Metal!

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #656 Gepost op: november 30, 2009, 03:43:30 pm »

Miniature War Gamer

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #657 Gepost op: november 30, 2009, 04:31:36 pm »

« Laatste verandering: november 30, 2009, 04:34:02 pm door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #658 Gepost op: november 30, 2009, 04:38:58 pm »

Toch is het hele op slot gaan sowieso iets bizars, gezien de enorme welvaart die zeehandel brengt en het bewust zichzelf benadelen waar de Keizer zijn onderdanen toe wist te dwingen. Het zou logisch zijn geweest als er een oorlog over gevochten zou zijn en het zou ook logisch zijn als de kustvolken die hadden gewonnen. Hmmm. Maar ff wikipedia kijken hoe dat dan zat...

edit: nergens kunnen vinden maar van het boek laten ze op wiki weinig over. NIET de pagina bezoeken als je nog plezier van het boek wilt hebben...
« Laatste verandering: november 30, 2009, 04:52:26 pm door Pingwin »
Miniature War Gamer

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #659 Gepost op: november 30, 2009, 04:52:09 pm »

heb de boeken van terry goodkind ff opzij gelegt voor de series van robin hobb. heeft toch wat intressantere schrijfstijl :)
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 108