GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 108

Auteur Topic: What are you reading right now?  (gelezen 104296 keer)

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
Re: What are you reading right now?
« Reactie #975 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:41:46 am »

Het zwaard van Shannara, is dat die LotR kloon?

Hmm, niet bepaald eigenlijk. Ik dacht in het begin van wel, maar er zit een hele andere achtergrond achter, rassen zijn anders opgebouwd. Er zijn wel een aantal dingen hetzelfde, maar tja, dan moet je geen fantasy meer lezen, want in elk fantasy boek zo'n beetje komt wel een elf of een dwerg voor.

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #976 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:52:36 am »

True, maar een mysterieuze bebaarde man die een local met een gevaarlijk artifact op reis stuurt is al een beetje  ::) Laat staan als hij dan nog door donkere schaduwwezens achtervolgt wordt.

Ik quote van wiki:

The novel has received derision from critics who believe that Brooks derived too much of the novel from The Lord of the Rings. Some have accused him of lifting the entire plot and many of his characters directly from Lord of the Rings; others have regarded the book more favorably, and say that new writers, including Brooks, often start by copying the style of established writers.

Ik heb zelf het boek in de kast staan en heb er eerlijk gezegd weinig goeds over te zeggen. De andere boeken van hem vind ik wel beter. Als je zijn schrijfstijl leuk vind zou ik die ook lezen.
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
« Reactie #977 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:27:38 am »

True, maar een mysterieuze bebaarde man die een local met een gevaarlijk artifact op reis stuurt is al een beetje  ::) Laat staan als hij dan nog door donkere schaduwwezens achtervolgt wordt.

Ik quote van wiki:

The novel has received derision from critics who believe that Brooks derived too much of the novel from The Lord of the Rings. Some have accused him of lifting the entire plot and many of his characters directly from Lord of the Rings; others have regarded the book more favorably, and say that new writers, including Brooks, often start by copying the style of established writers.

Ik heb zelf het boek in de kast staan en heb er eerlijk gezegd weinig goeds over te zeggen. De andere boeken van hem vind ik wel beter. Als je zijn schrijfstijl leuk vind zou ik die ook lezen.

Hmm, okay, naja, ik zal kijken. En dan doel je op volgende delen? Naja, sowieso vind ik Heitz een betere schrijver, alleen er waren geen boeken meer in de bieb.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #978 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:38:55 pm »

Marcel J. Fens: Alle 157 Keizers van Rome.

Goed, over dat aantal kan je discussiëren, en als je inderdaad alle tegenkeizers mee wil rekenen vind ik dat je bij nr. 153 (Romulus Augustulus) moet stoppen, maar voor de rest is het een leuk boekje.  :)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #979 Gepost op: augustus 28, 2011, 09:45:53 pm »

De Gotische keizers reken jij niet mee? Er staat me (zonder opzoeken) bij dat een aantal veroveraars van Rome zich tot keizer lieten kronen. Tevens kun je de lijst doortrekken tot 1918, toen de laatste Oostenrijkse keizer aftrad. De Habsburgers zagen zichzelf als de opvolgers van de Heilige Roomse keizers en dus als christelijke erfgenamen van het Romeinse rijk. Ivan de Verschrikkelijke liet Moskou uitroepen tot het Derde Rome en zichzelf tot Tsar, de Russische versie van Caesar. Tevens noemden de Turkse sultans zichzelf aanvankelijk sultan van Rum (= Rome) dus het is maar net hoe je telt :)
Volgens al deze versies kun je dus zeggen dat het Romeinse rijk in enige vorm pas in de nasleep van WOI echt ophield te bestaan. Met een beetje fantasie kun je het zelfs nog een jaartje oprekken, tot 1919, aangezien de Hohenzollerns hun keizerrijk ook als verlengstuk van Rome zagen. (niet voor niets had Hitler het over het Derde Rijk, waarbij dat van de Hohenzollerns het Tweede Rijk was)

[/geschiedenisnerd)
« Laatste verandering: augustus 28, 2011, 09:48:57 pm door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #980 Gepost op: augustus 28, 2011, 10:40:57 pm »

Schei uit, joh.  :P

Ik heb het over de keizers van het West-Romeinse Rijk, wat na Romulus Augustulus, maar eigenlijk met diens voorganger, ophield te bestaan.

Fens kiest ervoor om de keizers van het laat-oostelijke rijk ook mee te tellen: Leontius, Anastasius, Justinius en Justinianus, en eindigt met zijn biografieën in 565. Justinianus was de laatste keizer die nog macht heeft in Rome, door de stad te heroveren, en volgens Fens begint dan de periode van het Byzantijnse Rijk.

Persoonlijk vind ik dat dus niet terecht, sterker nog: ik twijfel erover of je de keizers die na Theodosius (395) over het Oosten regeerden, wel tot de Romeinse keizers mag rekenen.
Could you be there

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #981 Gepost op: augustus 29, 2011, 12:16:45 am »

Hangt er dus vanaf hoe je het definieert: Romeinse keizers, als in van Romeinse komaf (maar wat is Romeins? Ik ken niet alle biografieën, maar kan me indenken dat in een multinationaal rijk met geen systeem van erfopvolging er genoeg keizers zijn die niet van Latijnse komaf, maar in feite geromaniseerde barbaren waren), of een persoon die met de al dan niet legitieme titel van 'caesar' of 'imperator' over Rome regeert.
Hielden de keizers trouwens ook niet de titel Pontifex Maximus? In dat geval is Benedictus XVI de huidige incarnatie. :)

Justininianus heroverde Rome op de Lombarden (geloof ik) maar hij zetelde niet in Rome, maar in Byzantium. Die mag je dus in mijn mening niet meetellen. Volgens de traditie ging de heerschappij over het West-Romeinse rijk over op de paus en via hen na 800 op de door hem gesanctioneerde Carolingen en later de Duitse keizers.
Waarom zou je trouwens Romulus Augustulus niet meetellen?
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #982 Gepost op: augustus 29, 2011, 07:01:33 pm »

Laten we het maar niet over de "Romeinse", laat staan Senatoriele komaf vaan de keizers hebben, dat ging na Domitianus bij Vespasianus al fout. Trouwens, de keizer droeg de titel Augustus, Caesar was na Vespasianus bestemd voor de troonopvolger.

En ja, je kan de lijn doortrekken, maar de Roomse keizers zijn geen Romeinse keizers naar mijn mening.

R.A. was een marionettenkeizer, feitelijk regeerde Alarik toen, maar die mocht als niet-Romein de titel niet voeren...
« Laatste verandering: augustus 29, 2011, 07:53:33 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there

Wandelaar

• Hero Member
« Reactie #983 Gepost op: augustus 30, 2011, 07:27:54 pm »

My Uncle Oswald net uit, nu begonnen aan The Master and Margharita.
Citaat van: aunknorrie
Wel AR, het was leuk je gekend te hebben. Moet ik nog iets zeggen aan jouw familie of vrienden?

#geenhellevuurzofelalseenversmadevrouw

Glacco

• Sr. Member
  • ''A Fine soul indeed.... Now fetch me a cookie.''
« Reactie #984 Gepost op: augustus 31, 2011, 12:01:53 pm »

Ik ben al een poosje bezig in het de omnibus Ciaphas Cain Hero of the Imperium.

Een van de leukste caracters uitgeschreven in 40k boeken. maar ik neem eigenlijk aan dat wel meerdere mensen de boeken van Cain hebben gelezen ;)
Crimson Fists:
Painted: 3 Tactical squads, Pedro Kantor, Rhino, 4 Terminators.
Basecoated: Razorback, 1 Terminator, Drop Pod, 5  Sternguard, 5 Sniper Scouts, 5 Sternguard, 2 Predators, Razorback, 5 Sternguard.
Undercoated: None.
Uncoated: 5 Sniper Scouts.
Unassambled: None.

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #985 Gepost op: september 06, 2011, 05:13:59 pm »

Teach yourself Icelandic :)

Wandelaar

• Hero Member
« Reactie #986 Gepost op: september 07, 2011, 12:15:38 am »

Teach yourself Icelandic :)
Ik ben vandaag aan een college Oudijslands begonnen... lees nu Hrólfs saga.
Citaat van: aunknorrie
Wel AR, het was leuk je gekend te hebben. Moet ik nog iets zeggen aan jouw familie of vrienden?

#geenhellevuurzofelalseenversmadevrouw

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #987 Gepost op: september 08, 2011, 01:31:21 pm »

Oud IJslands, wat eigenlijk oud Noors is zeker? Aangezien daar de oorsprong van de IJslandse taal ligt. De saga's moet ik nog lezen al heb ik er wel het een en ander over gehoord. Hopelijk kan ik volgend jaar in IJsland ergens een verzamelwerk vinden daarvan.

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #988 Gepost op: september 08, 2011, 01:41:37 pm »

Tja, als je zo begint kun je talen nog wel verder terug voeren.  ::)

Verzamelwerk van saga's is wel aan te komen in IJsland. Gewoon naar de boekhandel gaan die bij de universiteit ligt. Daar kun je ook als toerist gewoon binnen wippen en daar hadden ze ze vorige keer dat ik er was genoeg liggen.

Ben nu de Song of fire and Ice serie maar weer eens aan het lezen, na de mini serie gezien te hebben moest ik gewoon de hele serie weer lezen, zeker nu er een nieuw boek van uit is.
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #989 Gepost op: september 08, 2011, 02:17:15 pm »

Thanks! Dan ga ik daar wel langs als ik er ben.
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 108