GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 108

Auteur Topic: What are you reading right now?  (gelezen 104356 keer)

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
Re: What are you reading right now?
« Reactie #90 Gepost op: oktober 22, 2007, 06:21:44 pm »

Wat vind je binnen WO2 interessant? Ik vind voor het 'grote plaatje' en de relativiteit van de onderdelen binnen WO2 John Keegan's 'World War 2' wel een aanrader. Niet het definitieve antwoord overal op, maar wel tamelijk compleet in wat het behandeld en hoe het de elementen ten opzichte van elkaar probeert te positioneren. Maar ik weet dat veel 'feiten-historici' daar weinig mee hebben, want hij beschrijft niet zo zeer wat er nu exact gebeurd maar gaat meer in op het waarom.

Maar in Citizen Soldiers vond ik het deserteur gedeelte verreweg het interessantste/voor mij compleet nieuwste.
Miniature War Gamer

Sc2ptical

• Sr. Member
  • 我個中文名係阿拔
    • CrazyDutchinHK
« Reactie #91 Gepost op: oktober 23, 2007, 04:58:39 am »

Het is inderdaad moeilijk, je hebt een gigantische keuze uit boeken over de WWII. Biede onderwerpen zijn voor mij interresant. Ik las graag de feiten, maar je wilt ook graag weten waarom iets is gebeurd. Waarom gingen "zij" naar rechts in plaats naar links te gaan, als voorbeeld. 

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden van John Keegan. Alvast bedankt.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #92 Gepost op: oktober 23, 2007, 12:39:49 pm »

Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #93 Gepost op: oktober 23, 2007, 01:01:02 pm »

@real: er zijn wel meer recente en minder recente titels die zo'n hergebalanceerde view geven. Clark bijvoorbeeld, met veel cijfermatige onderbouwing in zijn 'the great crusade'. (uit de jaren '80 geloof ik.) Op zich is WO2 'grand strategy' een heel eigen onderwerp waar best wat interessants over geschreven is.
Miniature War Gamer

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
« Reactie #94 Gepost op: oktober 23, 2007, 03:39:49 pm »

Ik ben nu bezig met De dood van een soldaat van Johanna Spaey. Moet voor school, dus ik doe dat maar ;)

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #95 Gepost op: oktober 23, 2007, 05:04:17 pm »

@ Ping: Uiteraard, maar Davies is de enige die nu in de boekhandel ligt.  ;D
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Sc2ptical

• Sr. Member
  • 我個中文名係阿拔
    • CrazyDutchinHK
« Reactie #96 Gepost op: oktober 24, 2007, 03:32:16 am »

Munin

• Hero Member
« Reactie #97 Gepost op: oktober 24, 2007, 08:25:11 am »

The whistling arrows pipe to battle, sword and shield their war-call rattle

True heart may have forward tongue

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #98 Gepost op: oktober 24, 2007, 09:12:54 am »

Over Normandy heb ik ook wel wat gelezen. Six Armies in Normandy van John Keegan vond ik een beetje mager, leest meer alsof hij het leuk vond om te schrijven (jeugdherrinneringen enzo) dan dat het nu zo'n sterk beeld oplevert. Wat ik verreweg de beste titel over de operatie in perspectief vond was 'Decision in Normandy' van Carlo D'Este. Deze zou ik wel pas lezen als je een vertellende geschiedenis van de operatie e.d. gelezen hebt omdat de schrijver er vanuit gaat dat je wel ongeveer weet wat er gebeurd is. Zijn focus ligt meer op de analyse dan op een feitelijke beschrijving. Als je de langste dag ofzo gelezen hebt zit je wel aardig, maar als je nog nooit iets over normandy gelezen hebt is het geen goed startpunt.
Miniature War Gamer

Sc2ptical

• Sr. Member
  • 我個中文名係阿拔
    • CrazyDutchinHK
« Reactie #99 Gepost op: oktober 24, 2007, 10:46:33 am »

@Munin:  ;D Dank je, ik was ff lui om een umlaut tervoorschijn te halen. :P Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over Philip Walker.

@Pingwin: O0k jij bedankt Pingwin. Ik heb iedergeval weer wat namen van schrijvers op mijn lijstje staan.

Nog 1 vraagje, zijn er nog interresante boeken te vinden over Nederland tijdens de WWII, zoals;
- Toen Duitsland Nederland binnenviel en met dan name wat het Nederlandse leger precies deed om dit te stoppen.
- Hoe werd Nederland bevrijdt door Geallieerde?
- Tijdens de bezetting.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #100 Gepost op: oktober 24, 2007, 11:52:00 am »

Sceptical,
ga jij een heel rap op zoek naar Brongers...
Peel/Raamstelling, Grebbelinie, Landing op de Vliegvelden en ik dacht dat hij ook Kornwerderzand in een apart boek heeft behandeld.

Ik ben er wel enthousiast over  :).

Daarnaast heb je een boek over Fall Braun/Kapelsche Veer 44-45 , maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Ligt voor beneden de 10 ecu bij De Slegte, HC/DJ , zoals wij boekenliefhebbers het graag zien  :).
« Laatste verandering: oktober 24, 2007, 11:58:58 am door LoD »
Very 'Eavy,
Very Metal!

Voron

• The Promised One!
  • Hero Member
  • Wassuuuup!
« Reactie #101 Gepost op: oktober 24, 2007, 12:02:41 pm »

'The Hitchikersguid to the Galaxy'

Nee, dit heb ik echtwel in het juiste topic gepost :P Het eerste deel van de 5 delige trilogie ;D
In an age of darkness. At a time of evil. When the world needed a hero. What it got was me.

rik

• Jr. Member
  • **
  • Whiskey In The Jar
« Reactie #102 Gepost op: oktober 24, 2007, 12:10:23 pm »

Nee, dit heb ik echtwel in het juiste topic gepost :P Het eerste deel van de 5 delige trilogie ;D

is het dan geen pentalogie?
None genuine without my signature

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #103 Gepost op: oktober 24, 2007, 12:44:26 pm »

Lol, ik ben een rage begonnen! ;D

@rik: Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Er zijn inderdaad 5 delen (plus een los 'hoofdstuk' van een aantal bladzijden wat er zomaar tussendoor komt) maar de eerste 3 vormen een trilogie en zijn verfilmd. De laatste 2 zijn er later aan toegevoegd en het geheel is nog later gebundeld tot 1 boek. Volgens de schrijver zelf is het tot stand komen van dit werk even ingewikkeld als de Guide zelf en misschien wel als het universum zelf.

@Voron: Wat vind je ervan?
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Voron

• The Promised One!
  • Hero Member
  • Wassuuuup!
« Reactie #104 Gepost op: oktober 24, 2007, 04:27:08 pm »

is het dan geen pentalogie?

Nee ;D Door een klein 'foutje' stond er op het laatste deel dat het het 5de deel in een trilogie was, en de maker zegt zelf ook dat het een geweldige trilogie in 5 delen is  :D

@Mir: T'iss niet de eerste keer dat ik het boek lees :P Ook wel het enige deel wat ik tot nu toe al eens gelezen heb, rest kan ik niet vinden. Daarbij kan je niet echt zeggen dat de eerste 3 delen verfilmd zijn, behalve dat ze alles door elkaar gegooid hebben en er wat dingen in hebben gestopt en sommige dinge hebben we ze weer weggelaten. Je kan de film vergelijken alsof ze bij LOTR Minas Tirrith aangevallen zou worden door Ents en orc's de baas zijn over Mirkwood terwijl Sauron en Aragorn pokermaatjes zijn. Zogoed zijn de boeken verfilmd :D
In an age of darkness. At a time of evil. When the world needed a hero. What it got was me.
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 108