GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: WAB Imperial Roman lijstje en vraagjes.  (gelezen 644 keer)

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
WAB Imperial Roman lijstje en vraagjes.
« Gepost op: januari 12, 2010, 10:24:52 am »

Gegroet, niet iets wat je vaak ziet in dit forum, maar ik ben nieuw in WAB (1 battle gespeeld) en probeer een lijstje te maken dat ik kan spelen op een toernooitje in de toekomst. Laat me weten wat je ervan vind. Is het denk je leuk om mee/tegen te spelen? Mist het iets om met bepaalde situaties om te gaan? Is het compleet niet realistisch historisch gezien (minder belangrijk voor me, maar toch interessant)?

1 General @ 141.0 Pts
     Light Armor; Warhorse

14 Regular Legionnaires @ 258.0 Pts
     Centurion; Standard; Musician; Hvy Throwing Spear; Heavy Armor; Large Shield

15 Regular Legionnaires @ 260.0 Pts
     Centurion; Standard; Musician; Hvy Throwing Spear; Light Armor; Large Shield

15 Regular Legionnaires @ 260.0 Pts
     Centurion; Standard; Musician; Hvy Throwing Spear; Light Armor; Large Shield

8 Auxilliary Archers @ 56.0 Pts
     Composite Bow

8 Auxilliary Archers @ 56.0 Pts
     Composite Bow

8 Auxilliary Light Cavalry (Illyrians) @ 135.0 Pts
     Leader; Standard; Musician; Throwing Spear; Javelin; Shield

1 Light Bolt Thrower (Scorpio) @ 36.0 Pts
     2 Crew

1 Light Bolt Thrower (Scorpio) @ 36.0 Pts
     2 Crew

8 Skirmishers (ba) @ 32.0 Pts
     Sling

8 Skirmishers (ba) @ 32.0 Pts
     Sling

14 Mountain Tribesmen (ba) @ 99.0 Pts
     Leader; Standard; Musician; Javelin; Shield

14 Mountain Tribesmen (ba) @ 99.0 Pts
     Leader; Standard; Musician; Javelin; Shield

Total Army Cost: 1500.0

Dan nog een vraagje: in Armybuilder kan je de Mountain Tribesmen's Javelins inruilen voor Throwing Spears en er staat bij dat deze optie wordt gegeven in Fall of the West. Hoe wordt dit over het algemeen gespeeld in toernooien? Kan je de Imperial Roman lijst uit het basisboek gebruiken met barbarian allies uit andere boeken of wordt de Fall of the West als een patch of upgrade gezien van het standaard barbarian leger uit het basisboek?

En als laatste: welke unit zou je als eerste er uitgooien en vervangen als dit jouw leger was? En wat zou je als eerste toevoegen als je er 2000 punten van zou maken?

Bvd,
Christiaan

Kaleb

• Hero Member
Re: WAB Imperial Roman lijstje en vraagjes.
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2010, 02:44:04 pm »

En als laatste: welke unit zou je als eerste er uitgooien en vervangen als dit jouw leger was? En wat zou je als eerste toevoegen als je er 2000 punten van zou maken?
Ik zou er in ieder geval een unit cav bij doen, de kontos is goed en dat wil je niet thuis laten met het oog op de onvermijdelijke vijandelijke (light) cav. Zelf gebruik ik er 1 van op iedere flank, tussen veel light inf.
Een Slurf vind ik zelf erg lollig, al zijn ze niet bijzonder goed. Best dodelijk tegen legers met veel lightInf (lage Ld), al blijft het alles of niks, want die zelfde light troops zijn ze ook juist kwetsbaar voor. Halen ze hun terror-test heb je een probleem. Wel een notable voordeel is dat je dan een relatief snelle unit hebt die een phalanx (wel) frontaal mag chargeren.
O, een ABS is misschien ook een idee om te overwegen. Niet cruciaal misschien, maar ala. Zonder het portret van de keizer op pad gaan is slecht voor je karma.  :D

Maar, zoals je weet heb ik zelf ook niet erg veel ervaring met WAB.
« Laatste verandering: januari 12, 2010, 05:19:48 pm door Kaleb »
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)
Pagina's: [1]