Ik meld me alvast aan. Apocalypse is nou eenmaal best cool.
Zijn er al ideeen over de layout & verdeling?
4 teams van 5 man?
Ter informatie: Ik kan zo 4k neerzeten, gepaint nog ook. Abaddon gaf het ook al aan, maar als dat nodig is zet ik nog een 4k leger neer als reserve (Mochten we inderdad met 2 tafels spelen) om de beide kanten te balanceren.
Mogelijk wil ik een 2e blok van 4k uitlenen, maar dan wel aan mijn eigen kant en tafel, zodat ik mijn poppetjes in de gaten kan houden. Misschien voor een wat nieuwere speler bijvoorbeeld (Is maar een idee, nog niet gelijk reageren tot de organisatie het heeft goedgekeurd.)
Ik heb grey knights (4k) en Space marines (8 k) ter beschikking.
Wat ideeen voor een leuk spelverloop:
- Een of meerdere zwaarder tellende objectives in een stad stuk neerzeten zodat infanterie wat meer kan bijdragen dan in emmers tegelijk verwijderd worden (Een stuk stad waar superheavy's, titans en gargatuan creatures niet kunnen komen en/of weinig tot geen effect op hebben door geblockeerde LOS.)
Dit omdat veel duco bezoekers geen enorme legers hebben, of zoals ikzelf geen suprheavies.
- Per tafel en kant de suprheavies wat verdelen en balanceren, zodat beide kanten een redelijk gelijke kans hebben.
- Per tafel & kant een ervaren speler als team captain aanwijzen, die zijn kant aanstuurd, ook weer om een beetje soepel spelverloop te verzorgen.
- Gaan geverfde legers verplicht zijn? Dat is voor de look wel erg stoer, maar ik wil ook niet mensen uitsluiten.
Wat ik WEL zou verplichten is WYSIWYG, omdat apoc zo groot en ingewikkeld is van zichzelf al dat proxy's en missende armpjes onthouden echt geen doen is.
- Geef als organisatie aan of we de standaard regels volgen van apocalypse. (Elke unit kan claimen) of de huidige regels van 5th (Alleen troops claimen.)
Misschien kunnen deelnemers ook aangeven of ze zichzelf als ervaren inschatten en of ze eerder apocalypse hebben gespeeld?
Dat is voor de organsiatie beter inschatten wie je in welk team moet koppelen.
Ik heb hier in ieder geval nu al zin in. Apocalypse op Duco geef ik graag een tournooitje voor op.