Als eerste heb ik me erg vermaakt. Ik had om te beginnen geen scenario aangepast. Het "standaard" Apocalypse is al moeilijk genoeg. Als je besluit zaken niet toe te staan communiceer daar op tijd over.
Ik had eigenlijk wel graag deepstriking terminators in ons bord gehad.... Laat maar scatteren :-).
Het balanceren van de superheavys was een goede zet, maar ga daarin niet te ver. Stel gewoon welke regels er wel en niet gebruikt mogen worden. En vorm ter plekken pas de teams. Het is best leuk om als space marine(s) en een darkeldar een team te vormen.
De tafel vorm zorgde er eigenlijk voor dat in ons geval de blind barrage wel erg effectief was, maar aangezien je de legers zo dicht op elkaar staan was de setup weer in het voordeel van de verdedigers. Ze moesten wel door al die troepen en terrein heen. Aangezien de tafel vorm niet aan te passen is, kan je daar de volgende keer ook daar een scenario op bouwen.
Ik vond dat de timing van de rondes heel goed verliep, al had ik graag geboden voor de deployment tijd. Wij waren steeds ruim optijd klaar met de rondes, de volgende keer hebben we zelfs tijd voor een korte pauze!
Het scenario zelf vond ik verrassend, iedereen had verwacht dat een van de twee teams dik zou winnen. Ik was aangenaam verrast dat het de attackers moeite kosten om door te breken, en dat wij niet alles "makkelijk" weg vaagde. Voor een eerste Apoc scenario heel goed gedaan!