GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 81

Auteur Topic: En wat heb jij gespeeld?  (gelezen 91186 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: En wat heb jij gespeeld?
« Reactie #1110 Gepost op: mei 24, 2017, 10:29:39 pm »

Corrosive Sludge is echt heel naar. Ik ben geneigd om het te houserulen naar: "als je valt ben je pinned, ipv down"

Dat was ook direct mijn gedachte, maar we wilden het eerst toch eens op potje ervaren zoals het in het boek staat. Het kan hard zijn, maar als je er goed mee omgaat zorgt het wel voor een andere dynamiek in een potje natuurlijk. In ons geval combineerde het ook slecht met het scavengerscenario, dan wil je toch sneller naar voren dan in een eenvoudig standaardscenario.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #1111 Gepost op: mei 29, 2017, 10:01:54 am »

Puerto Rico; erg leuk hoe je met compleet verschillende strategie├źn kunt (proberen te) winnen zonder dat de interactie er op achteruit gaat.
''Leaver dea as slaef''

lupusmedicus

• Newbie
  • *
« Reactie #1112 Gepost op: juni 01, 2017, 06:00:58 pm »

Heb afgelopen tijd wat bordspellen voor de verzameling erbij gekocht, aangezien ik met vrienden zo eens in de zoveel tijd een spelletjes-avond heb.
To zover zijn er wat "snelle"/999 kaartspellen bijgekomen zoals Tarantula tango en  kakkerlakken  salade.

Qua bordspellen:  Ticket to ride europe , Pandemie-Legacy editie. Pandemie op zichzelf leuk cooperatief spel ( legacy versie  en het stickers plakken dat erbij hoort nog niet gespeeld.)

Wat nog ongespeeld in de kast ligt is Legendes van Andor
-amicis inimices promptus, ad unum omnes-

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #1113 Gepost op: juni 03, 2017, 08:06:06 pm »

5e scenario van Silver Tower. Het spel is een tijd blijven liggen na de eerste 4. Maar dit was weer erg leuk, we gaan gauw de 6e spelen 8)

Edit: 6e scenario hebben we inmiddels ook gespeeld. Ging weer leuk, de skills maken het erg leuk zeg, vooral als ze goed aansluiten op de helden. Inmiddels zijn we aardig badass. Er zaten leuke dingen in het scenario, alleen het einde vonden we wat meh. Maar al met al weer prima. Hopelijk snel een avond tijd voor scenario 7!
« Laatste verandering: juni 04, 2017, 10:43:36 pm door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #1114 Gepost op: juni 07, 2017, 12:02:51 am »

Wat doe je als je DM vlak voor de sessie op zijn mombakkes knalt en i.p.v. achter zijn D&D boeken in een tandartsstoel beland?

Dan speel je Zombicide Black Plague!

En je stuurt hem een hoop flauwe appjes en filmpjes, maar dat terzijde....
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #1115 Gepost op: juni 16, 2017, 11:52:07 pm »

Vorige week een geweldige pot Maurice.

Vandaag Terra Mystica. Had ik zelf niet gekozen, maar voor het soort spel zit het goed in elkaar.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #1116 Gepost op: juni 22, 2017, 09:43:31 am »

Recentelijk ook het 7e scenario van Silver Tower gespeeld. We namen direct de juiste aftakking in de dungeon en daardoor was het voor de verandering een kort potje, maar nog steeds erg leuk. Nog twee te gaan, we zijn erg benieuwd naar het einde :D

En vorige week een potje Warzone gespeeld, Imperial tegen Bauhaus. Heerlijk spel: gave miniaturen, heldere regels en een vlot spelverloop. Dikke aanrader! Het potje verliep helaas wel wat eenzijdig door dikke pech van mijn tegenstander. Gauw weer een potje spelen 8)

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #1117 Gepost op: juni 22, 2017, 10:55:50 am »

Innovation! blijft een leuk complex spelletje, met een tof thema.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #1118 Gepost op: juni 22, 2017, 11:46:10 am »

StarWars Armada nu een paar keer gespeeld. Had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn, heb dus ook direct maar een paar vlootjes van ebay geplukt.
Had ik deze nog niet op Ducosim gezien, of heb ik niet genoeg om me heen gekeken en zat er stiekem Armada tussen de X-wing spelers?

Puerto Rico; erg leuk hoe je met compleet verschillende strategie├źn kunt (proberen te) winnen zonder dat de interactie er op achteruit gaat.
Als je dat leuk vindt, maar combat mist, is AgeOfMythology een aanrader.

2x civilization (het bordspel). 1x flink verloren van een militair meesterbrein, de 2e pot wraak genomen door dezelfde speler met gelijke munt terug te betalen ;)
Welke? Dat zal niet de Avalon Hill zijn neem ik aan?

Munchkin met Kaleb en IC, en de avond erna Twilight Imperium in Team Ewout, opnieuw met IC en Kaleb en als extraatje Chris.
Munchkin blijft gewoon heel leuk, TI ook de moeite waard, maar na Battlestar Galactica, Star Wars en Eclipse stel ik de volgende keer iets voor met wat meer speren, schilden en bijlen. Fantasy dus  ;).
Fantasy? Daar zeg je wat, moeten we maar even boven zoeken. Ik heb als het goed is nog een aantal onuitgepakte spellen, daar zit ook fantast tussen als het goed is. En anders kunnen we ook Game of Thrones er bij pakken als Britannia/Italia niet mag  ;D

Mag deze ook? https://boardgamegeek.com/boardgame/26/age-renaissance, die zit ook nog in plastic.
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #1119 Gepost op: juni 24, 2017, 12:06:56 pm »

Afgelopen zondag gespeeld:
- Hanabi (briljant, simpel, klein kaart spelletje, voor de hele familie)
- Het Verboden Eiland (vermakelijk en zeker geschikt voor de hele familie)
- Star Wars: Imperial Assault

SW:IA
Beter dan Descent qua speelbaarheid, maar zeker nog Descent willen spelen voor de Fantasy fix.
Gestroomlijnder voor zowel de spelers, maar nog meer voor de 'GM', wat het leven een stuk fijner maakt voor degene die die rol neemt.
Hele goede SW minis, veel beter dan dat ik had verwacht!
Eerste missie zaten we elkaar aan te kijken: "Hoe kan je dit winnen als speler!?!?". Toen kwamen we er achter dat je met drie spelers een extra beurt mocht verdelen per ronde onder de spelers.
Eerste missie dus opnieuw gespeeld en was een stuk beter te doen, alsnog verloren, maar zeker erg tof!

Het enige wat jammer is dat er relatief veel voor uit is gekomen en het niet goedkoop is, zelfs niet ivm. GW. Dat is voor mij een stuk minder problematisch dan voor de mensen die een gezin hebben. Maar staat op mijn verlanglijstje ;-)

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #1120 Gepost op: juni 24, 2017, 06:05:12 pm »

Warhammer Quest: Shadows over Hammerhall af gemaakt. Heroes hebben verloren op EEN dice roll van een 5+. Episch, doch droevig einde.

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #1121 Gepost op: juni 26, 2017, 12:01:30 pm »

The Hobbit (filmeditie van 999) blijft leuk spel vanwege het samenwerken met gezinnetje. Was wel makkelijk potje deze keer. Moeilijkheidsgraad niet hoog.

Heimlich & Co.
Uit 1986 en nu ook nog steeds een favoriet spel, ook van m'n kinderen. Aanrader voor wie het nog kan vinden.
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #1122 Gepost op: juni 28, 2017, 10:39:11 am »

Een potje Shadow War, de 4e in onze campaign. Heerlijk spel zeg! Erg goeie set van GW om mij weer wat naar ze toe te trekken ;D

Warhammer Quest: Shadows over Hammerhall af gemaakt. Heroes hebben verloren op EEN dice roll van een 5+. Episch, doch droevig einde.

Dit is enkel te spelen met een DM toch? Of is er ook een mechaniek om zonder DM te spelen? Mijn vrouw en ik spelen met veel plezier Silver Tower, maar daar zijn we bijna doorheen, dus even kijken wat we hierna gaan doen. Al komt Tiny Epic Quest ook bijna binnen :)

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #1123 Gepost op: juni 28, 2017, 12:15:36 pm »

Een potje Shadow War, de 4e in onze campaign. Heerlijk spel zeg! Erg goeie set van GW om mij weer wat naar ze toe te trekken ;D

Dit is enkel te spelen met een DM toch? Of is er ook een mechaniek om zonder DM te spelen? Mijn vrouw en ik spelen met veel plezier Silver Tower, maar daar zijn we bijna doorheen, dus even kijken wat we hierna gaan doen. Al komt Tiny Epic Quest ook bijna binnen :)

Op de Hammerhall Facebook groep heeft iemand alle missies zonder DM opgesteld, dus het kan wel. Maar in de basisbeginselen heb je wel een DM nodig ja.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #1124 Gepost op: juli 05, 2017, 12:49:46 am »

Gister Whitechapel, vandaag Andor2spelers+ Munchkin.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl
Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 81