GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Ducosim 15 mei 2010.  (gelezen 10177 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Ducosim 15 mei 2010.
« Gepost op: april 10, 2010, 04:27:49 pm »

Zaterdag 15 mei 2010 is er weer in Amersfoort de Ducosim spellenbeurs.
Aangezien er vorige maand een sbg toernooi in eindhoven was en 5 juni een sbg toernooi in Dordrecht gaan wij nu een keer alleen War of the ring spelen op deze Ducosim.
Komt ook nog bij dat er deze maand mei een nieuwe release is voor dit spel.

De bedoeling is dat er zoveel mogelijk verschillende 2000 punten legers komen en dan het liefst met 2 man per leger. Het liefst ook teams waarbij de een alle regels al zo goed als weet en de ander minder ervaren.
We gaan dan diverse games spelen steed good tegen evil. games zullen denk ik ongeveer 1,5 uur zijn per battle.
De command groep moet in elk geval compleet zijn en de rest mag eventueel leeg maar het liefst natuurlijk gevuld.

Geef in dit topic aan of je mee wilt doen en van welke soort leger je de modellen hebt om mee te kunnen doen. Dan zal ik proberen om diverse teams samen te stellen. Ik zelf heb bijna van alles wel modellen om mij zelf in te vullen. Legersamenstelling precies kun je dan bespreken met je teamlid. Geen allianties met andere volken zijn toegestaan.

Legers:
Good:
Gondor&Arnor:
The kingdom of Rohan:
The Elven Kingdoms:
The Dwarf Holds:

Evil:
Mordor:
The Fortress of Isengard:
The misty mountains:
The Fallen realms:
Angmar slaan we over om gelijk te komen. We proberen eerst 4 tegen 4 teams. zijn er meer deelnemers dan kan dat nog veranderen.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: Ducosim 15 mei 2010.
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2010, 04:50:33 pm »

Ik heb zin om te komen, maar om om 10 uur daar te gerake zou nipt kunnen worden.
leger: ik kan bijna elk leger 100-2000 punten opstellen, mijn trays die zijn wel niet meer zo goed en geschildert is mijn leger ook niet echt. Maar ik heb wel zin, zet mij anders maar op een reserve lijst voor cetegorie: kennis van de regels. hoe zit het met Fortunes en fates?
Word het leger als 1 leger per team gezien of 2 legers van 1000p (dus 1 per speler)?
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Sareth

• Full Member
  • Charge, TAU zuigen toch in melee !!!!!!
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2010, 06:30:49 pm »

Ik en phantom_lord doen waarschijnlijk mee met een misty mountains leger waar we zelf alles al van hebben. (inclusief balrog en Mountain giant ;D)
We kennen de regels al en hebben ook trays en het grote regelboek. Wel is de vraag of we genoeg dobbelstenen hebben. Zijn die al ter plaatsen?
« Laatste verandering: april 10, 2010, 06:32:33 pm door Sareth »
“Children are dying."
Lull nodded. "That's a succinct summary of humankind, I'd say. Who needs tomes and volumes of history? Children are dying. The injustices of the world hide in those three words.”

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2010, 08:25:33 pm »

We kennen de regels al en hebben ook trays en het grote regelboek. Wel is de vraag of we genoeg dobbelstenen hebben. Zijn die al ter plaatsen?
Ik denk dat we wel genoeg dice hebben, ik heb er al 100+ ;)

Ik en phantom_lord doen waarschijnlijk mee met een misty mountains leger waar we zelf alles al van hebben. (inclusief balrog en Mountain giant ;D)
Nog even over die mountain giant. daar zijn regels voor maar geen model. mag je dan zelf een proxy meenemen? natuurlijk maak ik het dan voor mijn tegenstander duidelijk als wat hij telt. dit omdat er voor legers nog geen modellen voor hele leuke opties.

Ook is 2000 punten best veel, dus als iemand mee wil doen, maar zijn punten niet volkrijgt, zou ik wel een aantal company's out willen lenen. voor de meeste legers moet dat lukken
"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

Sareth

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2010, 08:33:55 pm »

Hier zou ik nog aan toe willen voegen dat ik ook best wel modellen wil uitlenen van diverse legers.
“Children are dying."
Lull nodded. "That's a succinct summary of humankind, I'd say. Who needs tomes and volumes of history? Children are dying. The injustices of the world hide in those three words.”

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2010, 10:40:51 am »

Moutain giant is nog niet uit dus je kunt ook niet weten hoe groot zijn base dan zal zijn. Als de base grootte wel bekend zou zijn dan zou hij wel mogen. nu nog niet.
We gaan wel proberen om ook vooral zo veel mogelijk normale companies in te zetten en niet alleen puur de grootte monsters.

Morbal: de zaal gaat 10 uur open maar we zullen iets later starten.

Voor legeropbouw tellen de normale regels en omdat dit de eerste keer is doen we niet aan fortune's en fates.

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2010, 11:04:02 am »

Moutain giant is nog niet uit dus je kunt ook niet weten hoe groot zijn base dan zal zijn. Als de base grootte wel bekend zou zijn dan zou hij wel mogen. nu nog niet.

hieruit haal ik wel dat andere modellen die niet uit zijn maar een bekende base hebben, wel mogen? bijvoorbeeld gundabad blackshields en wardens of the carrock?
"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

Sareth

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2010, 11:35:32 am »

Citaat
Moutain giant is nog niet uit dus je kunt ook niet weten hoe groot zijn base dan zal zijn. Als de base grootte wel bekend zou zijn dan zou hij wel mogen.

Bij wotr maakt het toch niet uit hoe groot de base is. je schuift er toch een hele compangnie tegenaan?
“Children are dying."

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2010, 11:40:46 am »

als je 1 compagnie grote formaties hebt maakt dat wel uit want met wat handig bewegen kan je er zeker meerder tegensmijten en hoe groter de base hoe groter de kans is dat er meer man tege kan, kijk maar naar het verschil van een mumakil en een cave trolltegen de mumakil zullen er meer tegenkunneh oor, zelfs als je formatiesh hebt van 3 groot iplv 1.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2010, 03:30:58 pm »

Morbal heeft inderdaad gelijk. bij een grotere base kunnen er meer companies of formaties van de tegenstanders tegenaan en kun je dus meer tegenstreffers krijgen. Ook is dan onbekend in hoeverre hij in terrein zal passen ed.

Van formaties waar wel de trays bekend zijn magje proxies inzeten maar het moet wel een beetje lijken.

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2010, 06:11:44 pm »

Bij monsters moet je ermee rekening houden dat slechts 1 companie per formation het monster kan aanvallen.

Ik zelf denk ik niet dat ik kan komen omdat ik dan de laatste hockeywedsrtijd van het seizoen heb en dan wordt ik wel geacht te komen.. :-[
Je kunt het beste wel een goede houserules/FAQ schrijven voor het event, als je wilt wil ik daarbij best helpen aangezien ik best wat ervaring met wotr heb.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #11 Gepost op: april 18, 2010, 09:56:16 am »

Ik ben die dag net terug van een reis en denk dat ik dan last heb van een jetlag.
Waarschijnlijk kom ik de dag wel even koekeloeren, maar wotr laat ik nu nog even aan mij voorbij gaan.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2010, 08:44:50 am »

Dit lijkt een beetje dood te vallen. zelf kom ik in elk geval met een 2000 punten leger van Gondor.
Als ik elk geval Sareth en phantom lord komen met 2000 punten van hun leger hebben we al wat leuke partijen. ik hoop wel dat er meer mee willen doen en dan maken we er een megabattle van.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #13 Gepost op: mei 14, 2010, 09:16:11 am »

Phantom lord en Sareth hebben zich ook al afgemeld. Heeft er iemand anders zin om anders een mega sbg pot te spelen. ik neem een behoorlijk gondor leger in elk geval mee. Anders ben ik er alleen om te schilderen.
Pagina's: [1]