GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: 2000 punten gondor.  (gelezen 20853 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
2000 punten gondor.
« Gepost op: mei 10, 2010, 06:29:22 pm »

Dit word ongeveer het leger wat ik aankomende zaterdag meeneem naar de Ducosim maar wat ook ingezet kan worden tegen het 2000 isengard leger van Ar-pharazon:

Common formations:
-4 companies Warriors of minas tirith met captain and banner: 185p
-3 companies Warriors of minas tirith met captain and banner: 160p
-3 companies Warriors of mians tirith Archers                      : 90p
-3 companies Knights of Minas tirith met banner                  : 110p
-4 companies knights of Dol amroth met banner                  : 235p
-3 companies Knights of Dol amroth met captian and blower  : 215p

Rare formations:
-1 batlecry Trebuchet: 100
-2 avenger Bolt trowers: 100

Legendary formations:
-4 companie Osgiliath Veterans met hornblower   : 275
-3 companie rangers of ithilien                          : 185
-2 companie Blackfoor vale archers                    : 155   

Epic heroes:
-Faramir
-Imrahil
fortune: swan banner of Dol amroth

Met Imrahil, Faramir, damrod, cirion, duinhir en madril genoeg genaamde helden met hun mogelijkheden.
goede defence troepen met osgiliath veterans met minas tirith warriors ondersteunt met avenger bolt trower en trebuchet. Zeer sterke cavalery, 3 groepen met elk hun eigen specialiteit. met de banner van Dol amroth erbij en de vele andere banners is er de mogelijkheid voor een zeer uitgebreide heroic charge.
En daarnaast nog twee ambush groepen die te voorschijn komen om te schieten wanneer ze nodig zijn.
Imrahil komt in de groep van 4 dol amroth knights en Faramir kan bij diverse groepen wanneer dat nodig is. Faramir zal snel wisselen wanneer nodig. kan zowel bij de ruiters als bij de veterans.

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
Re: 2000 punten gondor.
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2010, 08:31:59 pm »

Lijkt me een degelijk leger, lekker veel cav met lansen.
Misschien onbreekt het je alleen nog aan wat magie, zou Gandalf geen goede toevoeging zijn? (misschien voor nog grotere battles hoor)
Ik zelf ben geen fan van banners op infanterie, nogal nutteloos als je het mij vraagt omdat het toch niet crusiaal is voor hun om de charge te krijgen.
Misschien de archers uit blackroot vale nog een company groter maken? 2 is een beetje, maar als ze in een tereinstuk zitten hebben ze D7 en dan zouden ze het inderdaad best lang uit kunnen houden.

De swan banner of Dol-Amroth zal wel uit battlehosts komen, dus ik weet niet wat hij doet, maar wat ik wel weet is dat als je een fortune/fate uit het battlehost boek wil gebruiken, je ook een battlehost moet nemen, in dat geval moet je dus of een battlehost nemen, of een normale fortune nemen.

Siege weapens kunnen effectief zijn maar ook tegenvallen, moet er zelf ook nog maar naar kijken.
We moeten maar eens kijken of een keer tegen elkaar kunnen spelen.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2010, 09:13:38 pm »

Er staat in de het boekje battle host niet dat je de fortune beslist bij een battlehost moet inzetten. het zijn extra toevoegingen voor die streek.

De swan banner of dol amroth is eigenlijk een army banner met wat extra mogelijkheden voor Imrahil.
Met een goede army banner en een held die de heroic charge kan leiden kan het wel ineens zin hebben om veel banner ook bij de infanterie te hebben. Elke groep heeft leider dus kan snel naar voren en dan vervolgens door de Banners heroic charge uitvoeren. weg bonussen voor chargen voor de tegenstander.

totaal kan ik nu 5 companies rangers inzetten en dus een company van 2 en 1 van 3. beide zijn ambushers ook ter plekke moet er wel terein zijn om de companies kwijt te kunnen. een formatie van 4+ past vaak al snel nergens in. is het te gevaarlijk om uit de struiken te komen dan kunnen ze een ronde langer blijven zitten.

Ik heb er eerst wel over nagedacht om de eerste battlehost uit het nieuwe boek te gaan nemen met Gandalf the white en peregrin took. maar dan ben je al 425 punten kwijt. dan moet ik andere formaties laten vallen. kan wel goed bij 2500 punten en dan voor 75 punten nog een fortune erbij of zo.

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2010, 09:53:20 pm »

Dan moet je volgens mij nog maar eens goed in het begin van het boekje lezen, want daar heb ik echt zien staan dat je een fortune/fate die aan een legerlijst gebonden is zoals alle fortunes/fates in Battlehosts, alleen mag nemen als je ook een battlehost van dat zelfde volk neemt.

Gandalf de white en peregrin zou ik niet nemen, dan versplil je 100 punten aan het witte van gandalf, en 75 voor peregrin.
Kun je niet de battlehost uit Dol-Amroth maken?
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2010, 11:51:00 am »

Ik kan geen inhoudelijk commentaar geven, aangezien ik nog steeds geen War Of The Ring speel, maar die lijst lijkt heel erg op de lijst die in de White Dwarf staat. 8)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2010, 04:08:31 pm »

Voor de battlehost van Dolamroth heb ik nog te weinig pikeman. de rest heb ik nu wel. Inderdaad heb je gelijk over de fortunes. ik las het verkeerd.

Dit leger lijkt inderdaad aardig op de laatste white dwarf battle report. ook trebuchet en 2 bolt trowers en ongeveer zelfde cavalry. Alleen zitten in de white dwarf voral ook meer metalen tinnen modellen die ik natuurlijk niet allemaal heb.(ook ik heb een beperkt budget) Dit leger is trowuens maar iets uitgebreider dan mijn 1500 punten leger wotr van vorig jaar.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #6 Gepost op: december 27, 2010, 02:38:23 pm »

Komende donderdag ga ik er weer een keer mee spelen maar dan wel iets aangepast:
De battle zal plaatsvinden in de spellekijn te leeuwarden en zal uitkomen tegen Uruk-Hai.
Battle host Defenders of Minas Tirith:
Gandalf the withe en peregrin took.
4 companies minas tirirh warriors
3 companies minas tirith warriors met captain
3 compamines minas tirith archers
battlecry trebucchet.
Door de regels van Gandalf en de battlhost regesl zijn er geen banners nodig bij deze formaties.

Troepen verder uit gondor:
4 comp Osgiliath veterans met hornblower. zeer sterke groep met hoorn nog iets meer beweging.
2 comp ranger
2 comp bolt trowers.

Fiefdoms:
Imrahil
6 companies dol amroth knights met banner. (de sterkste ruiters van het rijk Gondor)
3 comp blackfoot vale archers met horn.(toch een ambush groep erbij om ook achter hoge defence van uruk-hai te komen)

Als laatste om de punten compleet te maken nog wat boogschutter van Rohan.

Vooral veel schietwerk. totaal 13 companies met bogen en daarbij nog trebuchet en 2 bolttrowers. Zal lastig worden om gaten te schieten door het hoge pantser van de uruk-hai.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #7 Gepost op: december 27, 2010, 08:34:43 pm »

2 volledig geschilderde non-proxy legers?

Zo, ja foto's graag?! :)
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #8 Gepost op: december 28, 2010, 11:48:01 am »

Volgens mij zijn 4 modellen van mij nog niet geschilderd(schande). Van de tegenstander is alles geschilderd.

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: december 28, 2010, 12:29:45 pm »

Dus dat wordt schilderen vandaag ;). Heb je trouwens altijd zoveel companies met modellen nodig voor WotR? Ik dacht dat ik met 96 goblins al bijna een WotR legertje neer kon zetten, maar dat valt tegen.
''Leaver dea as slaef''

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #10 Gepost op: december 28, 2010, 01:58:19 pm »

Met 96 goblins en daarbij je shamaan en ene cpatain heb je net genoeg voor 12 companies om vullen. das is dan in punten ongeveer 320 punten totaal.
Maar je hebt ook nog wild Warg en Giant Spiders die al voor meer aanvulling zorgen.
De spider Queen is trouwens ook best goed voor War of the Ring.
« Laatste verandering: december 28, 2010, 02:10:46 pm door Arabog »

hero of gondor

• Sr. Member
  • keep on rocking!
    • Gaming club zeist.
« Reactie #11 Gepost op: december 28, 2010, 05:23:19 pm »

Je leger is best aardig maar het mist echt stootkracht misschien omdat ik meer op toenrooien speelde maar daar waren altijd zoveel ringgeesten dat je daar op moest counteren. Want je hebt nu maar een echt goeie groep en dat zijn je swan knights maar 1 ringgeest kan ze buiten spel zetten.

Zelf vind ik de grey company een must voor een gondor leger die zijn gewoon goed zeker tegen wargs.
People rocking in the free world!!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #12 Gepost op: december 28, 2010, 09:09:54 pm »

Grey company is zeker wel goed voor Gondor leger maar dit is meer een wat vrienschappelijker potje tegen uruk-hai.
pijlen van de grey company zijn daar ok niet zo sterk tegen.

hero of gondor

• Sr. Member
  • keep on rocking!
    • Gaming club zeist.
« Reactie #13 Gepost op: december 28, 2010, 10:28:25 pm »

Ik vind zoiezo pijlen nutteloos in Wotr tegen alles behalve monsters, daarom denk ik eigenloijk dat je je minas tirith archers beter zou kunnen vervangen door warriors met schilden.
People rocking in the free world!!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #14 Gepost op: december 31, 2010, 12:20:47 pm »

Gisteren dus deze battle gespeeld. tegenstander had Saruman, lurtz, shadowlord als epic heroe en verder nog captains in losse companies. verder een isengard troll, balista, 1 sapper groep, verder vooral uruk hai formaties met piek, crossbow of schild.
ald fate had hij een formatie terror gegeven. (uruk-hai warriors met childen waarin lurtz zat)

gespeeld werd op een terrein van 2 bij 6 feet.
Beide kanten mochten een heuvel neerzetten en beiden zetten onze artillerie erop natuurlijk. MIjn defenders of minas tirith battle host kwam in het midden. racht de osgiliath vets met de rohan groep. links rangers in bos en daarnaast op de flank Iimrahil met zijn ridders.

Enkele hoogte punten/bijzonderheden:
-Groep knight of Dol amroth was bijzonder sterk: in 1 beurt groep wargriders met daarin shadowlord afgemaakt en vervolgens weer doorchargen naar orks in een bos. Orks moesten het bos uit waardoor mijn vale archers als ambushers vervolgens in dat bos tevoorschijn konden komen. in de volgende beurt werden de knight wel gechargd maar wonnen alsnog het gevecht dankzij hun goede pantser. Imrahil had wel machtpunten van gandalf nodig om heroic duel onbeslist te laten worden tegen Lurtz. (imrahil had eerst pijl van lurtz gekregen)
in de beurt daarna konden de knight alsnog groep urukhai verder afmaken. de enige echte slachtoffers in deze groep vielen doordat de balista ze in de rug kon schieten.
-Sappers van uruk hai werden door macht van saruman snel naar voren gestuurd tegen mijn artilerie. ik kon de eerste 2 beurten over ze heen schieten maar daarna niet meer. ze explodeerden met een grote knal waardoor al mijn artillery in een keer weg was en tegelijk ook de laatse company minas tirith warriors uit de formatie van 3 companies. groep met gandal kreeg ook wat hits.
-Osgiliath vets; schieten en hoge pantser is toch vrij goed. ze raakten aardig wat scouts met schild voordat ze zich terug moesten trekken in terrein. Ook in gevecht met troll en uruk-hai weinig slachtoffers gekregen.
-Gandalf the white en zijn formatie: eigenlijk te veel dingen om te onthouden. Je vergeet zeer snel wat hij wel niet allemaal kan. moest macht geven aan imrahil maar door te rollen kreeg tegelijk pippin ook weer belangrijke macht. hierdoor kon de groep gemakkelijker vechten tegen saruman. met de spreuken van gandalf ging het op en neer. een beurt met veel succes en de andere beurt 3 x1 voor spreuk. ik hield de groep eerst achter de hand en later stuurde ik deze groep richting saruman. Met zijn speciale spreuk kon ik wle diverse keren fight van uruk hai terugbregen naar 0.
-Vale archers: kwamen ongeveer in de vierde beurt pas tevoorschijn uit de bossen. nadat imrahil de orks er uit verdreven had. ze schoten de orcs verder af en in de laatste beurt schoten ze de laatste company weg van de formatie waar saruman inzat.

eindresultaat: zijn leider was dood en ik had de minste companies verloren. score 12-7 voor mij. MIjn gandalf leefde nog.
Op het veld was dit ook wel te zien, rechts had hij alleen nog balista met 2 crewmen over. in het midden was er niets meer voor evil. links had evil nog wel de overmacht met de troll, 2 formaties schutters en 2 vechtende formaties. Voor good stonden hier alleen nog de osgiliath veterans. Maar deze stonden wel in defensible terrain.
Pagina's: [1] 2