GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: 2000 punten gondor.  (gelezen 20814 keer)

hero of gondor

• Sr. Member
  • keep on rocking!
    • Gaming club zeist.
Re: 2000 punten gondor.
« Reactie #15 Gepost op: januari 04, 2011, 04:29:02 pm »

Gefeliciteerd met je  overwinning , jammer dat er geen plaatjes waren.
People rocking in the free world!!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #16 Gepost op: januari 04, 2011, 04:49:49 pm »

Morgen is er weer Zo'n battle te Leeuwarden met ongeveer zelfde legers. het kan wel zijn dat we dan gaan pelen in ruines en dat mijn thema dan complaat meer osgiliath gaat worden. dan niet de battlehost van Minas tirith maar die van Osgiliath met bormir bij de osgiliath veterans en Faramir dan bij rangers of ithilien ipv blackfoot rangers. weet nog niet of ik dan Gandalf er uit haal of imrahil en zijn paarden.

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2011, 06:11:58 pm »

Ik zou gandalf eruit halen adviseren. Zo`n geweldig zijn die spells die hij kan nou ook weer niet.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #18 Gepost op: januari 05, 2011, 08:44:42 am »

De spells zijn misschien niet super maar wel de dingen die hij verder allemaal heeft. courage voor alle troepen binnen 12" . elke beurt machtpunt geven aan held binnen 12".
Tegenstander speelde ook met sappers en Gandalf kan courage naar benden halen zodat ze niet al te snel ontploffen.
elke keer dat Gandalf zelf macht gebruikt heb je kans dat held weer machtpunt krijgt.
En zo zijn er nog meer van die leuke dingen aan de gandalf de witte.
Zal deze keer wel mijn fototoestel meenemen.

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #19 Gepost op: januari 05, 2011, 12:48:38 pm »

Gandalf the White is voor + 100 punten het al helemaal niet waard, maar meningen kunnen verschillen :D
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

hero of gondor

• Sr. Member
  • keep on rocking!
    • Gaming club zeist.
« Reactie #20 Gepost op: januari 05, 2011, 07:19:56 pm »

Ben het er mee eens dat je zeker gandalf the white niet moet nemen. Hij heeft eigenlijk alleen overlord wat van nut is als extra regel en om daar nou 100 punten voor te betalen? Vind gandalf the grey wel heel goed zijn spreuk om fight naar beneden te halen is erg leuk helemaal met een held die epic strike kan. Dan heb je zoiezo 10 of 9 fight hoger aan het begin.
People rocking in the free world!!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #21 Gepost op: januari 06, 2011, 01:10:17 pm »

Die 100 punten voor gandalf de White extra was denk ik beide partijen het wel waard. Overlord kon er voor zorgen dat Imrahil alsnog heroic kon chargen toen zijn eigen macht op was. en vervolgens krijgt een held binnen 6" door counsellor regel er wel weer machtpunt(of 3) bij.
OOk deze regel gebruikt om met black vale archers alsnog heroic te kunnen schieten nadat ze at the double waren geweest.
En daarnaast nog Terror en nog voice of command. Aan terror heb ik niet veel gehad nu doordat Saruman steeds in de buurt was. maar Voice of command is wel zeer goed. eigenlijk haalt dan elke formatie die in de buurt van gandalf staat altijd alle ccourage testen wel. Inspring leader geeft alle troepen al courage 6 en dan nog 1 erbij voor voice of command.

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: januari 06, 2011, 05:49:48 pm »

Hoe is het gegaan met de battle? Was het een leuke partij? (en heb je foto's  ::)?).
''Leaver dea as slaef''

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #23 Gepost op: januari 08, 2011, 10:47:35 am »

We speelden nu een ander scenario en ook de opstelling was anders.
Scenario: 5 objectives (munten) die je moest pakken en kon verliezen als formatie werd verslagen.
opstelling nu van uit de lengte ipv uit de breedte van de platen. we kwamen er wel achter dat de afstand nu wel iets te groot was.
Ik heb foto's gemaakt en zal ze binnen kort posten.

Beide legers waren iets aangepast. bij hem waren er nu een morgul knight formatie ipv van Orc ruiters. bij mij had ik de armybanner en de 50 punten voor armyhost eruit gehaald. Met deze 100 punten kon ik pippin vervangen door Boromir.

-Door de langere afstand en het scenario werd de partij niet zo spannend als de vorige keer. Veel formaties werden nu helemaal niet gebruikt aan beide kanten. Uruk-hai vielen totaal mijn mijn niet aan zodat mijn bolt trowers werkloos stonden de gehele battle. allen trebuchet kon wel schieten elke beurt.
-Wat ook veel invloed had waren in het begin de sappers. deze werden wel weer direct naar voren gestuurd maar door spelrichting en het gevaar van ontploffen tussen eigen formaties zorgde ervoor dat Evil niet naar voren ging. Sappers werden vervolgens wel snel weggeschoten oor archers en ontploften zonder verder resultaat.
-objective 1: munt die vrij dicht bij morgul knight lag. Deze pakten de munt en daarna ging de gehele formatie zonder ook maar een keer te chargen terug in zijn eigen linies. Kon 1 keer op ze schieten zonder veel resultaat. werden verder afgeschermd door terrein en bersekers.
-Objective 2: munt dicht bij Dol amroth knight. Deze pakten het op en ik bleef in het begin ook buiten bereik van zijn artillery en archers om munt te beschermen. laatste beurten toch vol naar voren om aslnog vol te chargen. in beurt 7 kon ik met heroic fight eerst groep uruk scouts met boog uit bos wegchargen. hij zette uruk scout zo neer dat ze tussen knights en formatie met saruman kwamen. door de heroic fight mocht ik nog een keer chargen op die groep en versloeg ik ze nu compleet. Met laatste machtpunt van Imrahil kon ik vervolgens van een 5 nog een 6 maken voor een earth shaking charge. Zo kon groep Imrahil alsnog in de flank chargen van groep met Saruman die al in gevecht stond met groep met Gandalf de white. minder attacks dus voor Uruk-hai en volle charge voor Imrahil. dat gevecht werd dus gewonnen door mijn troepen. In de laatste beurt werden er diverse spells op knight groep gedaan. ze mochten niet mer chargen en strengt werd minder. Ook kwamen er diverse andere evil formaties dichterbij dus ik moest de groep nu wel terugtrekken. ze verloren nu wel nog twee ruiters door zijn artillery maar munt was veilig.
-objective 3: munt vlak bij zijn groep urukhai scouts met schild. hierin zat ook khamul the easterling. In het begin durfde hij niet direct de munt te pakken doordat sappers in de buurt waren. toen die zichzelf hadden opgeblazen kon hij met wings spreuk deze munt pakken. kon wel een beetje op deze groep schieten en kon in gevecht komen met osgiliath veterans maar Boromir had pech met heroic duel tegen ringgeest en verwonde verder ook niet genoeg. in latere beurten werd de groep verder teruggetrokken en kwamen en andere formaties vor te staan. zijn epic heroes verlieten toen ook deze formatie. Geen mogelijkheid meer om in de buurt van de laatste 2 companies te komen.
-Objective 4: munt dicht bij mij. rohan schutters met boog pakten deze en ik zette ze in het bos. hoopte vanuit bos nog te kunnen schieten ooit maar dat kwam er niet meer van. door zijn Fortune kon hij wel in beurt 7 de formatie vernietigen in het bos. was die fortune compleet vergeten anders had ik rohan company beter direct terug kunnen laten trekken achter mijn artilery. Nu moest ik in de laatse beurt Boromir uit de veterans laten trekken naar de formatie minas tirith archers. met een move at the double kon ik zo deze formatie alsnog weer het bos in sturen om munt veilig te stellen.
-Objective 5: lag boven op middelste heuvel waar maar formatie van 2 company op paste. toen we de legers bekeken bleek dat good er eigenlijk maar twee formatie had die dat konden pakken en evil had alleen de trol die hem op kon pakken. de rangers of gondor konden in een beurt op de heuvel komen maar werden er dezelfde buert ook afgeslacht door balista en uruk-hai scouts met pijlen. Had achteraf beter dus eerst zijn archers kunnen chargen en daarna munt pakken. in de latere beruten hoopte ik bijna dat er genoeg slachtoffers vielen bij de minas tirith warriors zodat formatie uit twee companies kwam te bestaan. Helaas bleef er 1 warrior te veel over. Zijn troll kwam ook niet door de linie heen en met veel pijlen van osgiliath veteans kon in in laatse beurt zijn troll wegschieten. Had hem in eerder beurten al schade toegebracht.
Het objective bleef jammer genoeg nu boven op de heuvel liggen en we hadden nu beiden twe objecitve. een gelijkspel dus.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #24 Gepost op: februari 01, 2011, 05:17:40 pm »

Al lang geleden beloofd maar nu pas even de tijd voor genomen:
Het isengard leger van 2000 punten:

Mijn gondor leger van 2000 punten:

De beide foto's zijn tegelijk ook de startopstellingen.
Na een paar rondes bewegen is dit een stap verder het resultaat:

Weer bijna aan het einde is dat wat er nog over is. Gandalf vecht nog steeds tegen Saruman:

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #25 Gepost op: februari 01, 2011, 07:37:35 pm »

Mooi hoor, iets zegt mij alleen dat de datum niet klopt.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: februari 01, 2011, 10:29:14 pm »

Ziet er goed uit! Ik krijg nu ook wel weer zin om goblins te gaan schilderen en met WotR te gaan beginnen ;).
''Leaver dea as slaef''

Helm

• Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: februari 02, 2011, 09:10:55 am »

Wat was de lijst van de Isengard speler?

Middle-Earth SBG 2019:

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #28 Gepost op: februari 02, 2011, 04:10:13 pm »

Datum was inderdaad niet goed. Lukt mij maar niet om die camera steeds opnieuw op datum te zetten.

Lijst van Isengard leger staat vermeld in verslag. niet helemaal misschien. zal proberen iets meer nog te herrinderen.
-Epic heroes: khamul the easterling, Lurtz en Saruman.
-Uruk-hai sapper groep.
-Uruk-hai balista
-3 companies uruk hai crossbow
-2 companies ork met boog
-6 companiers morgul knight.
-6 companies uruk-hai met schild
-4 companies met piek
-4 comapnies scouts met schild
-companie bersekers
-Isengard trol
volgens mij nog een groep uruk-hai.
Verder nog wat captain ed in de diverse formaties.

Helm

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: februari 02, 2011, 04:59:11 pm »

Cheers!

Dan weet ik een beetje waar ik heen zou kunnen gaan met mijn Isengard....

Middle-Earth SBG 2019:
Pagina's: 1 [2]