GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

2010: the one year. Meer info in GWHobby Algemeen.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: The pelennorfields.(megabattle)  (gelezen 240 keer)

Arabog

• Administrator
  • Hero Member
  • There is no live in the void.
The pelennorfields.(megabattle)
« Gepost op: juli 29, 2010, 07:05:36 »
The battle of the Pellenorfields
We gaan de slag van the Pelennorfields uit de boeken komende week maandag en dindsdag en eventueel woensdag naspelen.
We zijn in dit geval Flame of the west en Arabog maar als er mensen zin hebben om zich er bij aan te sluiten dan zijn er vat mogelijkheden.
De veldslag zal worden gehouden in de winkel van de Spellekijn te leeuwarden. (eind van de Voorstreek)

In het begin zal rond het midden een groot Ectelion gedeelte staan, Fiefdoms komt assisteren. Mordor en Harad zullen de aanvallers zijn en vanaf de zijknat komen ook een lading corsairs.
Later in de game komt er een compleet Rohan Leger aanstormen en nog wat beurten later zijn de army of the dead samen met grey company aan de beurt.

Hier vast een lijst van de Modellen ongeveer(schrik niet)
Ectelion& Ithilien:
-Helden: Denethor, Beregond, Peregrin, Faramir, Gandalf the white, 2 Womt captains, Damrod, Cirion, Madril.
-Warriors: 77 Womt, 24 Osgiliath veterans, 6 knights, 9 citadle gaurds, 3 fountain gaurds, 2 bolt trowers en trebuchet.

Fiefdoms:
-Helden: Imrahil, Forlong, Angbor, captain of Da te paard en Duinhir
-Warriors: 12 knights of Da(mounted), 8 knight (foot), 6 axeman of losarnach, 6 pikeman of DA, 3 clansmen, 8 blackfoot Vale archers.

Rohan:
Helden: theoden, Eowyn, Eomer, Gamling, Erkenbrand, Merry, Hama, Grimbold, captains en outriders.
Warriors: 42 riders of Rohan, 38 Warriors of rohan, 5 royal gaurds

Grey company en army of the dead:
Helden: Aragorn, gimli, Legolas, Halbarad, 5 rangers of the north, 7 dunedain, Elladan en Elrohir, King of the Dead.
Warriors: 24 rangers of Arnor, 23 warriors of the dead en ene verdwaalde rider of the dead.

Evil:
Mordor:
Helden: Gothmog, Witchking, shadowlord, khamul the easterling, 3 ringwraith, 2 orc shamaan, Mordor troll chieftain. orc captains van diverse rassen, Kardush, Taskmaster en drummers.
Warriors: 2 Mordor trollen, 27 Morranon ork, 72 orc warriors, 12 orc trackers, 6 morgul knight, 6 black gaurds, 9 warg riders, siege bow, 6 mordor UH, 3 spectre, 3 morgul stalkers.

Serpent Horde en Far Harad:
Helden: Sulladan, 2 hasharin, Golden King, chieftain, Mahud king.
Warriors: 37 Haradrim, 3 warriors of khan, 3 serpent gaurds, 6 serpent riders, 6 merchant gaurd, 6 Mahud, 2 camel riders en 2 half trolls.
Verder word dit gedeelte nog bijgevuld met veel meer van Flame of the west.

Corsairs Fleet:
Helden: Dalamyr, Captian en bo'sun
Warriors 24 corsairs.

Totaal zullen beide kanten rond de 6800 punten zijn en er zijn ook volop vaandel en hoordblazers op het slagveld aanwezig.
Een verslag van de battle en hopelijk ook foto's hiervan zullen als het goed is volgende week verschijnen.
« Laatste verandering: juli 29, 2010, 08:35:51 door Arabog »
Build me an army.....worthy of Mordor.

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator LotR en Te Koop/Gezocht Forum
Re: The pelennorfields.(megabattle)
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2010, 07:39:00 »
Ambitieus!

Jammer dat ik niet in de buurt woon...
Foto's wil ik zien!  ;D
Voorwaarts Eorlingas!

Ar-Pharazon

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2010, 12:04:43 »
Altijd leuk zo`n grote sbg battle. Ik zit wel die week wel dichterbij Leeuwarden (rond Alkmaar) maar helaas rijdt er geen trein over de afsluitdijk. :(

PS: Mag ik erop wijzen dat Angbor, Erkenbrand en Hama niet aanwezig waren op de Battle of the Pellennor fields in het boek? (niet dat je je daar iets aan aan hoeft te trekken hoor)
De keizer heeft gesproken...

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2010, 08:55:44 »
Wiens modellen gaat er mee gespeeld worden?
Voorwaarts Eorlingas!

Arabog

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2010, 11:45:30 »
Angbor the Fearless en Erkenbrand niet? Hama zou inderdaad wel eens gesnueveld kunnen zijn tijdens de slag om Helms Deep.
Erkenbrand was toch een van de twee Rohan maarschalken tijdens de slag.

Helm: de meeste modellen zullen van mij zijn, Een gedeelte van Harad komt er nog bij van Flame of the West. Voordeel van zo'n grote battle is dat veel modellen ook eens keer van hun plaats komen en ik dus een keer de boel stofvrij kan maken. Hoewel er nog genoeg modellen in mijn hobbykamertje overblijven.

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2010, 04:35:42 »
Een stofvrije hobbykamer zou leuk zijn met oog op mijn bezoek volgende week zaterdag!  :D

Maar je hebt wel pleurisveel modellen, kameraad!
Voorwaarts Eorlingas!

Inquisitor Constantine

• Privateer Press Press Ganger
  • Administrator
  • Hero Member
  • I...I don't want to see this foolishness!
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2010, 05:14:05 »
Erkenbrand: niet op de Pellenor Fields.

Angbor kwam te laat.

Hama stierf op de Hornburg.

Dus Ar-Pharazon heeft gelijk.  :)
It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
        Sir Winston Churchill
        British politician (1874 - 1965)

RPG: Death's Dark Shadow

Arabog

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2010, 05:36:20 »
HElm valt mee hoor meer als de helft van mijn modellen blijft gewoon thuis staan.

Erkenbrand word niet genoemd tijdens de slag zelf maar word later wel marschalk van de west fold. Waarschijnlijk wel bij slag aanwezig maar te onbelangrijk om te vernoemen voor Tolkien denk ik.

Angbor the fearless:
Een groep van Lamedon bevind zich wel op de zwarte schepen maar daar word geen held bij genoemd, pas later word Angbor genoemd als hij na de slag met een groep ruiters verschijnt. Niet echt duidelijk of hij wel of niet al bij de slag was en later de ruiters verzamelde.
Volgens jouw bericht is hij juist wel al met de zwarte schepen meegegaan omdat hij juist niet bang was voor het leger van de dood en dus wel al meedurfde.(vandaar dat Fearless)
« Laatste verandering: juli 30, 2010, 06:11:10 door Arabog »

Flame of the West

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2010, 06:44:19 »
Ik heb er al zin in. Het lijkt mij wel moeilijk om het eerlijk te houden in zo'n grote battle, maar we zullen zien.

Een volgende megabattle zou ook tussen goblins en dwergen plaats kunnen vinden. Dan kunnen alle Fryske spelers een gedeelte meenemen, om een groot leger te vormen.

Edit: ik heb trouwens wel het idee dat good in het voordeel is, maar met wat speciale regels valt dat wel op te lossen ;).
« Laatste verandering: juli 30, 2010, 06:48:48 door Flame of the West »

Arabog

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2010, 07:36:16 »
Evil begint met een stuk of 6 ringgeesten en de sterkste helden(grey company) van good komt pas later als versterking. Dan staan de meeste troepen al in gevecht en valt er weinig meer te schieten voor grey company.
Rohan troepen komen ook later dus ik zal ook minder profiteren van koninklijke banner die gamling heeft.
Zo veel voordeel heeft good dus vooral in het begin niet.
In het begin zal vooral het Ectelion gedeelte het zeer zwaar krijgen met maar 2 grote helden(Faramir en Gandalf) en vooral veel kleinere(damrod, pepijn, beregond, captain)

Heb intussen al mijn modellen al volledig ingepakt.

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2010, 08:36:40 »
Ik zou het logisch vinden als Mordor een ongelimiteerd aantal orks zou mogen inzetten.

Wat Erkenbrand betreft, volgens mij wordt hij inderdaad niet genoemd maar dan zou Arabog's argument wel hout kunnen snijden.
Wat Angbor betreft, jemig dat is in de boeken echt iemand uit de marge van het verhaal (zoals velen bij Tolkien)...
Voorwaarts Eorlingas!

Bartelomeus

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2010, 09:42:13 »
Erkenbrand: niet op de Pellenor Fields.

Angbor kwam te laat.

Hama stierf op de Hornburg.

Dus Ar-Pharazon heeft gelijk.  :)

Hama werd doodgebeten door een warg scout.... in de film iig.
Hier moeten inderdaad fotos van komen, moet er heel vet uitzien.
« Laatste verandering: juli 30, 2010, 09:44:11 door Bartelomeus »

Flame of the West

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2010, 02:25:48 »
Hama werd volgens mij aan stukken geslagen bij de hornburg, zoals IQ al zei.

Mijn Harad/Rhûn gedeelte is vrij klein, maar het is wel een leuke toevoeging:

Hâsharin
Chieftain - bow,spear

3 watchers of Kârna
iets van 8 raiders (1 banner)
18 haradrim
15 easterlings

@Arabog: Je had het over het inzetten van modellen die je nooit gebruikt. Dit is je kans om je easterling captain in te zetten :P.

Bartelomeus

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2010, 07:45:25 »
Toch zou ik zweren dat ik de scene bij de warg attack nog wel uit mn hoofd weet.

Voordat ze worden aangevallen rijden Hama en Gamling met zn tweeen vooruit..
Zeg Gamling tegen Hama " Hama, what is it?" - Hama, " I don't know ", en dan springt die ork met zijn warg van zon rots bovenop Hama met zn paard... hij valt en dan krijg je een shot dat een warg zn koppie voor lunch aanziet...

Kan iemand dit beamen? :P

Arabog

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: juli 31, 2010, 09:15:27 »
Bartelomeus: In de film zit inderdaad zo'n scene. Maar de film is op veel plaatsen toch weer anders dan het boek. Imrahil, ANgbor ed komen bv niet eens voor in de Film.

Flame: er is vast nog wel ruimte voor Easterling captain. zal zien of hij onder het stof vandaan kan komen. Is nog steeds ook niet gechilderd. De meeste modellen zulle ngeschilderd zijn op een klein gedeelte van rohan en een gedeelte army of the dead. Was ik nog mee bezig.

Helm: De normale warriors aan de evil kant komen de eerste beurten ook terug aan de lange kant om aan te tonen dat er zeer veel orks en haradrim komen.
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »