GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Dwergen, Isengard en Rohan  (gelezen 3438 keer)

Petrok

• Gast
Re: Dwergen, Isengard en Rohan
« Reactie #30 Gepost op: april 03, 2008, 08:08:48 pm »

je vergeet 1 ding...

een troll en de meeste vijandelijke helden bewegen maar 6" (14cm, dacht ik) rohan riders bewegen al gauw 10" of zo (iets van 24cm, dacht ik) dus dan kun je ervoor zorgen dat je gewoon niet HOEFT te vechten tegen dit soort problemen.  verder uruk hai kunnen vechten... maar niet als ze op de grond liggen :P

de enige reden waarom ik rohan niet zo gaan is vanwege het verven (vond ik dodelijk saai, en dan had ik er pas 5 gehad..., hoewel de paarden leuk zijn, dat groen komt gewoon je neus uit (meerderheid van elk model is groen...)

maar goed jou keuze, ieder heeft wat.

ga je voor een stabiele high defense leger, die op de vijand moet wachten maar als het eenmaal tot vechten neerkomt, goed wint ook...

of voor een supersnel leger dat iets sneller dood gaat, maar goed kan vechten, terwijl ze niet eens zo duur zijn.

of voor een all-round army...

gr petrok

ps

throwing spears zou ik niet aan je riders geven, alleen aan rohan royal guard en helden... i.p.v die spears kun je weer wonden (in de vorm van nog meer paarden) kopen...

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #31 Gepost op: april 04, 2008, 10:00:55 am »

Ik vind Rohan best wel sterk voor toernooi legers, niet als je tegen je vrienden speelt en alle tijd hebt voor een game. Door vaak de kortere tijd bij toernooien voor een game kun je met Rohan vaak snel de objectives van de scenario's halen. Ook hebben de helden genoeg macht voor een korte partij van ongeveer 6/ 10 ronden wat meestal het aantal beurten is tijden toernooien.
Speel je zonder een tijdslimiet dan word inderdaad de defence en ondersteuning belangrijker en daarin is Rohan wat zwakker.

Mijn eerste officielle Fanatic heb ik gespeeld met een Rohan leger als good leger en ik werd hiermee niet verslagen en werd ook tweede op het toernooi.
Het eerste scenario moest je 4 objectives bereiken en door de snelheid van de paarden was ik overal sneller dan Uruk-hai. Zijn urukhai hadden kruisbogen maar door het sceanrio moest hij wel bewegen dus had hij er vrij weinig aan, Mijn modellen konden wel steeds schieten als ze voor de helft bewogen en kwamen toch wel door hun hoge defence heen.
 Bij sommige objectives kon ik met ruiters om het objective lopen om Uruk-hai te ontlopen, zo kreeg ik wel de punten voor het objective zonder er voor te hoeven vechten. MIjn voetmodellen kwamen wel in gevecht tegen een overmacht aan Uruk-hai in het midden, maar dit was ver voor de objectives dus het aantal slachtoffers aan mijn kant maakte niets uit. Het was al bijna tijd en bij het bepalen van de punten had ik modellen bij alle objectives en hij bij maar 1.

Verder kun je met Rohan ook snel en gemakkelijk inspelen op de tegenstander, heeft hij ook een snel leger dan kun je gebruik maken van je bogen en speren. heeft hij een langzaam defence leger dan kun je zelf hem proberen te omsingelen en van alle kanten bogen schieten of speren werpen. Zo kun je ook gebruik maken van een machtpunt van een van de vrij goedkope helden die Rohan heeft om te chargen of terug te trekken. Net hoe sterk de vijand is betreft defence en aantal modellen.

fetsan

• Hero Member
  • Baruk Khazâd! Khazâd ai-mênu!
« Reactie #32 Gepost op: april 04, 2008, 02:04:33 pm »

in rohan moeten gewoon veel ruiters zitten vanwege hun speciale regel
+ze zien er echt vet uit ;)
werpsperen lijken me alleen wel erg duur

Voron

• The Promised One!
  • Hero Member
  • Wassuuuup!
« Reactie #33 Gepost op: april 04, 2008, 03:09:53 pm »

Als je er over nadenkt zijn werpsperen (en werpmessen enz) gewoon een extra aanval voordat de combat voordat de combat begint. En als je toevallig een eenheid met shield uitschakeld zodat de zwakkere spearman erachter kan aanvallen is dat toch best goed:P
In an age of darkness. At a time of evil. When the world needed a hero. What it got was me.

Morgoth of Udun

• Jr. Member
  • **
  • Gaudium tuum nobis curae sit.
« Reactie #34 Gepost op: april 04, 2008, 03:22:05 pm »

Heeft whiteridder nu eigenlijk al een besluit genomen?  ???
« Laatste verandering: april 04, 2008, 05:31:37 pm door Morgoth of Udun »
'Ik ben het land en de botten van de heuvels. Ik ben de winter.' - Temujin (Djengis Khan)

braytac

• Elderlings
  • Hero Member
  • dyslectisch
« Reactie #35 Gepost op: april 04, 2008, 03:43:32 pm »

Als je er over nadenkt zijn werpsperen (en werpmessen enz) gewoon een extra aanval voordat de combat voordat de combat begint. En als je toevallig een eenheid met shield uitschakeld zodat de zwakkere spearman erachter kan aanvallen is dat toch best goed:P

zo gaat dat vaak dus ook.
je beweegt binne afstand je gooit dat ding en dan de volgende beurt charge je en gooi je nog keer dus zijn eigelijk 2 extra aanvallen als je mazel heb
There is no time for peace.
No respite.
No forgiveness.
There is only WAR!

erestor

• Sr. Member
  • they asked us to surrender, I said NUTS
« Reactie #36 Gepost op: april 04, 2008, 04:33:45 pm »

als je prioriteit hebt is dat meer dan dat dan kan je dit elke keer doen voor je charged
I'm winning, you're losing
I'm falling, your agony
Lower than lower before
Your forgotten memory

Static X - the only
Pagina's: 1 2 [3]