GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12

Auteur Topic: De Encyclopedie van Hobbymaterialen  (gelezen 58440 keer)

Morgarion

• Sr. Member
  • Feyenoord Till I die
Re: De Encyclopedie van Hobbymaterialen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 13, 2008, 10:39:37 am »

Kan iemand mij een goeie lijm voor metalen miniaturen aanraden? En dan niet die meuk van the citadel range :D
Feyenoord Rotterdam
Sterker Door strijd

sjefke

• Hero Member
  • bananaman
    • mijn blog
« Reactie #16 Gepost op: oktober 13, 2008, 10:56:37 am »

bison secondenlijm voldoet, maar met metalen modellen raad ik je aan om ze te pinnen, dat je een klein stukje ijzer |(paperclip) door beide onderdelen heen haalt, zodat ze meer steun hebben. het ernige wat je nodig hebt is wat ijzerdraad en een boortje, en het duurt maar een paar minuten en het breekt bijna nooit meer af.

groetjes sjefke

Morgarion

• Sr. Member
  • Feyenoord Till I die
« Reactie #17 Gepost op: oktober 13, 2008, 11:26:45 am »

Alleen heeft Bison wel meerdere superlijmen? Neem je die met kwast? En hoeveel kost het dan?
Feyenoord Rotterdam
Sterker Door strijd

sjefke

• Hero Member
  • bananaman
    • mijn blog
« Reactie #18 Gepost op: oktober 13, 2008, 11:38:04 am »

ermm, ik neem die 3 kleine tubetjes van 3 euro nogwat. maar vrijwel alle superlijm doet het (behalve die 2 componentenlijm, hierdoor krijg je meestal heel veel rotzoi of droogt het niet goed.)

groetjes sjefke

irongollem

• Hero Member
    • Iron Arts miniature painting
« Reactie #19 Gepost op: oktober 13, 2008, 12:15:26 pm »

ik neem die van de zeeman/action. Is 69 cent voor 3 tubes en houd net zo goed.
Opzoek naar iets wargaming related? check http://irongames.weebly.com voor uitgebreide lijsten met links!

sjefke

• Hero Member
  • bananaman
    • mijn blog
« Reactie #20 Gepost op: oktober 13, 2008, 01:12:43 pm »

ja,ok meestal houden de goedkopere merken net zo goed, maar ik heb vaak genoeg gehad dat de tubes gewoon kapotsprongen met een heel klein beetje druk, of dat de lijm gewoon opdroogde in de tube. toen ik bison had uitgeprobeerd gebeurde dit niet meer. dus tot nu toe blijft mijn keuze bison.

groetjes sjefke

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #21 Gepost op: oktober 13, 2008, 01:47:39 pm »

Ik schweer nog steeds bij de lijm de die ik vooralsnog alleen maar heb gevonden in de Vliegershop in Leiden.
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Pil

• Hero Member
  • Hell's Last Survivor
« Reactie #22 Gepost op: oktober 14, 2008, 01:38:16 pm »

De beste secondenlijm die ik heb gebruikt is Pattex Secondenlijm van industriekwaliteit:

Erg goed, lekker plakkerig (wat goedkope meuk vaak niet is) en met 6 euro voor 10 gram ook nog eens erg voordelig.

Op nummer twee staat Zap-a-gap, plakt wat mij betreft iets minder goed maar met iets van 8 euro voor 28(!) gram een erg voordelige keus (ter vergelijking, in een fancy verpakking zit meestal 2-3 gram, in een potje met kwastje iets van 6 gram):

Het bedrijp (Zap) is inmiddels failliet maar sommige winkels hebben het nog wel liggen, en anders komt er binnenkort vast wel een vervanger op de markt :)
There were demons with guns
Who marched through this place
Killing everything that breathed
They're an inhuman race

Edzard

• Hero Member
  • "Blaken en branden is het sieraad van de oorlog"
« Reactie #23 Gepost op: oktober 14, 2008, 02:15:00 pm »

Ik had Pattex industrial.. maar dat verkopen ze hier in het Dorp niet. Nu heb ik Bison Seconde Gel, ik moet zeggen dat Gel toch eigenlijk wel super handig is. Het druipt niet en is toch bijna net zo plakkerig als Pattex.

irongollem

• Hero Member
    • Iron Arts miniature painting
« Reactie #24 Gepost op: november 04, 2008, 07:53:58 pm »

Geextrueerd polystyreen
Synonymen: Blue foam (blauw schuim), pink foam (roze chuim, styrofoam), XPS

Het meest gebruikte schuim in terreinbouw tutorials op internet. Doo de bouwhandel niet bekend als blue of pink foam. Is een vorm van polystyreen die geextrueerd is ipv. geexpandeerd (piepschuim). Het blauwe schuim heeft een dichtheid van 32 kg/m3. Als je dit schuim wilt kun je het best voor deze dichtheid gaan of dichter. De kleuren zijn gekoppeld aan merken dus die hoef je niet aan te houden. Het prodcut wordt normaal gebruikt als isolatie materiaal en is te koop bij de betere bouwhandel.

Foamboard
Synonymen: foam bord, foam core, foamcor

Prachtig stevig modelbouw product. Bestaat uit een dunne laag schuim (dacht geextrueerd) tussen twee lagen laminaat (meestal papier). Het is licht en stevig en goed bruikbaar als bouwproduct om bijvoorbeeld muren te maken. Het is haalbaar bij onderandere schilderhandel en wordt normaal gesproken gebruikt voor bijvoorbeld reclame borden etc.

Pasticard
Synonymen: sheet styrene

Dun kaart materiaal van plastic. Goed bewerkbaar en dun. Handig voor bijvoorbeeld conversions. Dit is een echt hobbyproduct en kan je halen in hobby en modelspoor bedrijven.
Opzoek naar iets wargaming related? check http://irongames.weebly.com voor uitgebreide lijsten met links!

lost_warrior

• Newbie
  • *
  • silence to kill
« Reactie #25 Gepost op: december 01, 2008, 03:13:16 pm »

Ravell Airbrush Cleaner
waar is dit spul te koop? ???
want ik begin namelijk overnieuw met lotr(dus wil m`n legers mooier maken en uitbreiden, hiervoor wil ik schone modellen, en mijn (47) moria goblins + drums hierna te verkopen.

bedankt! ;D

sjefke

• Hero Member
  • bananaman
    • mijn blog
« Reactie #26 Gepost op: december 01, 2008, 03:51:07 pm »

@lost_warrior, dit is bij elke modelbouwwinkel te krijgen waar ze ook revell spullen verkopen (meestal dan)
enne, dit is niet wat jij zoekt. dit is voor een airbrush schoon te maken, jij zoekt naar een oplosmiddel voor verf, bij metalen modellen is dit meestal thinner (althans, dat gebruik ik) is snel en schoon. (niet goed voor je gezondheid/milieu helaas)
voor plastic zal je even moeten rondneuzen.

groetjes sjefke

lost_warrior

• Newbie
  • *
  • silence to kill
« Reactie #27 Gepost op: december 01, 2008, 04:32:50 pm »

oke bedankt!
ja dat zoek ik inderdaad niet nee
ik zoek voor het gehele model schoon te krijgen!
wat is dat voor soort spul dan dat jij gebruikt? en waar is het te krijgen ???

bedankt!

motorway

• Full Member
« Reactie #28 Gepost op: januari 13, 2009, 09:25:20 pm »

Foamboard
Synonymen: foam bord, foam core, foamcor

Prachtig stevig modelbouw product. Bestaat uit een dunne laag schuim (dacht geextrueerd) tussen twee lagen laminaat (meestal papier). Het is licht en stevig en goed bruikbaar als bouwproduct om bijvoorbeeld muren te maken. Het is haalbaar bij onderandere schilderhandel en wordt normaal gesproken gebruikt voor bijvoorbeld reclame borden etc.

Foamboard is piepschuim tussen laagjes karton. Het is verkrijgbaar in zwart en wit en in verschillende diktes. Voor reclameborden wordt PVC board gebruikt, dat is heel ander spul en is ook een stuk prijziger. Je kunt PVC board wel net als foamboard bewerken.

Prokyon

• Full Member
  • Carpe Diem
« Reactie #29 Gepost op: februari 17, 2009, 04:43:53 pm »

Waar zou men aan plasticard kunnen komen?
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12